سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>ویژگی‌ها و خصوصیات منافقان از صدر اسلام تا جریانات اخیر

سابقه گروه خونی آقای هاشمی با سخنانش همخوانی ندارد  

 

 

 

سخنانی که وی در مجلس خبرگان مطرح کرد سخنانی درست بود اما برخی دیگر از حرف‌ها که وی مطرح می‌کند دچار نوعی ابهام است که به طور مثال می‌توان به سخنرانی مشهد یا نامه‌ای که قبل از انتخابات خطاب به رهبری نوشت اشاره کرد.

«توانا:، محمد حسین صفار‌هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نشست هفتگی انصار حزب‌الله در خصوص بحث نفاق و ریشه‌های قرآنی این مسئله و نیز مصادیق آن در کلام معصومین اظهار داشت: قرآن و سوره منافقین دریایی از حقایق را درون خود نهفته دارد و مناسبات درونی جامعه اسلامی را بخوبی نشان داده است و همچنین در برخی خطبه‌های حضرت علی(ع) به این موضوع اشاره مستقیمی شده است.
وی افزود: رهبران ثانی همیشه مشکلات بیشتری نسبت به رهبران اول و مؤسسان در جامعه دارند و کلام حضرت علی(ع) هم در خصوص این موضوع به وضوح بیان شده است چرا که احوال جامعه در دوران رهبر ثانی تغییراتی می‌کند که این تغییرات نسبت به حوادث گذشته برای ما گویاتر است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرموده‌اند که من راجع به امتم نگران نیستم چرا که مرز میان مؤمن و مشرک مشخص است و فرد مؤمن ایمانش عاملی برای بازدارندگی او می‌باشد و مشرک هم به دلیل رویارویی با حق نابود خواهد شد.
صفار‌هرندی خاطرنشان کرد: پیامبر در این فرمایش خود نگرانی خود را از منافقان و افراد دو چهره بیان کرده و گفته است خوش‌زبانی و خوش‌سخنی در افراد منافق و دوچهره وجود دارد و این افراد حرفی را بر زبان می‌رانند که ما دوست داریم ولی اعمالی را انجام می‌دهند که ما دوست نداریم.
این تحلیلگر مسائل فرهنگی اظهار داشت: در آیات قرآن هم خداوند خطر منافقان را از کفار و مشرکان بیشتر دانسته و دسته بندی پائین‌تر و پست‌‌تر از کافران برای آنها ذکر کرده است.
وی گفت: وقتی از نفاق حرف می‌زنیم نباید ذهنمان روی منافقین نامی منعکس شود و منظور از منافقین نامی افرادی هستند که با اعمالشان باعث نزول آیات نفاق شده‌اند که این افراد در انقلاب خودمان هم وجود داشته‌اند که نمونه آنها را می‌توان در برخی تشکل‌ها که به واسطه رفتار دوگانه خود معروف به منافق شدند جستجو کرد.
صفارهرندی خاطرنشان کرد: بحث نفاق بحث پیچیده‌ای است و بنابراین افراد همه باید مواظب بروز نفاق در خود باشند و همواره این مسئله را مورد توجه قرار دهند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از افراد وجود دارند که می‌دانند عملشان باطل است ولی باز هم کار خود را ادامه می‌دهند و یا با سکوت خود حرکت منافقانه برخی افراد را تایید می‌کنند که این افراد باید در مواضع خود تجدیدنظر نمایند.
صفار هرندی در ادامه با اشاره به نشانه‌های افراد منافق که در سوره منافقین ذکر شده است اظهار داشت: در این سوره 7 نشانه برای منافقین بیان شده است که یکی از این نشانه‌ها این است که افراد منافق می‌گویند که ما ایمان داریم و خود را در ردیف ایمان‌ آورندگان معرفی می‌کنند ولی خداوند خود شهادت می‌دهد که این عده دروغ می‌گویند.
این تحلیلگر مسائل فرهنگی افزود: زمانی که به مسعود رجوی گفته شد، شما منافق هستید این فرد گفت، ما اصول دین و مذهب را قبول داریم و این فرد به نوعی به عرضه ظاهری ایمان روی آورد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: نکته دیگری که در مورد منافقان در قرآن ذکر شده بحث کفر بعد از ایمان است و بر این راستا منافقان بعد از اینکه به ظاهر ایمان می‌آورند منافق می‌شوند.
صفار هرندی با تطبیق این آیه از قرآن و مسائل روز کشور اظهار داشت: کسی که امروز ادعای نزدیکی به امام(ره) را دارد و بسیاری از مردم هم این مسئله را در ایام انتخابات باور کردند شاهد بودیم که دچار نوعی ارتداد و ارتجاع شد که این ارتداد و ارتجاع به مرور زمان خود را نشان داد.
وی افزود: برخی افراد که طاقتشان زیاد است چهره واقعی خود را بعد از گذر زمان رو می‌کنند ولی برخی دیگر از افراد که طاقت کمتری دارند چهره واقعی خود را سریعتر نشان می‌دهند و بر این اساس شاهد بودیم که برخی افراد بعد از گذشت انقلاب طی سال‌های مختلف و متمادی از قطار انقلاب پیاده شدند.
صفار هرندی در ادامه اظهار داشت: سومین نکته در خصوص منافقین این است که چون این عده به خود شک دارند با هر صدا و هرگونه شعاری برانگیخته می‌شوند.
وی با بیان خاطره‌ای از حضور اعضای دفتر تحکیم وحدت خدمت مقام معظم رهبری گفت: اعضای دفتر تحکیم وحدت خدمت رهبری رفتند و به ایشان گفتند که شما افراد حزب‌اللهی را نصیحت کنید تا این عده از شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه علیه ما استفاده نکنند و رهبری در جواب این عده فرمودند که این شعار، شعار خوبی است و مشکلی در آن وجود ندارد ولی شما باید کاری کنید که این شعار به شما برنگردد و به طور مثال شما می‌توانید شعار درود بر ولایت فقیه را مطرح نمایید.
صفار هرندی خاطرنشان کرد: امروز هم برخی افراد در مقابل شعار مرگ بر آمریکا،‌ شعار مرگ بر روسیه و چین را مطرح می‌کنند که باید به این افراد بگوییم ما با کسی تعارف نداریم و هر کس که علیه ما باشد ما در مقابل او موضع می‌گیریم ولی امروز مسئله ما آمریکاست و بر این اساس ما علیه آمریکا شعار می‌دهیم.
این تحلیلگر مسائل فرهنگی اظهار داشت: نکته بعدی در مورد منافقین این است که زمانی که خداوند به این عده فرصت می‌دهد تا از گناه خود استغفار کنند منافقین این کار را انجام نمی‌دهند و باز هم راه و مسلک خود را در پیش می‌گیرند.
وی ادامه داد: در فتنه اخیر کشور هم رهبر انقلاب از برخی افراد خواست تا خود را اصلاح کنند و نگرش غلط خود را تصحیح نمایند و بعد از آن برای دیگران هم توضیح دهند که چه اشتباهاتی را مرتکب شدند که در جریان حوادث بعد از انتخابات افرادی مانند آقای تاجیک این کار را انجام دادند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی افراد از موضع شیطانی دربرابر استغفار مقاومت می‌کنند که این عده نوچه‌های شیطان هستند.
صفار هرندی ادامه داد: منافقان اعتقاد داشتند نباید از رسول خدا و اطرافیان ایشان حمایت کرد تا پیامبر نتواند رسالت خود را انجام دهد و در این راستا امروز هم شاهدیم که عده‌ای به دنبال چنین کاری در کشور هستند و اعمالی مانند تحریم و مسائل دیگر را بر ما تحمیل می‌کنند.
این تحلیلگر مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: ریشه‌های تباهی در فکر و اندیشه مناقان از این موضوع سرچشمه می‌گیرد که چرا مسلمانان باید با هم متحد باشند و سرنوشت واحدی داشته باشند و در کنار هم اعمالشان را انجام دهند.
وی افزود: در انتخابات اخیر هم شاهد بودیم که برخی افراد گفتند چرا رأی ما که مثلا دارای فلان سطح از دانش هستیم با رای یک فرد روستایی یکی باشد و این درحالی است که این عده تا قبل از انتخابات می‌گفتند که ما چیزی به نام شهروند درجه یک و دو نداریم ولی زمانی که شمارش رای‌ها شروع شد این عده حرف دیگری زدند.
صفار هرندی در ادامه افزود: خداوند در قسمتی از قرآن خطاب به مومنین می‌فرماید که دچار مال دنیا و امور مربوط به آن نشوید که در این راستا شاهد بودیم بسیاری از افراد از مسیر فرزندانشان دچار تباهی شدند و از مسیر حق ضایع گشتند که ممکن است این مسئله، مسئله مبتلا به همه ما باشد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست به بیان مطالبی از حضرت علی‌(ع) در خصوص منافقین پرداخت و گفت: طبق فرمایش حضرت علی(ع) زمانی که پیامبر از دنیا رفت عده‌ای از مسلمانان به گذشته برگشتند و دچار ارتداد شدند.
صفار هرندی گفت: بعد از رحلت امام(ره) هم شاهد بودیم که برخی افراد اعلام کردند که ولایت فقیه از اول هم درست نبود و ما از اول هم با این مسئله مخالف بودیم.
این تحلیگر مسائل فرهنگی اظهار داشت: طبق فرمایش قرآن بعد از امام یک راه مستقیم بیشتر وجود ندارد ولی افرادی مانند سروش راه‌های مستقیم و تعدد را در این موضوع بیان کردند.
صفار هرندی ادامه داد: برخی آقایان در جریان سبز با افتخار اعلام می‌کنند که در این جریان همه جنسی وجود دارد و از بهائی تا همجنس‌باز در این جریان فعالیت دارند و این مسئله را یک امتیاز برای خود تلقی می‌کنند و به قول آقای مزروعی از گوگوش تا سروش در این جریان فعالیت می‌کنند.
صفار هرندی گفت: در ابتدای شروع این فتنه که حدود ده دوازده سال قبل کلید خورد برخی می‌گفتند که ایران برای همه ایرانیان است و تمام افراد خودی هستند اما بحث سر این است که برای اداره کشور آیا تمام افراد می‌توانند زمام امور را در دست بگیرند چرا که فردی مانند رجوی و فاسقینی از دست هم ادعای ایرانی بودن دارند.
این تحلیلگر مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: زمانی که برخی افراد در جریانات بعد از انتخابات مردم را دعوت می‌کردند تا تجمعاتی را شکل دهند به جای آنکه خودشان آنرا کنترل کنند عده‌‌ای دیگر هدایت اجتماع را به عهده می‌گرفتند و شاهد بودیم که به جای شعار جمهوری اسلامی شعار جمهوری ایرانی از سوی تجمع‌کنندگان مطرح می‌شد.
صفار هرندی تاکید کرد:‌ کسانی که امروز ادعای خط امامی بودن را دارند شعارها و عقایدی را که در زمان حیات حضرت امام(ره) مطرح می‌کردند را قبول ندارند و امروز به هیچ یک از گفته‌های خود پایبند نیستند و این عده امروز به پناهگاهی برای کسانی که قصد در افتادن با انقلاب را دارند تبدیل شده‌اند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق فرمایش حضرت علی(ع) دلیل بسیاری از مخالفت‌ها با رهبری و امام دل بستن به دنیا و یا کنار گذاشتن اعتقادات دینی است.
صفار‌هرندی اظهار داشت: کسانی که با رهبری کینه‌ورزی می‌کنند رگه‌هایی از نفاق در آنها وجود دارد و کسانی که دوستدار رهبری هستند این مسئله برآمده از ایمانشان است.
این تحلیلگر مسائل فرهنگی با اشاره به راهپیمایی ملت ایران در روز 22 بهمن بیان داشت: برخی افراد می‌گویند که مردم را با اتوبوس و قطار به تهران آورده‌اند که در جواب این عده باید گفت، اگر این طور بود چرا شهرستان‌ها از جمعیت خالی نشد و بر این اساس شاهد بودیم که حضور مردم حتی در شهرستان‌ها هم چندین برابر سال‌های گذشته بود.
صفار هرندی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالی در خصوص هاشمی و مواضع او گفت: سخنانی که وی در مجلس خبرگان مطرح کرد سخنانی درست بود اما برخی دیگر از حرف‌ها که وی مطرح می‌کند دچار نوعی ابهام است که به طور مثال می‌توان به سخنرانی مشهد یا نامه‌ای که قبل از انتخابات خطاب به رهبری نوشت اشاره کرد.
وی افزود: گروه خونی آقای هاشمی و سابقه ایشان در دهه 60 با مسائلی که وی مطرح می‌کند همخوانی ندارد و ما این پیام را به وی می‌دهیم که اگر هم آقای هاشمی از سخنان خود قصدی خیر دارد این قصد برای ما قابل درک نیست و بر این اساس ایشان باید مواضع خود را به صورت شفاف بیان کند.
صفار هرندی ادامه داد: ما دلمان برای هاشمی دهه 60 تنگ شده است و در این راستا انتظار می‌رود که آقای هاشمی دو پهلوگری را کنار گذاشته و مواضع خود را صریح اعلام نماید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد