سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>فروش غذای سگ و گربه در مرکز سیتی سنتر اصفهان + عکس

فروش غذای سگ و گربه در مرکز سیتی سنتر اصفهان + عکس


"سیتی سنتر" اصفهان از جمله پروژه هایی است که بهره برداری از آن به تعویق افتاده و روند ساخت این مجموعه هنوز رشد قابل توجهی نداشته، امااخبار منتشر شده در مورد ساخت این پروژه به نوعی قابل توجه است.


به گزارش خبرنگار مشرق؛ "سیتی سنتر" اصفهان از جمله پروژه هایی است که بهره برداری از آن به تعویق افتاده و روند ساخت این مجموعه هنوز رشد قابل توجهی نداشته، اما اخبار منتشر شده در مورد ساخت این پروژه به نوعی قابل توجه است.این پروژه در 3 فاز ساخته می شود. فاز اول شامل مرکز خرید به متراژ 144 هزار و 235مترمربع شامل مغازه های بزرگ و کوچک ، رستوران ها ، کافی شاپ ها ، فروشگاه های بزرگ ، مجتمع سینمایی ، غذاخوری و یک مرکز سرگرمی تفریحی است.


بخش دیگری از این پروژه شامل یک هتل پنج ستاره 29 طبقه با مساحت 51 هزار و 275 متر مربع است که رستوران و تسهیلات ورزشی برای 400 اتاق دارد. این مجتمع همچنین شامل یک برج اداری ، هتل سه ستاره و یک مرکز نمایشگاهی است.


بنا بر اطلاعاتی که از سوی مجموعه سیتی سنتر منتشر شده است، سرمایه گذاران این پروژه را پنج شخص حقیقی و حقوقی تشکیل داده اند که یکی از آنها شرکتی ایرانی و باقی شرکت ها و افراد را اماراتی ها تشکیل می دهند. 


شرکت "راک" یکی از این سرمایه گذاران است که فعالیت خود را در 19 آوریل سال 2006 آغاز کرده است. شیخ سعود بن سکر الکسیمی، ولیعهد و قائم مقام راس الخیمه، رئیس توسعه و برنامه ریزی و مسوول توسعه اموال و دارایی شرکت راک است.


 یک سوئیسی لبنانی تبار به نام "خاطر مسعود" نیز از سرمایه گذاران این مجتمع است. او که به تازگی به سرمایه گذاری در منطقه خاورمیانه رو آورده، از جمله افرادی است که با حضور در امارات، بالاخص منطقه راس الخیمه و سرمایه گذاری در این منطقه به توسعه آن خیلی کمک کرد.  خاطر مسعود رئیس هیات مدیره چند شرکت به نام "راک" است!


"راک سرامیک" از دیگر سرمایه گذاران این پروژه معرفی شده است. شرکت فوق در 20 کیلومتری شهر راس الخیمه واقع شده و در سال 1989  به ثبت رسیده است . شیخ سعود بن سکر نیز از مالکان و خاطر مسعود از جمله سرمایه گذاران این شرکت است.


این موارد نشان می دهد دو عرب مقیم امارات  ساخت و اتمام و حتی بهره برداری از پروژه سیتی سنتر اصفهان را در قالب 4 شرکت متفاوت به دست گرفته اند، اما این روز ها اخبار های تاسف باری از این مجتمع به گوش می رسد.


خبری که چند وقت پیش منتشر شد و هنوز بحث آن در محافل اصفهان به چشم می خورد، ساخت دست شویی ایستاده در این مجتمع بود.


گسترش روز افزون این فروشگاه ها بوسیله سرمایه گذاران خارجی و نبود تناسب بین ماهیت این مراکز و فرهنگ بومی و تاریخی شهرهای کشورمان می تواند موجب تغییر تدریجی سبک زندگی نسل های جوان کشور شده و بعد از مدتی به یک روش مرسوم و جاری در خانه های تک تک مردم تبدیل شود. 



به نظر می رسد بین سیاست های مراکز فرهنگی کشور و نخبگان فرهنگی و آنچه که عملا در سطح جامعه رخ می دهد، فاصله زیادی وجود دارد. 


علاوه بر این، نه تنها اثری از معرفی و تبلیغ "سبک زندگی ایرانی و اسلامی" چه در رسانه ها و چه از سوی نهادهای مسئول دیده نمی شود، بلکه بسیاری از تولیدات فرهنگی اعم از فیلم و سریال و تبلیغات تلویزیونی و معماری و... تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی است که مصرف زدگی، دنیاطلبی، اصالت ثروت و رفاه و... در آن موج می زند.


اینجاست که زندگی غربی حتی در خصوصی ترین و جزئی ترین بخش های زندگی ما نفوذ کرده و به مدد صدها رسانه و تلویزیون غربی در حال پیشرفت است.


بعد از این قضایا خبرنگار مشرق با حضور در این مجتمع علاوه بر رویت دست شویی ایستاده در این مجتمع، با حضور در فروشگاه از فروش موادی عجیب در آن خبر داد.



بنابراین گزارش، اکثریت محصولات این فروشگاه وارداتی بوده و محصولات داخلی جایی در این فروشگاه به خود اختصاص نمی دهند.


این اتفاق آن قدر عادی شده که حتی در یک قفسه به صورت کاملا اختصاصی، غذای سگ و گربه برای فروش قرار گرفته است.


نظرات 2 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 00:07

حالا که ما احتیاج به غذای خوردنی برای خودمان داریم واردات این غذاها برای آن هم سگ وگربه ضروری نیست وبه نفع اقتصاد هم نیست.
در ضمن در اسلام آمده که از هر آنچه که می خورید به حیوانات گرسنه هم بدهید.حالا اینها چیست وچقدر بهداشتی وسالم است خدا می داند.

حمید رضا شریف اصفهانی دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 18:38

آقای عزیز دنیا دنیا ی رقابت است تا کی می خواهیم از زمین و زمان بترسیم بجای موضع تدافعی گرفتن بیایم فرهنگ های مختلف را بپذیریم و فرهنگ خودمان هم اگر قوی و برتر است در کنار سایر فرهنگ های ترویج دهیم اینگونه مسائل را نگاه کردن فقط نشان ضعف و عدم اعتماد بنفس است فقط انسان های ضعیف از موج جهانی شدن ابراز ناراحتی می کنند تمام ملل و مردم جهان در معرض جهانی شدن هستند با برخوردهای انفعالی و عدم پذیرش واقعیات به سرعت در حال تغییر راه به جایی نخواهیم برد بیاییم در یک محیط رقابتی ما مرد و مردانه به ترویج افکار و اندیشه خود بپردازم و اجازه بدهیم مردم انتخاب کنند نقش قیم را برای مردم بازی نکنیم دنیا دنیای رقابت است و فقط کسانی که به خود مطمئن نیستند از طریق تخریب می خواهند خود را مطرح کنند

عجب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد