سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>اوباما آماده سفر به تهران و دیدار با آیت الله خامنه ای است!

روزنامه کویتی الرای مدعی شد؛


اوباما آماده سفر به تهران و دیدار با آیت الله خامنه ای است!


روزنامه کویتی الرای در گزارشی به قلم "حسین عبدالحسین" خبرنگار خود در واشنگتن آورده است: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای سفر به ایران و دیدار با آیت الله خامنه ای اعلام آمادگی کرده است.

 روزنامه الرای کویت نوشت: اوباما نظریه گفتگوی مستقیم و غیرمشروط با ایران در پیش گرفته است. حتی او به نزدیکانش گفته بود نگرانی ندارد که به تهران سفر کند و با آیت الله خامنه ای رهبر ارشد ایران و معاونان وی، دیدار کند به شرطی که این دیدار در اقناع ایران به دست برداشتن از برنامه هسته ای اش در مقابل باز شدن درهای آمریکا و جهان به روی این کشور و اعتراف به نقش منطقه ای آن تاثیر داشته باشد.


اوباما و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز قبل از این بارها پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران بر سرمسئله هسته ای این کشور را مطرح کرده بودند.


این گزارش روزنامه الرای ادامه می دهد: مشکل اوباما در این زمینه، این است که سناریوی گفتگو با ایران، هزینه سیاسی بالایی در واشنگتن دارد. چشم پوشی آمریکا از نقش آفرینی فعلی ایران در منطقه بدون برانگیخته شدن ترس و خشم اسرائیل غیرممکن است. اسرائیل در واشنگتن از وزن سیاسی گسترده ای روبه رو است.


به همین دلیل اوباما یا "چاک هاگل" کاندیدای تصدی سمت وزیر دفاع یا هر مطالبه کننده دیگر مذاکره غیرمشروط با ایران در آمریکا خود را در معرض رویارویی سیاسی با اسرائیل و دوستان پرشمار آمریکایی آن قرار می دهد. این وضعیتی است که هم اکنون برای هاگل در حال روی دادن است.


به گزارش عصر ایران، "چاک هاگل" سناتور سابق از حزب جمهوری خواه یکی از کاندیداها برای جایگزینی "لئون پانه تا" در راس وزارت دفاع است. شماری از اعضای کنگره آمریکا به همراه لابی های اسرائیل از کارنامه هاگل در موضوعات ایران و اسرائیل انتقاد کرده اند. گروه های مدافع اسرائیل در آمریکا می گویند هاگل که در سال 2009، سنا را ترک کرد در برخی مقاطع، در مقابل منافع اسرائیل ایستادگی کرد و بارها علیه تحریم ایران رای داده بود.



هاگل همزمان با انتشار خبرهایی درباره احتمال تصدی سمت وزیر دفاع آمریکا با حملات پرشمار و گسترده مخالفان روبه رو شده است.


این روند حملات، باعث شد حامیان هاگل در رسانه ها به حمایت از او بپردازند.


باراسیلیتی از حامیان هاگل ، درباره ضداسرائیلی بودن هاگل گفته است: این موضوع نادرست است. کارنامه فعالیت این سناتور در مجلس سنای آمریکا چنین چیزی را نشان نمی دهد. او از اوضاع اسرائیل و بازیگران آن به مانند هر سیاستمدار دیگری در واشنگتن، شناخت دارد.


"حسین عبدالحسین" خبرنگار روزنامه الرای کویت در واشنگتن، پژوهشگر مهمان در مرکز مطالعات چاتهام هاوس بریتانیاست.


وی همچنین با شبکه عربی زبان الحره که با بودجه کنگره آمریکا راه اندازی شد نیز همکاری می کند و دارای مقالات متعددی در روزنامه های آمریکایی مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، کریستین ساینس مانیتور ، یواس ای تو دی و هرالدتریبیون است.


این خبرنگار، در برنامه های شبکه های آمریکایی سی ان ان و ام اس ان بی سی نیز به عنوان کارشناس و تحلیلگر حاضر می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
ramin یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 14:56

با سلام اینا فقط سفسته گری غربه به قول امام عزیز ما ایندستها رو یه روزی قطع میکنیم با تشکر از سایت خوبتون یا مهدی
جانم فدای رهبر عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد