سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>پشت صحنه موتور جستجوی گوگل چه کسانی هستند؟ + تصاویر

پشت صحنه موتور جستجوی گوگل چه کسانی هستند؟ + تصاویر


گوگل در حالی بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان است که بسیاری از مدیران ارشد این شرکت روابط مستقیم با صهیونیست‌ها داشته و قوانین خود را طبق سیاست‌های صهیونیست‌ها تدوین می‌کند.


به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان است که روزانه بیش از میلیاردها جستجو در آن صورت گرفته و اطلاعات بسیاری را منتقل می‌کند. اما یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها و انتقادات صورت گرفته نسبت به گوگل عدم وفاداری به حفظ حریم خصوصی افراد بوده است. اسناد و مدارک زیادی مبنی بر همکاری گوگل با سازمان‌های جاسوسی آمریکا وجود دارد. یکی دیگر از موارد پیرامون یکی از پردر‌‌آمدترین شرکت‌های اینترنتی جهان رابطه تنگاتنگ مدیران گوگل با رژیم صهیونیستی و نفوذ سیاست‌های این رژیم در تبیین قوانین بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان است که در گزارش زیر به طور مفصل به آن پرداخته خواهد شد:



گوگل چیست؟

گوگل پروژه‌ای تحقیقاتی بود که در ژانویهٔ ۱۹۹۶ توسط لری‌پیج و سرگئی‌برین، دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رقم خورد. گوگل به طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است و روزانه بیش از یک میلیارد درخواست جستجو در آن صورت می‌گیرد.


جستجوگر گوگل یک موتور در وب است که تحت مالکیت گوگل قرار دارد. گوگل از راه این وب‌گاه روزانه صدها میلیون دلار دریافت می‌کند. دامنهٔ اصلی این سایت سال در 2008،  ۱۳۵ میلیون بار بازدید شده‌ است. این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد و روزانه چند صد میلیون بار به طرق مختلف استفاده می‌شود. مهم‌ترین هدف گوگل یافتن متن مورد نظر در میان صفحات وب است. اما انواع دیگر اطلاعات به وسیلهٔ قسمت‌های دیگر آن مثل جستجوی تصاویر گوگل، نیز مورد جستجو قرار می‌گیرند.


/مدیران یهودی گوگل


لری‌پیچ Larry Page

همانند فیس‌بوک که مدیران ارشد آن یهودی بوده و رابطه نزدیکی با صهیونیست‌ها داشته‌اند، گوگل نیز مدیرانی دارد که با رژیم صهیونیستی رابطه‌ای نزدیک دارند. 


وب‌گاهی یهودی در نقدی که توسط مارکوس جی فرید بر کتاب ثروت‌ستان (فرانک ۲۰۰۷) درباره پسرهای یهودی گوگل انجام گرفته بود، می‌نویسد: اقتصاد جهانی در طول چهل سال گذشته به طور گسترده‌ای متفاوت شده است و امروز میلیاردرهای جدید همچون پسرهای یهودی گوگل، سرگئی برین و لری پیچ در کنار هزاران نفر دیگر نقش اساسی در این زمینه داشته‌اند، حتی می‌توان گفت که لری پیچ که عنوان مشترک رییس گوگل را نیز با خود دارد ارتباطات خانوادگی در اسراییل دارد. نشریه بنای‌بریس، ارگان رسمی یکی از قدرتمندترین سازمان‌های یهودی جهان در بهار سال ۲۰۰۶ در مقاله‌ای با عنوان استادان جستجو می‌نویسد که لری پیج که مادرش گلوریا یک یهودی است. 


یکی از بزرگ‌ترین مجلات یهود در مقاله خود با نام استادان جستجو در بهار سال 2006 اذعان می‌کند: پدربزرگ مادری لری، یکی از اولین شهرک‌نشینان سرزمین‌های اشغالی بود.


سرگئی برین

سرگئی برین نیز که هم‌اکنون مدیر تکنولوژی شرکت محسوب می‌شود در یک خانواده یهودی در مسکو به دنیا آمد. خانواده برین در سال 1979 و زمانی که وی شش سال داشت به آمریکا مهاجرت کردند. ثروت وی در سال 2011 بالغ بر 16/7 میلیارد دلار برآورد شد. شایان ذکر است که لری پیج نیز دارای همین میزان ثروت است. نود و نه درصد از ثروت گوگل از آگهی‌های تبلیغاتی این شرکت تأمین می‌شود. در سال مالی 2006 این شرکت از محل آگهی‌های بازرگانی 10/492 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. هم‌اکنون ارزش خالص شرکت گوگل بالغ بر 190 میلیارد دلار است.


اولین کارمند گوگل نیز یک یهودی است. سوزان ووجیکی از خانواده‌ای یهودی بوده و مادرش، یک مبلغ یهودی است. خواهر وی Anne Woicicki همسر سرگئی‌برین یکی از موسان گوگل است. 


به گزارش وب‌سایت صهیونیستی ها‌آرتص، آن ووچیکی متخصص بیوتکنولوژی است که در سال 2007، طبق آیینی یهودی با سرگی برین یکی موسسان گوگل ازدواج کرد. 


 جاستین روزنستاین Justin Rosenstein:

جاستین روزنستاین، یکی از مهندسان ارشد گوگل بود که سه سال به عنوان مدیر بخش محصولات این غول جستجو کار می‌کرد. او یکی از کارمندانی بود که مارک‌زوکربرگ مدیر فیس‌بوک، وی را از گوگل در سال 2007 از گوگل به شرکت خود آورد. در سال 2008، روزستاین فیس‌بوک را برای تاسیس شرکتی نوین ترک کرد.



شرلی سندبرگ Sheryl Sandberg

شرلی سندبرگ در گشته نایب رییس سرویس جهانی پروژه‌ها و فروش آنلاین گوگل بود. در اوایل سال 2008، او گوگل را ترک کرد تا نفر دوم فیس‌بوک شود.


شرلی سندبرگ، در حال حاضر مدیر اجرایی امور عملیاتی فیس‌بوک است. او فروش، تجارت و تبلیغات فیس‌بوک و منابع انسانی این شرکت را بر عهده دارد. 


شرلی‌سندبرگ روابط خوبی با جوامع یهودی دارد، او زمانی همکار دانیل سوکاچ، رییس موسسه یهودیان سان‌فرانسیسکو است.


او همچنین از فعالیت‌های جامعه یهودی مرکز جاشمن مرکزی که روابط اسراییلی دارد برقرار کرده است. این مرکز در رابطه با روابط اسراییلی خود می‌نویسد:


ماموریت ما استحکام روابط میان یهودیان آمریکا و جامعه اسراییلی است.



Elliot Schrage

یهودی دیگر که در گوگل مشغول بوده Elliot Schrage است. وی از سال 2005 به عنوان نایب رییس روابط عمومی گوگل کار می‌کرد. اما در سال 2008 به فیس‌بوک رفت. شراگ قبل از اینکه به عضویت گوگل دربیاید، به عنوان یک مقام ارشد در شورای روابط خارجی آمریکا که روابط نزدیکی با اسراییل دارند کار می‌کرد.


Udi Manber

اودی منبر Udi Manber، یک اسراییلی از دانشگاه Technion Institute، از سرزمین‌های اشغالی است. او در سال 1998، به یکی از مقامات ارشد یاهو تبدیل شد.


در سال 2002، به آمازون ملحق شد. آمازون یکی از وب‌سایت‌های طرفدار اسراییل است.





رابطه گوگل با رژیم صهیونیستی


روزنامه صهیونیستی ها‌آرتص در مارس سال 2008 در خبری اعلام کرد که بنیان‌گذاران گوگل و فیس‌بوک در کنفرانس بیت‌المقدس شرکت خواهند کرد. طبق این خبر، مارک زوکربرگ رییس فیس‌بوک و سرگی برین یکی از دو مدیر عامل گوگل و سوزان داکر رییس یاهو به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند. 



دیدار شخصی شیمون پرز از گوگل


در مارس سال 2012، شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی میهمان  گوگل بود. 



به گزارش وب‌سایت صهیونیستی یدیعوت آحارانوت؛ گوگل زندگی سه‌بعدی شیمون پرز را به نمایش گذاشت.




گوگل و سانسور مطالب ضد صهیونیستی 


اتحادیه ضد افترای(ADL) رژیم صهیونیستی، وظیفه مبارزه با صهیونیسم‌ستیزی را بر عهده دارد. در سال 2004 از تلاش‌های گوگل برای شناسایی وب‌‌سایت‌های ضد صهیونیستی تشکر کرد.


سرگی برین در نامه‌ای ADL از یهودیان برای سایت‌هایی که به مخالفت با یهود و بویژه اسراییل می‌پردازند عذرخواهی کرده و وعده داد که با این سایت‌ها برخورد خواهد کرد.



آبراهام فاکس‌من، دبیر کل اتحادیه ضد افترا در پاسخ به نامه می‌گوید:‌ ما از گوگل به خاطر شنیدن نگرانی‌های ما بسیار تشکر می‌کنیم. گوگل واکنش‌های بسیاری مناسبی نسبت به شناسایی وب‌سایت‌های ضدیهودی و کاهش رتب این سایت‌ها انجام داده است. 


گوگل و سازمان‌های جاسوسی



پیش‌بینی آینده برای سازمان سیا


Recorded Future Inc، یک شرکت نرم‌افزاری در شهر کمبریج آمریکا است که در حوزه اطلاعات وب و تحلیل‌های پیش‌بینانه فعالیت می‌کند. این شرکت با استفاده از ابزاری با نام موتور تحلیلی موقتی، ابزار پیش‌بینی و تحلیل را به متخصصین ارائه می‌کند تا آنها بتوانند با بررسی منابع موجود در اینترنت، و بازیاب، اندازه‌گیری و تصویرسازی اطلاعات، شبکه‌ها و الگوها را در گذشته، حال و آینده نشان دهند. نرم افزار این شرکت منابع را تحلیل نموده و لینک‌هایی نامرئی بین اسناد ایجاد می‌کند تا لینک‌هایی که آن‌ها را به یکدیگر پیوند می‌زند و نیز افراد، نهادها و وقایع مربوط به آن‌ها را شناسایی کند. این شرکت در سال 2008 و توسط فردی به نام کریستوفر آهلبرگ تشکیل یافت و تا نوامبر سال 2011 دارای 20 کارمند بوده است.




گوگل در سال 2010 و سازمان سیا از طریق سرمایه‌گزاری‌ خود یعنی Google Ventures، و In-Q-Tel در این شرکت سرمایه‌گزاری کرده‌اند. التبه این اولین باری نیست که سیا و گوگل در یک پروژه مشترک سرمایه‌گزاری می‌کنند. این کیو تل شاخه سرمایه گزاری سیا که در تکنولوژی‌های آتی و سرمایه گذاری می‌کند در گذشته در شرکتی به نام کی‌هول Keyhole سرمایه گذاری نمود. این شرکت در سال 2004 توسط گوگل خریداری شد تا از آن به عنوان آغازی برای گوگل‌ارث Google Earth استفاده کرد.


خودروهای جاسوسی گوگل


سرویس نمای خیابانی گوگل (Street View) که افراد با استفاده از آن می‌توانند در شهرها و نقاط مختلف جهان به طور مجازی پیاده‌روی کنند، بار دیگر جنجال‌آفرین شده است.


تاکنون کشورهای مختلفی با این سرویس مخالفت کرده‌اند.



مردم این کشورها معتقدند فیلمبرداری از محل سکونت آنها و انتشار تصاویر آن در اینترنت، به شدت حریم خصوصی آنان را نقض می‌کند


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد