سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>نظر عجیب دفتر شیخ یوسف صانعی در مورد چهارشنبه سوری

نظر عجیب دفتر شیخ یوسف صانعی در مورد چهارشنبه سوری 

 

 

 

شما ترقه بزنید و من هم ترقه می زنم و این روز روز جشن است و عمومیت دارد. مثل اینکه در استخر زمانی که من شیرجه می زنم به شما آب می پاشد و زمانی که شما شیرجه می زنید به من/درست است که چهارشنبه سوری موجب اذیت و آزار می شود ولی این که رسم عمومی است و همه شرکت می کنند و ترقه می زنند عیبی ندارد.

به گزارش پایگاه 598 در پی استفتاءی از دفتر شیخ یوسف صانعی در مورد حضور و برپایی مراسم چهارشنبه سوری ، پاسخ دریافتی به شرح ذیل می باشد:

" مراسم چهارشنبه سوری عمومی است و اگر عرف جامعه باشد که کسی با ترقه در آن روز مخصوص ناراحت نشود و شما ترقه بزنید و من هم ترقه می زنم و این روز روز جشن است و عمومیت دارد. مثل اینکه در استخر زمانی که من شیرجه می زنم به شما آب می پاشد و زمانی که شما شیرجه می زنید به من و این اطلاق اذیت و آزار نیست.

ولی به طور کلی هر چیزی که اطلاق اذیت و آزار باشد مشکل شرعی دارد. ولی آقای(صانعی) مخصوص چهارشنبه سوری صحبتی نکرده اند.

چهار شنبه سوری جزء سنت ها و عرفیات است مانند اینکه ماشین سوار می شوید صدا دارد و کسی نمی گوید که اگر ماشین سوار شوی مشکل دارد و بحث چهارشنبه سوری به همین شکل می باشد. درست است که چهارشنبه سوری موجب اذیت و آزار می شود ولی این که رسم عمومی است و همه شرکت می کنند و ترقه می زنند عیبی ندارد."

لازم به ذکر است دیگر مراجع تقلید از جمله آیات عظام خامنه ای، سیستانی، بهجت، فاضل لنکرانی، صافی و مکارم شیرازی اشاعه این مراسم خرافی را که موجب ضرر و فساد می شود را ناشایسته و حرام دانسته اند.
متن بالا بدون هیچ دخل و تصرفی از روی مکالمه صورت گرفته با دفتر آقای صانعی درج گردیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد