سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>RQ-170 رمزگشایی شد

فرمانده هوا فضای سپاه در نشست خبری‌

RQ-170 رمزگشایی شد


فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اعلام خبر رمزگشایی کامل از پهپاد RQ-۱۷۰ گفت: با شکار این پهپاد، پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا در این زمینه در اختیار ایران است.

مرجع : روزنامه جوان

 


سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در همایش «روز پیروزی» که توسط دانشکده هوا و فضای دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی برگزار شد، با اشاره به به دام انداختن پهپادهای امریکایی و نیز استفاده از فناوری‌های آنها، به هواپیمای بدون سرنشین RQ-۱۷۰ اشاره کرد و گفت: این هواپیما که سال گذشته در شرق کشور به دام انداخته شد، یک هواپیمای بسیار پیشرفته جاسوسی است که البته رادارگریزی، تنها ویژگی مهم آن نیست بلکه این هواپیمای پنهانکار در چندین بخش از فناوری‌های سطح بالا برخوردار است. 


ویژگی‌های منحصر به فرد RQ-۱۷۰

موتور این هواپیما و سیستم حرارتی آن به گونه‌ای است که اختلاف دما ایجاد نمی‌کند و موجب می‌شود تا این هواپیما از دید رادارها دور بماند. حاجی‌زاده با اشاره به ارتباط این هواپیما با سامانه‌های ماهواره‌ای اظهار داشت: در بخش صوت این هواپیما نیز از فناوری‌هایی استفاده شده که صدای این هواپیما با سنسورهای موجود قابل شنیدن نباشد و در رنگ آن نیز از فناوری‌ای استفاده شده که وقتی این هواپیما مقداری فاصله می‌گیرد، نمی‌توان آن را دید. وی خاطرنشان کرد: ابر سفیدی که پشت هواپیماها در موقع پرواز به وجود می‌آید در این پهپاد نیست و البته در سنسورهای جاسوسی آن نیز که فراطیفی عمل می‌کند از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای استفاده شده که می‌تواند از طریق بازتابش امواج، حتی جنس و فیزیک اجسام بر روی زمین را هم مشخص کند. برای مثال، در این سیستم تشخیص حتی یک تانک در زیر تور استتار قابل شناسایی است و این سامانه می‌تواند جنس زمین و تاحدی عمق آب را هم برای انجام عملیات‌های آبی و خاکی شناسایی کند. حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه امروز ما تمامی سامانه‌ها و هاردهای این هواپیما را رمزگشایی و تمام اطلاعات آن را استخراج کرده‌ایم، اظهار داشت: هیچ چیزی از این هواپیما نیست که ما ندانیم و ما قدم به قدم می‌دانیم که این هواپیما کجاها رفته است. 


RQ-۱۷۰ مأموریت هسته‌ای نداشت

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، صهیونیست‌ها پیش اوباما رفته و از اینکه او نسبت به مسائل هسته‌ای ایران کم‌کار است انتقاد کرده بودند اما اوباما به آنها گفته بود مأموریت RQ-۱۷۰ در حقیقت جاسوسی هسته‌ای از ایران بوده و ما برای این کار چنین هزینه سنگینی هم داده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: امروز ما تمام اطلاعات هواپیما را استخراج کردیم و معلوم شد که این هواپیما هیچ مأموریت هسته‌ای در ایران نداشته است. حاجی‌زاده افزود: اینها نشان‌دهنده آن است که موضوع هسته‌ای تنها یک بهانه در دست غربی‌ها است. 


RQ-۱۷۰ به سلامت به زمین نشست

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی به دام انداختن RQ-۱۷۰ گفت ما نمی‌توانیم برخی موضوعات را اعلام کنیم و امریکایی‌ها هم حالا حالاها باید منتظر باشند تا این موضوع را بفهمند. حاجی‌زاده همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه گفته می‌شود بخش زیرین RQ-۱۷۰ از بین رفته است، گفت: این هواپیما آنقدر به لحاظ ضخامت نازک است که در افق به صورت یک خط دیده می‌شود که البته این یکی از ویژگی‌های رادارگریزی آن است. وی ادامه داد:‌این هواپیما در بخش زیرین، تنها چرخ‌های خود را دارد که البته چون این هواپیما در کویر به زمین نشانده شده چرخ‌های آن آسیب دیده اما بخش زیرین آن سالم است و این را خود امریکایی‌ها هم می‌دانند. 

حاجی‌زاده تصریح کرد: اجزا و سامانه‌های این هواپیما در هنگام مأموریت به صورت تلسکوپی از زیر آن بیرون آمده و بعد از انجام مأموریت مجدداً به داخل هواپیما جمع می‌شود. وی گفت: در آینده اگر مسائل محرمانه و طبقه‌بندی وجود نداشت، شاید عکس‌های دیگری از این هواپیما و اجزای داخل آن را منتشر کنیم. 


دستیابی ایران به پیشرفته‌ترین فناوری پهپادها

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه با شکار این هواپیما پیشرفته‌ترین فناوری‌های پهپادی و شناسایی در اختیار ایران قرار گرفته است، گفت: اینکه ما تنها به بحث مهندسی معکوس بپردازیم، یک بحث ابتدایی است و ما تلاش می‌کنیم تا بهترین استفاده را از این فناوری‌ها داشته باشیم که البته بومی‌سازی بعضی از این فناوری‌ها ممکن است تا مدت‌ها طول بکشد چراکه این سیستم‌ها در اختیار پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نیز قرار ندارد. 


پهپاد ایوب، را سال ۸۱ ساختیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با رد این موضوع که گفته می‌شود، پهپاد ایوب (پهپاد در اختیار حزب‌الله) با استفاده از فناوری‌ها و قطعات RQ-۱۷۰ ساخته شده گفت: پهپاد ایوب در سال ۱۳۸۱ در ایران ساخته شد و این نشان می‌دهد که ما در آن زمان نیز این فناوری‌ را داشته‌ایم. حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه رادارهای اسرائیل توان شناسایی این پهپاد را نداشتند گفت:‌حزب‌الله از نوع انتخاب مسیر و هدف و زمان اعلام آن اهداف دیگری را دنبال می‌کرد و می‌دانست که این هواپیما با این روند شناسایی خواهد شد اما آنها اهداف دیگری را دنبال می‌کردند که به آن نیز دست پیدا کردند. 


تولید پهپادهای از نوع اسکن ایگل در ایران

حاجی‌زاده در خصوص به دام انداختن پهپاد‌اسکن‌ایگل که اخیراً اخبار به دام انداختن آن منتشر شده گفت: پهپادهای از این نوع یا از مدل دیگری به نام شدو (سایه) از امریکایی‌ها در اختیار ما قرار داشته که برخی به علت نقص فنی سقوط کرده‌اند و برخی نیز توسط پدافند ما به دام افتادند که این پهپاد اسکن‌ایگل نیز در میان آنها بوده و امروز تعداد زیادی از این هواپیما نیز در داخل تولید شده است و به دام انداختن آن چیز جدیدی به ما اضافه نمی‌کند. وی با بیان اینکه امریکایی‌ها به خوبی از توان ما مطلع هستند اظهار داشت: وقتی پهپاد آنها در خلیج فارس مورد هجوم جنگنده‌های ما قرار گرفت، امریکایی‌ها از یک موضع پایین اعلام کردند که این هواپیما سامانه‌های موشکی بر رویش نصب نبوده است. 


فرهنگ عاشورایی؛ عامل شکست اسرائیل در غزه

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نتایج به وجود آمده از جنگ هشت روزه غزه گفت:‌در سال ۱۹۶۷ همه کشورهای عربی تصمیم به جنگ با اسرائیل گرفتند که در این جنگ شکست خوردند اما در جنگ هشت روزه غزه فلسطینی‌ها با امکاناتی محدود کاری کردند که اسرائیل مجبور شد تمام شروط آنها را بپذیرد و البته اگرچه همه روی کمک‌های فیزیکی ایران تکیه کردند اما آنچه باعث شکست رژیم صهیونیستی در این جنگ شد، راکت‌ها نبودند بلکه فرهنگ عاشورایی بود که امروز بر رزمندگان فلسطینی حاکم شده و در پیام آقای هنیه نیز به آن اشاره شد. حاجی‌زاده با بیان اینکه بمب اتم ملت ایران مسیر سالار شهیدان است، ‌گفت: دشمن از بمب‌ها و موشک‌های ما هراس ندارد بلکه هراس آنها از فرهنگ عاشورایی است که ملت ما به دیگران منتقل کرده است. 


عواقب حمله به سوریه برای امریکا

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مسائل سوریه گفت: هرچند اوضاع در این کشور پیچیده شده اما آنچه مسلم است امریکایی‌ها نمی‌توانند سناریوی لیبی را در این کشور پیاده کنند چراکه در آنجا قذافی و تعداد معدودی از نیروهایش در یک طرف بودند و مردم لیبی و ناتو در طرف دیگر اما در سوریه مردم از دولت خود حمایت می‌کنند و تروریست‌ها نیز با این کشتارهایی که انجام می‌دهند نمی‌توانند در این کشور حاکم شوند، همان‌طور که مناقین با ترورهای بیشمارشان نتوانستند بر ایران مسلط شوند. حاجی‌زاده با بیان اینکه در سوریه ظرفیت ایجاد جنگ تمام‌عیار ندارد، به استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه اشاره کرد و آن را یک عملیات روانی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع دانست و گفت: اگر اینها مقدمه‌ای برای اقدام زمینی علیه سوریه باشد، امریکایی‌ها باید بدانند که در باتلاق فرو خواهند رفت. ما هم هرگونه پشتیبانی معنوی، فکری و سیاسی که وظیفه‌مان باشد در قبال سوریه انجام می‌دهیم. 


در ‌ شکار پهپادها از هیچ کشوری کمک نگرفتیم

حاجی‌زاده در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایران با کشورهایی نظیر چین و روسیه در به دام انداختن پهپادهای امریکا مشارکت داشته است، ضمن تکذیب این موضوع خاطرنشان کرد: هیچ کشوری این توانمندی‌ها را به ما نداده و اگر آنها این توانمندی‌ها را داشتند خودشان از آن استفاده می‌کردند چراکه امریکا در همه جای دنیا جاسوسی می‌کند. وی افزود: اگرچه شاید از طرف برخی کشورها درخواستی مبنی بر مشارکت در استفاده از فناوری این پهپادها به دولت یا وزارت خارجه شده باشد اما ما هیچ‌گونه همکاری‌ای، چه در زمینه به دام انداختن و چه بهره‌برداری از پهپادها با هیچ کشوری نداشته‌ایم. 


تولید انبوه و متنوع موشک‌های دوربرد در ایران

حاجی‌زاده در خصوص سامانه موشکی S۳۰۰ نیز گفت: این قرارداد ملغی شده و جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری آن است اما در عرصه موشکی با اقداماتی که افرادی مانند شهید طهرانی‌مقدم انجام دادند امروز ما از راکت‌های ابتدایی مثل نازعات و زلزال به موشک‌های دوربرد سجیل و شهاب ۳ رسیده‌ایم که امروز تعداد بیشماری از آنها با تنوع مختلف در کشور تولید می‌شود. 


توان ساخت موشک‌های با برد بیش‌از ۲هزار کیلومتر 

حاجی‌زاده ادامه داد: ما احتیاجی به موشک‌های با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر نداریم، چرا که اهداف ما یا در منطقه است و هدف دوردستمان نیز رژیم صهیونیستی است. اگرچه فناوری ساخت موشک با برد بیش از ۲‌هزار کیلومتر را داریم (همانطور که ماهواره در مدار زمین قرار دادیم) اما نیازی به آن احساس نمی‌کنیم. وی در خصوص راکت‌های فجر ۵ نیز گفت: این راکت‌ها در نیروی زمینی ما به کار گرفته می‌شود که یک نوع آن بردی در حدود ۷۵کیلومتر دارد اما آنچه مسلم است امکانات در اختیار حزب‌الله لبنان به لحاظ فناوری و پیچیدگی و توانمندی صدها برابر آن چیزی است که امروز در اختیار فلسطینیان است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه متأسفانه به علت محدویت غزه نتوانستیم کمک زیادی به آنها بکنیم، گفت: اما وضعیت در حزب‌الله لبنان و به طریق اولی در ایران بسیار متفاوت‌تر است. 

ارتش و سپاه بازوان توانمند نظام

حاجی‌زاده، سپاه و ارتش را دو بازوی قدرتمند نظام عنوان کرد و گفت: هرکدام از این نیروها وظایف خاصی دارند که نمی‌توان از هیچ‌کدام آنها چشم‌پوشی کرد. وی تدابیر و تصمیمات رهبر معظم انقلاب در خصوص مباحث نظامی را حکیمانه توصیف کرد و گفت: شاید افراد زیادی از فرماندهی ایشان و نیروهای مسلح خبر نداشته باشند چراکه این موضوعات محرمانه است اما همین‌قدر باید گفت که هدایت ایشان کشور را به جایگاهی رسانده که کسی جرئت جسارت به ایران را ندارد. 


ماجرای تهدید ایران به جنگ در زمان بوش

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: در زمان بوش هر روز به انحای مختلف به ما پیغام می‌دادند و تهدید می‌کردند و حتی یکبار از طرف یکی از کشورهای بزرگ به صورت رسمی پیام دادند و برای جنگ تاریخ تعیین کردند که برخی مسئولان هم نگران شدند اما کسی که هیچ نگرانی‌ای در او ایجاد نشد فرمانده معظم کل قوا بود که با تدبیر تهدیدات را خنثی کردند. حاجی‌زاده گفت: اگر این تدابیر نبود ما در جنگ‌های منطقه پایمان باز می‌شد، برای مثال امریکایی‌ها قصد داشتند کاری کنند که ما با طالبان در افغانستان درگیر شویم و به نوعی به نیابت از ناتو با آنها بجنگیم، اما رهبر معظم انقلاب با تدابیر خود جلوی این توطئه را گرفتند. وی با بیان اینکه ما هیچ‌گاه به دنبال کشورگشایی نیستیم گفت: به همین خاطر نیاز به ایجاد پایگاه‌های نظامی در دنیا نداریم و آنچه که در فلسطین و حزب‌الله است متعلق به اسلام و ملت‌های خودشان است و اگر قرار بود این پایگاه‌ها کسی را نجات دهد وضع شوروی به این روز نمی‌افتاد. ما به جای ایجاد پایگاه، حرف‌هایی داریم که برد لازم را در جهان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد