سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>تفاوت فتنه 88با فتنه 60 در نگاه امام جمعه مشهد مقدس

فتنه بنی صدر< فتنه موسوی< فتنه بزرگتر آینده...؟؟؟ 

 

 

 

روشنگری های رهبر انقلاب در مدتی که به دوران فتنه نام‌گذاری شده است، پایگاه اجتماعی سران اصلاحات را آنچنان دچار ریزش کرده است که اعتراضات خیابانی آنان، در آخرین وعده خود به جمعیت اندکی محدود شد

روشنگری های رهبر انقلاب در مدتی که به دوران فتنه نام‌گذاری شده است، پایگاه اجتماعی سران اصلاحات را آنچنان دچار ریزش کرده است که اعتراضات خیابانی آنان، در آخرین وعده خود به جمعیت اندکی محدود شد. با این حال اصرار رهبران این جریان سیاسی بر نپذیرفتن رای مردم و قانون، فعالان سیاسی را به تعجب و اعتراض های شدیدی واداشت،آیت الله سید احمد علم الهدی در گفتگو با رجانیوز گفت::.

راهپیمایی ده ها میلیونی 9 دی ماه هم در اعتراض به همین رویکرد سران اصلاحات بود. بعد از این روز تاریخی، جبهه اصلاحات در بهت فرو رفت. حضور گسترده مردم در اعتراض به سران اصلاحات و صراحت بیان در اعلام انزجار از برخی سیاسیون، این جریان را در سکوت محض فرو برد.

آثار شوک ناشی از حماسه روز 9 دی ماه هنوز ادامه داشت که حضور گسترده و ده‌ها میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن هم دشمنان ایران اسلامی را دچار بهت و حیرت کرد؛ این بود که جشن پیروزی سی و یکمین سال انقلاب اسلامی، "دفن تاریخی فتنه اخیر" هم لقب گرفت.

پس از این، رهبر معظم انقلاب هم با اشاره به این دو رویداد مهم، صریحا اعلام کردند " افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می‌دهند که از دست داده‌اند. ". بیانات روشن و مهم رهبر انقلاب که در جمع اعضای مجلس خبرگان مطرح شد آنچنان بازتابی در رسانه‌ها پیدا کرد که جای تحلیل و بررسی این فرمایشات را خالی گذاشت.

برای بررسی و تحلیل فرمایشات رهبری با آیت الله سید احمد علم الهدی، عضو شاخص مجلس خبرگان رهبری به گفت‌وگو پرداختیم. علم الهدی با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند عده‌ای که جمهوریت و اسلامیت نظام را زیر سوال بردند خودشان را از کشتی نظام پیاده کردند، تصریح کرد: در فتنه اخیر، سران فتنه هم جمهوریت را زیر سوال بردند و هم اسلامیت را که این حرکتی در جهت پیاده شدن این افراد از کشتی نظام بود.

وی با عنوان این مطلب که فتنه‌گران در ابتدا با زیر سوال بردن اکثریت آرا، جمهوریت را زیر پا گذاشتند، افزود: اما با گذشت زمان دیدیم که به دستور ولی فقیه هم عمل نکردند که این یعنی زیر پا گذاشتن اسلامیت نظام.

امام جمعه مشهد در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت کنونی نظام که منجر به دفع برخی افراد شد، با دوران اوایل انقلاب که جبهه ملی‌ها از سوی حضرت امام(ره) طرد شدند،‌ قابل قیاس است یا خیر؟ گفت: در دوران کنونی مدعیان تقلب در انتخابات، هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را نادیده گرفتند و به این دو اصل مهم جمهوری اسلامی ایران پشت پا زدند که این عمل آن‌ها خیلی بدتر از گروه ها و جریاناتی است که ابتدای انقلاب، جمهوریت نظام و یا اسلامیت نظام را زیر سوال ‌بردند.

آیت الله علم الهدی با ریشه‌یابی حرکت مدعیان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم،‌ گفت:‌ آقایان به زعم خودشان به عرصه رقابت برای قدرت وارد شده‌اند؛ بنابراین وقتی دیدند که مردم به آن‌ها رای ندادند وارد فاز جدیدی شدند که رهبری را تحت فشار قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: آقایان همان زمان فکر کردند در فضای جدیدی که خودشان پدید آورده‌اند، برنده خواهند بود و مقام معظم رهبری خواسته نامشروع آن‌ها را برای اینکه آرامش به کشور باز گردد، خواهند پذیرفت.‌

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این افراد در ابتدا وقتی که در مسیر ایجاد ناآرامی‌ها گام برمی‌داشتند و بخشی از نخبگان سیاسی را هم با خود همراه کردند، به تصور اینکه توده مردم نیز از آنان حمایت خواهند کرد اقدام به اردوکشی‌های خیابانی کردند تا به زعم خودشان مقام معظم رهبری را مجبور به تنازل از رای مردم کنند.

علم الهدی در پاسخ به این سوال که به نظر شما فتنه بزرگی که رهبری بدان اشاره کردند چه می‌تواند باشد و آیا مرتبط با فتنه‌اخیر و فتنه‌گران کنونی است؟ گفت: تا زمانی که تنافس مسابقه قدرت در کشور حاکم است، ما با ریزش‌هایی برخورد می‌کنیم که خودش فتنه است.

وی افزود: در فتنه اخیر افرادی ریزش کردند که از انقلاب بودند و نظام برای آن‌ها زحمت زیادی کشیده بود اما دیدیم که با اقدامات اشتباه، از نظام خروج کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با عنوان این مطلب که اکنون افرادی مانده‌اند که خالص‌ترند، بیان داشت:‌ این افرادی که مانده‌اند ممکن است در آینده ریزش داشته باشند و این همان فتنه بزرگتر است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه فتنه اخیر از فتنه منافقین و بنی‌صدر هم بزرگتر بود، گفت: منافقین، امنیت کشور را دچار تزلزل کردند اما سران فتنه اخیر جمهوریت و اسلامیت نظام را نشانه گرفتند که این موجب زیر سوال رفتن آبروی نظام شد. وی تصریح کرد: این افراد با زیر سوال بردن آبروی نظام، فتنه‌ای را موجب شدند که بسیار بزرگتر از فتنه بنی‌صدر و منافقین بود؛ زیرا این افراد موجب حذف خود و ریزش‌هایی در اطرافیان خود شدند که به نظر من برای نظام فتنه بزرگی تلقی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد