سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>وزیراطلاعات از ارتباط ریگی با آمریکا و کشورهای منطقه پرده بردا

هنگام دستگیری باور نمی‌کرد او را دستگیر کرده باشند 

 

 

 

مصلحی وزیر اطلاعات در نشستی مطبوعاتی از ارتباط عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور با آمریکا، برخی از کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه برای انجام عملیات تروریستی در ایران پرده برداشت.

ایرنا، مصلحی در این کنفرانس مطبوعاتی که روز سه شنبه و ساعاتی پس از انتشار خبر دستگیری ریگی برگزار شد، اظهار داشت: حضور میلیونی مردم ما در راهپیمایی 22 بهمن، اقتدار جمهوری اسلامی را نشان داد و این اقتدار زمینه ساز موفقیتی مانند دستگیری ریگی شد.
مصلحی با بیان این که دستگیری سرکرده گروهک تروریستی نشان از شکست این قدرت‌ها دارد، بیان داشت: ماهیت تروریستی این قدرت‌ها نشان می‌دهد که آنها از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. اقدام اخیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی در حمایت از تروریست ها نشان داد آنها درصدند منطقه را تبدیل به محل امنی برای تروریست‌ها کنند.
وی با اشاره به دستگیری ریگی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با استفاده از آمریکا و اروپا درصدد تبدیل منطقه به محل امنی برای تروریست‌ها هستند. این موضوع فضاحتی است که نمی‌توان بر آن سرپوش گذاشت.
وزیر اطلاعات با اشاره به اعلام خبر دستگیری سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور، تصریح کرد: این خبر ملت را خوشحال کرد و البته پیگیری‌های ما نشان داد این فرد از سوی سرویس‌هاس اطلاعاتی آمریکا،رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی پشتیبانی می‌شد.
مصلحی در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی با نشان دادن تصویری از عبدالمالک ریگی در یکی از مقرهای آمریکایی در افغانستان، 24 ساعت قبل از دستگیری‌اش بیان داشت: این عکسی است که این تروریست را 24 ساعت قبل از دستگیری در یکی از مقرهای آمریکایی‌ در افغانستان نشان می‌دهد.سربازان گمنام امام زمان (عج) در این هنگام ریگی را کنترل می‌کردند و او را دنبال کردند تا در منطقه مورد نظر دستگیرش کردند.
وزیر اطلاعات در ادامه با نشان دادن کارت شناسایی ریگی، تصریح کرد: این کارت شناسایی این شرور است که در پاکستان توسط آمریکایی‌ها تهیه شده. گذرنامه وی هم توسط آمریکایی‌ها در افغانستان برای او تهیه شده است که در سفر اخیر خود نیز از آن استفاده کرده است. ریگی برای رفت و آمدهای خود در کشورهای مختلف از این گذرنامه استفاده می‌کرده است.
مصلحی با نشان دادن ویزای فرد همراه ریگی، خاطر نشان کرد: این ویزای فردی به نام حمزه یکی از همراهان ریگی است که در دبی برای او صادر شده است.
وی با اشاره به مذاکرات وزارت اطلاعات با برخی از سرویس‌های اطلاعاتی منطقه پیرامون این موضوع،گفت:یکی از سرویس‌های اطلاعاتی منطقه به ما گفت: اطلاعات ما حاکی است که ریگی با برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ارتباط بوده و به آن کشورها سفر کرده است. همچنین او در آوریل 2008 با فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان ملاقات داشته و این فرمانده در این دیدار از علاقه خود به ایده بلوچستان بزرگ سخن گفته است.
وزیر اطلاعات افزود: با اطلاعاتی که ما دریافت کردیم، مطلع شدیم در همه این دیدارها از ریگی خواسته شده سلسله عملیات‌هایی را علیه مقامات ایرانی انجام دهد.
مصلحی با اشاره به سفر دیگر این تروریست،بیان داشت: ریگی در ژوئن و ژوئیه 2008 از تنگه جب الطارق به یکی از کشورهای اروپایی برده شده است که هماهنگی این سفر را انگلیسی‌ها با همکاری آمریکایی‌ها انجام داده‌اند و از او درخواست انجام عملیات تروریستی را داشته‌اند.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه اسناد دیگری در آینده نزدیک ارایه خواهد شد،با اشاره به ارتباطات گسترده این شرور با سرویس‌های اطلاعاتی گفت: اقداماتی که ریگی انجام می‌داده با خط دهی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، موساد، سرویس‌های اروپایی و دیگر سرویس های اطلاعاتی بوده است.
وی با اشاره به اقدامات تروریستی ریگی مانند حمله به اتوبوس مسافربری، انفجار در مسجد و دیگر اعمال تروریستی او،اظهار داشت: این شرور در رسانه‌هایی مانند BBC و VOA به این جنایت‌ها افتخار می‌کرد. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هم این اعمال تروریستی را جزو افتخارات این فرد می‌دانستند.
مصلحی ادامه داد: ریگی با هماهنگی موساد در دبی اقداماتی را انجام داد از جمله این که او به دنبال به شهادت رساندن عضو حماس در دبی بود. سرویس‌های اطلاعاتی مانند موساد به دنبال این بودند منطقه را به محل امنی برای تروریست‌ها تبدیل کنند و در این راستا می‌خواستند ریگی را از دبی به مراکزی ببرند و با او مذاکراتی داشته باشند و به او خط دهی کنند.
وزیر اطلاعات با اشاره به هشدارهای مکرر وزارت اطلاعات ایران به سرویس‌های اطلاعاتی برای دستگیری این شرور، تصریح کرد: ما هشدارهای قابل توجهی را به سرویس‌های اطلاعاتی انگلیسی، آمریکایی و دیگر کشورها داده بودیم تا برای دستگیری این فرد با ما همکاری کنند اما باز هم اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثابت شد به طوری که بدون همراهی آنها سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند در اقدامی ارزشمند و حساب شده و همچنین با انجام مدیریت اطلاعاتی این طرح را در مکان‌های مختلف همراهی کنند و او را در فضای جمهوری اسلامی دستگیر کنند تا در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرد.
مصلحی در ادامه با دادن هشدارهایی به سرویس‌های اطلاعاتی جهان سلطه،خاطر نشان کرد: به دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و جهان سلطه هشدار می‌دهم دست از حمایت تروریست‌هایی که دستشان به خون انسان‌های بی‌گناه آلوده است بردارند زیرا این موضوع رسوایی بزرگی را ایجاد می‌کند. جمهوری اسلامی ایران حق خود می‌داند این موضوع را از مجامع بین المللی هم پیگیری کند

.
وی افزود: ملت ایران اجازه نخواهند داد قدرت‌هایی که زمانی با تجاوز و عملیات نظامی به اهداف خود نرسیده‌اند،امروز با ترور به اهداف خود برسند.
وزیر اطلاعات با اشاره به خوشحالی ملت ایران از دستگیری این تروریست شرور،بیان داشت: امروز مردم ایران، وجود مقدس آقا امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری از این خبر خوشحال هستند.
مصلحی همچنین از دستگاه‌های مختلف نظامی و انتظامی که در دستگیری این شرور همکاری و همراهی داشتند تقدیر و تشکر کرد.
وی در ادامه دستگیری این تروریست را حاصل یک حرکت مدیریت اطلاعاتی 5 ماهه دانست و خاطرنشان کرد: بعد از شهادت سردار شهید شوشتری این اقدامات آغاز شد که امروز هم با موفقیت به نتیجه رسید.
مصلحی در پاسخ به سوالی درباره زمان آغاز بازجویی از این تروریست و گرفتن اطلاعات از او،گفت: اسناد ما در نوع ارتباطاتی که ریگی با آمریکا، اروپایی‌ها و غیراروپایی‌ها داشته است بسیار متقن و محکم است، مطمئنا اگر در بازجویی‌ها اسناد را ببیند باور نمی‌کند کما این که هنگام دستگیری هم باور نمی‌کرد او را دستگیر کرده باشند.
وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان وزیر کشور ایران و مقامات پاکستان در گذشته،اذعان داشت:در پاکستان مباحثی میان وزیر کشور ایران و مقامات پاکستان انجام شده بود و به آنها مستنداتی را ارایه کرده بودیم که جای هیچ انکاری را نداشت از همین مقطع اقدامات لازم برای تشکیل پرونده حقوقی بین المللی پیرامون این موضوع شروع شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد