سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>حمله ناکام هشت‌روزه صهیونیست‌ها به غزه در آینه آمار و ارقام

حمله ناکام هشت‌روزه صهیونیست‌ها به غزه در آینه آمار و ارقام


آمار مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و زیان‌های وارده به طرفین، بیانگر طرف پیروز و طرف ناکام این جنگ است. جهاد اسلامی 600 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که شامل فجر 5، کورنیت زمینی ـ دریایی و برای نخستین بار C8K، افزون بر موشک‌های گراد و قدس و توپ‌های 107 بوده است.

 تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که صهیونیست‌ها نام "ستون ابر" را بر آن نهاده بودند، پس از هفت روز و پنج ساعت به پایان رسید و به همراه آن شلیک موشک‌های مقاومت فلسطینی به شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین متوقف شد تا از خود خرابی و ویرانی و شماری کشته و زخمی برجای گذارد و با امضای توافقنامه‌ آتش‌بس غزه غرق شادی و سرور شود و برای نخستین بار طعم واقعی شکست را به صهیونیست‌‌ها بچشاند.

تجاوز نظامی در قالب آمار و ارقام


اگر به این تجاوز نظامی در قالب آمار و ارقام نگاه کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


- رژیم صهیونیستی ظرف هشت روز بیش از 162 فلسطینی را به شهادت رساند که 43 نفر از آنها کودک و 15 نفر زن و 18 نفر سالمند بودند؛ شمار زخمی‌های این تجاوز به هزار و 222 نفر بالغ شد که 431 نفر آنها کودک و 207 نفر آنها زن و 55 نفر آنها سالمند بودند.


- در مقابل موشک‌های مقاومت پنج صهیونیست را به قتل رساند و 240 نفر دیگر را زخمی کرد.


- اولین قربانی این تجاوز صهیونیستی "احمد الجعبری" از فرماندهان گردان‌های القسام و آخرین آنها یکی از رزمندگان "گروهان‌های القدس" بود که در ساعت 8 و 55 دقیقه یعنی پنج دقیقه قبل از برقراری آتش‌بس به شهادت رسید.


- رژیم صهیونیستی در این تجاوز مرتکب مجموعه کشتارها و قتل‌ عام‌هایی شد که در برخی موارد کشتار تمام اعضای یک خانواده مانند خانواده "الدلو" و "ابو زور" را درپی داشت.


- رژیم صهیونیستی در این تجاوز 1500 هوایی به واسطه جنگنده‌هایش انجام داد و مدعی شد که در این 1500 تجاوز 19 مقر و مرکز فرماندهی وابسته به حماس از جمله مقر نخست‌وزیری دولت حماس در نوار غزه را هدف قرار داده است.


- رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود اظهار کرده است که 980 سامانه شلیک موشک و 140 تونل و 42 اتاق عملیات و 26 پایگاه ساخت و ذخیره تجهیزات نظامی را منهدم کرده است.

همچنین رژیم صهیونیستی مدعی شده که 30 فرمانده حماس و جهاد اسلامی را به شهادت رسانده است که 6 نفر آنها از فرماندهان ارشد حماس به نام‌های احمد الجعبری، حابس مسامح، احمد ابو جلال، خالد الشاعر و اسامة القاضی از حماس و "رامز حرب" از فرماندهان الجهاد اسلامی بوده‌اند.


- از سوی دیگر آمار و ارقام ارائه شده توسط گردان‌های "شهید عزالدین القسام"، شاخه نظامی حماس تأکید کرد که این جنبش از آغاز تجاوز، هزار و 573 قبضه توپ به اراضی اشغالی شلیک کرد و جنگنده‌ها و قایق‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.



- حماس برای نخستین‌بار از موشک‌های دور برد استفاده کرد که برخی از آنها ساخت داخل بود که تا 80 کیلومتری "هرتصلیا" رسید و برای اولین بار در تاریخ نزاع اعراب – اسرائیل موفق شد، تل‌آویو و قدس اشغالی را هدف قرار داد.

- اما گروهان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که 600 موشک را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است که شامل موشک‌های فجر 5، کورنیت زمینی - دریایی و برای نخستین بار C8K افزون بر موشک‌های گراد و قدس و توپ‌های 107 بوده است.


- از جهت دیگر گردان‌های "ناصر صلاح‌الدین" شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی از شلیک 280 موشک و توپ خبر داد؛ در حالی‌که گردان‌های "شهید ابو علی مصطفى" شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد که 245 موشک و ده‌ها قبضه توپ را به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

- گردان‌های "مقاومت ملی" شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد که 150 موشک و توپ را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

- گردان‌های "الاقصی" نیز از شلیک 81 موشک خبر داد که 50 موشک از نوع گراد و مابقی از نوع 107 و ساخت محلی و سام 7 بوده است.

- در این بین جماعت‌های سلفی نیز اعلام کردند که 67 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که 20 موشک از نوع گراد بوده است؛ شلیک این موشک‌ها برای رژیم صهیونیستی حدود 30 میلیون دلار هزینه دربرداشت که این هزینه تنها مربوط به راه‌اندازی سیستم موشکی گنبد آهنین است. 

- در حالی‌که "آوی دیختر"،‌ وزیر حمایت از جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو این رژیم از عملکرد بسیار عالی گند آهنین سخن گفته بود، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پنج سیستم گنبد آهنین موجود در سرزمین‌های اشغالی از هزار و 500 موشک شلیک‌شده توسط مقاومت تنها موفق شد، 421 موشک را هدف قرار دهد، یعنی کمتر از یک سوم این موشک‌ها.
کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی برآورد‌ کرده‌‌اند، مجموع خسارات وارده به این رژیم در پی این تجاوز به 2.61 میلیارد دلار بالغ شود که هزینه جنگ و خسارات وارده از شلیک موشک‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی را شامل می‌شود.


- منابع اقتصادی صهیونیستی تأکید می‌کنند، جنگ اخیر خسارات و زیان‌های بسیاری چه در بعد نظامی و چه در بعد غیر نظامی به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کرد و در این بین بحران اقتصاد جهانی موجب شد، این خسارات بیش از پیش بر اقتصاد رژیم صهیونیستی نمود داشته باشد.

- هزینه روزانه جنگ بر نوار غزه 130 میلیون شیکل برابر با 43 میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی بود که آمادگی نیروی ذخیره و تأمین هزینه تجهیزات نظامی را شامل می‌شد.
شماری از مسؤولان رژیم صهیونیستی خسارات روزانه ناشی از جنگ علیه نوار غزه را 170 میلیون شیکل بیان کرده و در خصوص هزینه‌های غیر مستقیم نیز می‌گویند، هزینه‌های غیر مستقیم عملیات "ستون ابرها"بسیار بیشتر از رقم مزبور است.


- موشک‌های مقاومت فلسطینی حدود 750 هزار صهیونیست را تهدید و روند زندگی طبیعی و رفت و آمد آنها در تمام مناطق جنوب سرزمین‌های اشغالی مختل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد