سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>ناقوس جنگ تل آویو با ایران در کنگره آمریکا

ناقوس جنگ تل آویو با ایران در کنگره آمریکا  

 

 

47 نفر از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا لایحه‌ای را ارائه داده‌اند که در صورت تصویب چراغ‌سبزی برای حمله رژیم صهیونیستی به ایران محسوب می‌شود.

47 نفر از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا لایحه‌ای را ارائه داده‌اند که در صورت تصویب چراغ‌سبزی برای حمله رژیم صهیونیستی به ایران محسوب می‌شود.
به گزارش «جوان» براساس لایحه 1553 کنگره امریکا به‌کارگیری «همه ابزارهای ضروری» توسط رژیم صهیونیستی «از جمله استفاده از نیروی نظامی» برای حذف یا مقابله با آنچه «تهدیدات اتمی ایران» خوانده شده را حق این رژیم می‌داند و از آن صراحتاً حمایت می‌کند.این لایحه که تقریباً از سوی یک‌سوم جمهوریخواهان مجلس نمایندگان امریکا امضا شده و برای بررسی به کمیته روابط خارجی امریکا تحویل شده،‌ از ماه‌ها پیش توسط لوئی گهمرت در صحن مجلس طرح شده و به گردش درآمده است.
این لایحه استفاده از نیروی نظامی را به پیدا نشدن راه‌حل صلح‌آمیز درباره تهدید مورد ادعای صهیونیست‌ها از سوی ایران در «زمان معقول» مشروط می‌کند، بدون آنکه مبنایی برای معقول بودن زمان یا راه‌حلی صلح‌آمیز مشخص سازد.
این لایحه با حمایت ایران از آنچه تروریسم می‌خواند و موضع ایران در نفی هولوکاست را «تهدیدات ویرانگر» برای ایالات متحده امریکا و اسراییل می‌خواند، جمهوری‌ اسلامی ایران را به این سبب محکوم می‌کند.
براساس این لایحه مجلس نمایندگان امریکا از به کارگیری همه ابزارهای قانع‌کننده دولت ایران برای متوقف ساختن آنچه ساخت و دستیابی به بمب اتمی عنوان شده، حمایت می‌کند.
همچنین طبق این لایحه بر تداوم روابط امریکا با اسراییل تأکید می‌شود و مجلس نمایندگان امریکا بدین وسیله در راستای همکاری با رژیم صهیونیستی و شهروندان این رژیم برای تضمین حاکمیت آنها تعهد می‌دهد که تحویل کمک‌های مالی و نظامی اساسی به این رژیم از سوی امریکا شامل توانایی‌های مربوط به سپر دفاعی تداوم یابد.
گفتنی است مجلس نمایندگان امریکا 435 عضو دارد و اکثریت ترکیب فعلی آن به نمایندگان دموکرات تعلق دارد. با این حال با توجه به نفوذ گسترده‌ لابی صهیونیستی بر هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات و سابقه تصویب لوایح تحریم ایران از جمله قانون اخیر تحریم‌های یکجانبه صدور و فروش فرآورده‌های نفتی به ایران، تصویب لایحه اخیر نیز دور از نیست. این لایحه برای الزام‌آور شدن باید ابتدا به تصویب مجلس سنا و سپس امضای رئیس جمهور امریکا برسد.
برخی کارشناسان معتقدند به رغم اظهارت متعدد مقامات دولتی امریکا بر باز بودن راه دیپلماسی و تأکید آنها بر ناکارآمدی گزینه‌ نظامی، دولت امریکا در کنار تصویب تحریم‌ها به عنوان ابزار فشار از مطرح شدن و تصویب چنین لوایحی به عنوان ابزار‌های تشدید فشار روانی علیه تهران استفاده کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
آسمان سیاه است سه‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 19:42 http://d.blogsky.com

الا ای تیغ های تشنه تبدار مرا دریابید
که من هم چون شما از خاک خوردن های خود سیرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد