سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>کیهان// ملاقات با سران فتنه اقلیت مجلس را دوپاره کرد

اخبار ویژه امروز روزنامه کیهان
ملاقات با سران فتنه اقلیت مجلس را دوپاره کرد
  

اسرائیل از نگاه ایرانی‌ها طعمه‌ای ضعیف و آسان است، ملاقات با سران فتنه اقلیت مجلس را دوپاره کرد و ... بخشی از اخبار ویژه امروز روزنامه کیهان را تشکیل می‌دهد.


 

اخبار ویژه امروز روزنامه کیهان به شرح زیر است:

*اسرائیل از نگاه ایرانی‌ها طعمه‌ای ضعیف و آسان است
عضو یک مرکز پژوهش و مطالعات سیاسی در اسرائیل، جنگ با ایران را برای رژیم صهیونیستی دارای هزینه های هنگفت و ویران کننده ارزیابی کرد.
موشه ورد عضو مرکز پژوهش های بگین موساد است و براساس پژوهش خود اعلام کرد اگر جنگی میان اسرائیل و ایران رخ دهد، بسیار طولانی خواهد بود و این برخلاف راهبرد امنیتی اسرائیل از فرمان دیوید بن گوریون]اولین نخست وزیر دولت صهیونیستی[ مبنی بر این که جنگ طولانی پایداری اسرائیل را به خطر می اندازد، خواهد بود.
به گزارش الجزیره وی اضافه کرد: اسرائیل ناتوان از آن است که جنگ در برابر ایران را کوتاه کند و به احتمال زیاد در صورت وقوع جنگ، شاهد حجم وسیع شلیک موشک های ایرانی به تل آویو خواهیم بود.
این کارشناس و پژوهشگر صهیونیست، وجود شاخه های مقاومت اسلامی در لبنان، فلسطین و سوریه را از نقاط قوت ایران در صورت هر نوع درگیری عنوان کرد و گفت: ایران می تواند برای تقویت قدرت خود، حجم انبوهی از کمک های نظامی را از راه عراق و ترکیه به سوریه و لبنان ارسال کند و در همان حال پایان دادن جنگ زمینی برای اسرائیل ناممکن و فوق العاده دشوار خواهد بود.
موشه ورد به نقطه برتری دیگر ایران اشاره کرد و گفت: ایران به راحتی می تواند کشتی های اسرائیلی را در منطقه «باب المندب» هدف بگیرد و حملات شدید چریکی علیه خطوط هوایی و منافع اسرائیل در سراسر جهان به راه بیندازد.
وی در ادامه تحقیق خود می گوید: ایران احتمالا در صورت وقوع حمله، متحدان خود در لبنان و فلسطین را فعال کند و به موازات آن، فعالان فلسطینی از کرانه باختری اسرائیل را هدف موشک های خود قرار بدهند.
ورد می گوید اسرائیل اکنون در نظر ایرانی ها رژیمی بسیار ضعیف و بی ثبات است که می تواند طعمه خوب و آسانی برای یک حمله یکپارچه اسلامی باشد.
وی ضمن تاکید بر عواقب ویرانگر و نابودکننده جنگ با ایران برای اسرائیل گفت: در صورت وقوع جنگ چه بسا ایران برای پایان دادن آن خواستار امتیازات هنگفت شود.

*ملاقات با سران فتنه اقلیت مجلس را دوپاره کرد
جمعی از اعضای فراکسیون اقلیت به طور جداگانه به ملاقات خاتمی، موسوی و کروبی رفتند. این ملاقات ها هر چند به بهانه دیدار نوروزی انجام گرفت اما هدف اصلی از آن در آوردن جبهه از هم پاشیده اصلاحات از بن بست و ورشکستگی خود ساخته بود.
اما گزارش های منتشره حاکی از آن است که از قضا سرکنگبین صفرا فزوده است. در حالی که فراکسیون اقلیت حدود 50 نفر عضو دارد تصاویر منتشره حاکی از آن است که در هر یک از این ملاقات ها بین 14 تا 20 نفر حضور داشته اند که البته در بین آنها بعضاً افراد غیرنماینده هم دیده می شوند. به تعبیر دیگر 60 تا 70 درصد (اکثریت) اعضای فراکسیون اقلیت به دلایل مختلف ترجیح داده اند در این ملاقات ها حاضر نشوند. عدم حضور در ملاقات با کروبی و موسوی به ویژه از آن جهت قابل تفسیر است که شماری از اعضای اقلیت در برخی اظهارات خود نسبت به تندروی کور این دو و نوشتن هزینه های گزاف به پای اصلاح طلبان معترضند.
خاتمی در دیدار اقلیت «اقلیت مجلس» خواستار فعال شدن مجلس در جهت خواسته ها (از جمله آزادی زندانیان و آزادی انتخابات شد). وی بررسی سیاست های کلی انتخابات در مجمع تشخیص را گامی امیدوارکننده توصیف کرد.
وی برخلاف رویه تاثیرپذیری اقلیت مجلس و حملاتی که متضمن اهانت به اقلیت هم هست گفت: مجلس نباید تابع جریانی بیرون از خود باشد. اتفاقاً وقتی می گوییم انتخابات آزاد یعنی مجلسی بیاید که واقعاً نماینده افکارعمومی و اراده ملت باشد.
اما کروبی در دیدار جمعی از اعضای اقلیت ضمن انتقاد از رواج تهمت و دروغ مدعی شد: علاوه بر آن که عزای امام راحل و انقلاب را گرفته ام، امروز عزای اسلام و امیرالمومنین را با این رفتارها گرفته ام.
این اظهارات در حالی است که وی چند ماه پیش به خاطر عقده های شکست انتخاباتی و آلت دست واقع شدن برای طیفی از ضدانقلاب، مدعی تجاوز به بازداشت شدگان گردید و حتی کسانی به عنوان کشته حوادث پس از انتخابات معرفی کرد که بعدها معلوم شد ربایش آن افراد صحنه سازی خود افراطیون بوده است. سایت وابسته به حزب کروبی (سحام نیوز) دیروز از باب «الخائن خائف» نسبت به اعتراف احتمالی محمد داوری سردبیر بازداشت شده این سایت که با کروبی در ترویج دروغ و شایعات همکاری داشته، ابراز نگرانی کرد و مدعی شد وی احتمالا تحت شکنجه علیه کروبی اعترافاتی را مطرح خواهد کرد!
میرحسین موسوی هم در حالی که پیشه کردن دیکتاتوری و قانون شکنی به مقابله با انتخابات و رای اکثریت (عقل جمعی) پرداخته در دیدار جمعی از اعضای اقلیت مجلس به ستایش از حضرت امام پرداخت و گفت: اگر در انتخابات و حوادث پس از آن به عقل جمعی رجوع می شد شاهد اتفاقات تلخ نبودیم.

*اوباما و تهدیدهای بی‌حاصل
در حالی که بلوف‌ها و تهدیدهای باراک اوباما علیه ملت ایران مدام در حال تشدید است، این باور در مطبوعات آمریکایی رو به گسترش است که وی با وجود بلوف و تهدید، مجبور به پیشه کردن مشی کنار آمدن با برنامه هسته ای ایران شده است.
اوباما دیروز مدعی شد: توانایی ایران به گونه ای است که آنها می توانند به سلاح هسته ای دست یابند.
وی در گفت وگو با روزنامه نیویورک تایمز با بیان اینکه آمریکا در سیاست بکارگیری بمب هسته ای خود تجدیدنظرهایی می کند، اظهار داشت: ما متعهد خواهیم شد حتی در صورت حمله بیولوژیک به آمریکا از سوی کشورهایی که سلاح هسته ای ندارند، از سلاح هسته ای استفاده نکنیم اما ما امنیت ایران و کره شمالی را تضمین نمی کنیم و چنین تضمینی شامل آنها نمی شود.
وی چند روز پیش هم گفته بود تمام گزینه ها علیه ایران روی میز است و ما فشار به ایران را افزایش خواهیم داد.
اما همزمان با این سخنان، خبرها از یک سو از مخالفت های چین و روسیه با موضع اوباما خبر می دهد و از سوی دیگر رسانه های آمریکایی معتقدند اوباما در عمل رویه کنار آمدن با برنامه هسته ای ایران را دنبال می کند حتی اگر لحن وی لحن تهدید باشد.
دیروز سرگئی ریابکف معاون وزیرخارجه روسیه برخلاف موضع آمریکا که مدعی است ایران در آستانه و درصدد تولید سلاح اتمی است و بنابر وضعیت ویژه ای که پدید آمده اظهار داشت: از نظر ما اتفاق چندانی رخ نداده که بخواهیم از «فصلی جدید» سخن بگوییم.
به گزارش اینترفکس در حالی که آمریکا روند فشار بر ایران را در پیش گرفته، ریباکف گفت: ما همچنان امیدوار به یافتن راه حل از طریق گفت وگو با ایران هستیم. برنامه اتمی ایران به آن وضعیت نرسیده که نقطه عطفی در سیاست روسیه ایجاد کند. تا روسیه برای ایجاد تغییر در سیاست ایران به تحریم های جدید روی آورد.
در این میان چینی ها اعلام کرده اند در کنفرانس خلع سلاح در تهران که با حضور 60 کشور انجام می شود، شرکت خواهند کرد. این کنفرانس خشم آمریکایی ها را که در نظر داشتند کنفرانس مشابهی را برگزار کنند برانگیخته است. فیلیپ راولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا (دولتی که هم بمب اتمی دارد و هم آن را مورد استفاده قرار داده) از تصمیم ایران برای برگزاری کنفرانس خلع سلاح اتمی ابراز ناخرسندی کرد و گفت: ایران باید خلع سلاح اتمی را از خود شروع کند.
این تحولات در حالی است که دیروز روزنامه، آمریکایی وال استریت ژورنال ضمن تحلیلی نوشت: رفتار رئیس جمهور آمریکا برخلاف گفته های وی نشان می دهد که او ترجیح می دهد با برنامه هسته ای ایران زندگی کند تا عملی برای متوقف کردن آن انجام دهد.
این روزنامه با اشاره به سخنان هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه «هدف ما تحریم های فلج کننده و اثربخش است» نوشت: برخلاف این سخنان چند روز بعد مطبوعات اعلام کردند آمریکا برای کسب موافقت روسیه و چین، مجبور شده از برخی شاخص های سخت علیه ایران دست بردارد. خانم کلینتون در سخنرانی چندی پیش خود حداقل 4 بار ایران دارای سلاح هسته ای را غیرقابل توصیف کرد. اما چرا باید ایرانی ها حرف او را باور کنند؟ رئیس جمهور آمریکا سال گذشته چند ضرب الاجل برای برقراری مذاکرات با ایران گذاشت که تهران همه آن ها را نادیده گرفت و حالا آقای اوباما نیز آن ها را نادیده گرفته است. اوباما در آخرین پیام خود به ایران با گفتن این جمله که «پیشنهاد ما درباره تماس هاو گفت وگوهای دیپلماتیک جامع پابرجاست» ضرب الاجل دائمی خود را نیز کنار گذاشت. ایرانی ها دلایل محکمی برای ادامه این سرپیچی دارند زیرا چیزی برای از دست دادن ندارند. چینی ها به هیئت مذاکره کننده ایرانی گفتند که تنها از تحریم های سبک علیه ایران حمایت خواهند کرد، تحریم هایی که تهران آن را تاکنون به تمسخر گرفته است.
وال استریت ژورنال اضافه می کند: حالا آمریکا برای کسب حمایت شورای امنیت مجبور به التماس به اعضای شورای امنیت و از جمله اعضای غیردائمی نظیر ترکیه و برزیل شده که طی ماه های اخیر روابط با ایران راگسترش داده اند. همزمان رابرت گیتس نسبت به اثربخشی حمله اتمی ابراز تردید می کند. همه اینها و دلایلی از این دست نشان می دهد اوباما مجبور است با ایران هسته ای کنار بیاید. حتی خانم کلینتون از چتر هسته‌ای در تمام خاورمیانه علیه ایران سخن گفت اما به سرعت عقب نشست.

این بی مایه ها 170 تا بیانیه هم بدهند کاری از پیش نمی‌برند
گروهک های ضد انقلاب مقیم خارج، سران به بن بست رسیده فتنه را بی کفایت و ناتوان معرفی می کنند.
در این زمینه سایت ضد انقلابی گویا نیوز از قول جمشید اسدی (از عناصر سلطنت طلب فراری) گفت: حکومت در شرایط حاضر تن به سازش و مذاکره نمی دهد. پس این خیال خام را که به مخالفان امتیاز بدهد باید از سر بیرون کرد. البته آقای موسوی می توانند از بیانیه شماره 17 تا شماره 170 ادامه دهند اما چیزی تغییر نخواهد کرد.
وی همچنین گفته است: اصلاح طلبان دچار توهم هستند. کارنامه تنک مایه سبزها در 22 بهمن از نبود رهبری برای جنبش سبز ناشی شد. من در همان ماه ژانویه (دی ماه) در آن جو شیفته، به ویژه به نبود رهبری در جنبش اشاره کردم اما به بی مهری تعبیر شد. رهبری جنبش یعنی برنامه داشتن برای آینده. آیا مخالفان جمهوری اسلامی منتظر بیانیه شماره 17 آقای موسوی بودند تا انتخابات را غیر آزاد بدانند. شوربختانه پیام نوروزی موسوی هم بهتر از بیانیه 17 نبود. صبر و مقاومت. این برنامه کار و عمل است؟ حالا صبر کنید ببینیم چه می شود! این رهبری است؟
شوربختانه در هیچ یک از پیام های آقایان موسوی و کروبی و نیز خاتمی سخنی از برنامه و عهد نیست. آنها از تصمیم گیری هراس دارند. می ترسند تصمیم شان خوشایند و مردم پسند در شرایط حاضر نباشد.

*تبارشناسی حامیان موسوی در آشوب‌ها به روایت سایت بالاترین
سایت صهیونیستی بالاترین با اعتراف به از هم پاشیدگی فتنه گروهک ها تصریح کرد شاکله اصلی این گروهک‌ها سلطنت طلبان، وابستگان گروهک منافقین و... بوده‌اند.
این سایت نوشت: مخالفان، روز 25 خرداد از هر دست آمدند. یادمون باشد خیلی ها با آن که از میرحسین موسوی خوششون نمی‌اومد ولی اون را به عنوان دروازه میدونستن. روزهای بعد سبزها مغرور شدند حرف اولشون شد «رجوی خفه شو» این یعنی توی ذوق طرفدارهای اونها زدن. (مطمئن باشید کم نیستن حالا هر چی می خواین فحش بدین). این یعنی حذف اونها. «آقای پهلوی شما لطفاً خفه»! سلطنت طلب ها هم کنار زده شدن ( باز هم کم نیستن)! آقای بنی صدر شما خفه. فلانی و فلانی لطفاً خفه! خودمون فهمیدیم چی کار کردیم؟! یادتون هست تیترهای اول «بالاترین» و «دنباله» این بود که برای بالا آوردن لینک تون بگویید فلانی خفه؟
نویسنده بالاترین اضافه می کند: روزهای اول هر کس با هر تمایلی می آمد. با هر جور تمایلی به گروه های سیاسی (سلطنت طلب، مجاهدین و...) ولی متاسفانه همه این امتیازها رو از بین بردیم. سیاست خنده دار برخی رفقا که توی روزهای جمهوری اسلامی بیایم بیرون هم خودش یک چیز دیگه بود برای خودش. 25 خرداد روز ما بود اما روز قدس و 22 بهمن روز ما نبود. خودمون کردیم که... بر خودمون. اتحاد اون روزها از دست رفته.

 

 

 

گزارش سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد