سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>فحاشی پرز علیه احمدی نژاد ؟

فحاشی پرز علیه احمدی نژاد ؟

رئیس رژیم صهیونیستی با حضور در ویژه برنامه "فی الصمیم" شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی عربی، ضمن فحاشی علیه رئیس‌جمهوری کشورمان، اظهارات متناقض متعددی را درباره برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستیبیان کرد.

به گزارش رجانیوز، حسن معوض مجری برنامه از شیمون پرز سوال کرد شما نگرانی خود را از توانمندی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای اعلام کرده اید، آیا دلیلی دارید که ایران به چنین قدرت و توانایی دست پیدا کرده است؟

پرز گفت: آنچه هر روز ما شاهد آن هستیم ادامه عملیات غنی سازی اورانیوم و ساخت موشک‌های دوربرد و کوتاه برد است.

وی در ادامه با بیان اینکه من فقط نمی خواهم به ابعاد نظامی محدود شوم، به نظر من فساد اخلاقی خطرناک‌تر از تهدید نظامی است، شروع به فحاشی علیه رئیس‌جمهوری کشورمان کرد و مدعی شد: من می خواهم از شما این سوال را بپرسم که آیا احمدی‌نژاد مردی دموکرات است یا دیکتاتور؟ به نظر من او یک دیکتاتور است زیرا مردم را در خیابان‌ها می کشد و اسرائیل را به نابودی تهدید می کند.

مجری بی‌بی‌سی عربی در واکنش به این اظهارات رئیس رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت:
آیا به نظر شما این دخالت در امور داخلی یک کشور نیست؟ آیا شما قبول می‌کنید که رئیس دولت کشوری دیگر در خصوص آنچه در اسرائیل انجام می دهید، دخالت کند.

پرز با فرافکنی ادعاک کرد: من از سوال شما شگفت زده شدم، اگر شما بیایید و به من بگویید می خواهم تو را بکشم و من واکنش نشان دهم و این را رد کنم، آیا این دخالت در امور شما به حساب می آید؟ مقصود شما از دخالت چیست، آنها همیشه اسرائیل را به نابودی تهدید می کنند، شما از کدام مداخله صحبت می کنید.

وی در ادامه فحاشی‌های خود علیه رئیس‌جمهوری کشورمان اضافه کرد: احمدی‌نژاد نماد فساد اخلاقی در دوران ما است. این دیدگاه به نسبت مسلمانان یهودیان و عرب‌ها وجود دارد. او اعدام می کند و به قتل می رساند و تهدید می کند و در میان دیگران اختلاف و شکاف ایجاد می کند از این بیشتر چه چیزی می خواهید؟

مجری برنامه سپس گفت به برنامه هسته ای بازمی گردیم شما پدر برنامه هسته‌ای اسرائیل توصیف می شوید. سخنگویان و رهبران اسرائیلی این موضوع را که آیا اسرائیل سلاح هسته‌ای دارد یا خیر، رد یا تایید نمی کنند. شما شخصا در این باره چه می گویید؟

پرز گفت: سوال این است که اگر من پدر برنامه هسته‌ای اسرائیل هستم پس فرزند کجاست؟ اسرائیل هرگز نگفته است سلاح هسته‌ای وارد خاورمیانه خواهد کرد ما می دانیم شک و تردیدهایی درباره داشتن چنین سلاح‌هایی در دست اسرائیل وجود دارد و ما چنین اتهاماتی را نفی نمی کنیم زیرا این اتهام به نوعی به ما مشخصه بازدارندگی داده است. بنابراین بهتر است که وجود این اتهام نوعی بازدارندگی برای شما ایجاد کند تا اینکه عملا بخواهید سلاح هسته‌ای داشته باشید!

وی ادامه داد: عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب که دوست من است، یک بار به من گفت شیمون ما با هم دوست هستیم، چرا ما را به نیروگاه هسته‌ای دیمونا نمی بری تا متوجه شویم آنجا چه می گذرد، من به شوخی به او گفتم آیا دیوانه شدی؟ شما را به دیمونا ببریم تا سر درآورید آنجا هیچ چیز وجود ندارد، آنگاه شک و تردیدهای شما برطرف شود و به خطری برای ما تبدیل شوید.

حسن معوض مجری برنامه در ادامه به پرز گفت: آیا می توانم یک سوال بپرسم؟ آیا اسرائیل به توانمندی ساخت این سلاح و نه خود سلاح رسیده است، پرز گفت: ما این چیز را طبق تعریف و شناخت شما نمی خواهیم، ما نسبت به درک مردم از دشواری حمله به اسرائیل متقاعد شده ایم و این سیاست ما است اما در این شرایط فراموش نکنیم که اسرائیل هیچ کشوری را تهدید به نابودی نکرده است مشکل سلاح هسته‌ای در این نیست که شما از این سلاح برخوردار هستید یا خیر بلکه مشکل در سیاست‌ها است.

وی که به تناقض‌گویی در توجیه ساخت سلاح هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی افتاده بود، گفت: به‌عنوان مثال اگر سوئیس سلاح هسته‌ای داشت، این مایه نگرانی هیچ کس نبود اما اگر این سلاح به دست فردی متعصب بیفتد و به شما بگوید شما را با سلاح هسته‌ای خواهم کشت، آنگاه داستان دیگری خواهد بود ما نباید دو مساله را با هم خلط مبحث کنیم، سلاح یک وجهی نیست بلکه دارای دو وجه است.

مجری برنامه از پرز پرسید، اگر اسرائیل چیزی برای مخفی کردن ندارد، پس چرا معاهده ان‌پی‌تی را امضا نمی کند؟

رئیس رژیم صهیونیستی در اظهارنظری عجیب و در حالی‌که سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به‌طور دربست دراختیار امریکا و قدرت‌های غربی است، ادعا کرد: اسرائیل نمی خواهد تحت نظارت و کنترل قدرت‌های دشمن قرار گیرد، بسیاری از اعضای سازمان ملل متحد ضد اسرائیل هستند. هیچ فرصتی برای رفتار عادلانه برای ما به‌وجود نیامده است. یک باردیگر می گویم معاهده منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای زمینه نظارت بر تمامی ارکان و آنچه را در اسرائیل می گذرد، فراهم خواهد کرد و این را نمی خواهیم.

مجری پرسید آیا شما چیزهایی برای پنهان کردن دارید؟

پرز گفت: ما باید توانمندی خود را نزد دشمنانی که می خواهند به ما حمله کنند، مخفی نگه داریم.

مجری گفت: حتی توانمندی هسته‌ای را؟ آیا شما حق ایران را برای تولید انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز آنگونه که می گویند، می پذیرید؟

پرز گفت بله اگر برای استفاده غیرنظامی باشد اما اگر هدف استفاده نظامی باشد نه مشکل ما در خصوص ایران توان هسته‌ای نیست بلکه نیت استفاده از آن است!

مجری بار دیگر به پرز گفت: شما نمی پذیرید کسی در امور اسرائیل مداخله کند، پرز گفت: نه نه یک دقیقه فرصت دهید، شما مسائل را با هم مخلوط می کنید آنها حق دارند امور ایران را اداره کنند اما نمی توانند اسرائیل را نابود کنند.

رئیس رژیم جنایتکار صهیونیستی در ادامه توهین‌هایش به ملت ایران و منتخبان آن گفت: ملت ایران نیز خودش نمی خواهد تحت حکومت یک دیکتاتور دیگر باشد. حق مردم است که بر حکام دیکتاتور فائق آیند. این مساله ای داخلی نیست. دیکتاتورهایی که امروزه تروریسم و تهدید را گسترش می دهند و مردم را می کشند. بر همه ما از جمله من و شما لازم است که در برابر آنها بایستیم و این مساله داخلی نیست، این یک جرم است و ما باید بین مسائل داخلی و جرم تفاوت قائل باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد