سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>میرحسین موسوی جعل امضا می کند؟؟

میرحسین موسوی جعل امضا می کند؟؟

در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که همگی دلسوزان نظام بر مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی 22بهمن، که رهبر معظم انقلاب آن را همتراز اعیاد مبارکی چون فطر، غدیر و قربان دانسته‌اند و حتی اکثریت شخصیت‌های کشور بر حضور آحاد مردم در این روز به عنوان نماد وحدت ملی تأکید‌ کرده‌اند به یکباره بیانیه‌ای مشکوک با نام «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» در سایت «کلمه» وابسته به میرحسین موسوی منتشر گردید. نویسندگان این بیانیه که با ادبیاتی تند و توهین‌آمیز نسبت به ارکان نظام نگاشته شده، خواستار حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن با نمادهای سبز(!) شده‌اند. در پایان این بیانیه اسامی 17 گروه اصلاح‌طلب درج شده اما این درحالی است که فعالان برخی از این گروه‌ها از صدور چنین بیانیه‌ای بی‌اطلاعند. در همین راستا روزنامه جوان با پیگیری موضوع و طرح سؤال از سران و اعضای احزاب 17 گانه به دنبال صحت و سقم موضوع بر آمد که در پاسخ خبرنگاران «جوان» رؤسای برخی از این احزاب از صدور چنین بیانیه‌ای‌ اظهار بی‌اطلاعی کرده و حتی برخی اذعان داشتند که حزب ما به صورت مستقل اقدام به انتشار بیانیه و دعوت مردم به راهپیمایی 22 بهمن کرده‌ است. مجمع روحانیون به عنوان یکی از تشکل‌های اصلی جریان اصلاح‌طلب این بیانیه را امضا نکرده است و با توجه به انتشار اولیه این بیانیه در سایت رسمی موسوی به نظر می‌رسد این بیانیه از جانب حلقه وی به همراه برخی احزاب تندروی امضاءکننده نوشته شده است

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری و نماینده مجلس در گفت‌وگو با «جوان» در پاسخ به این سؤال که آیا حزب شما که نامش در ذیل بیانیه ذکر شده از صدور این بیانیه آگاه است و آیا آن را امضا کرده‌ است، اظهار کرد: «من اصلاً نمی‌دانم این بیانیه را چه کسی تنظیم کرده و چطور نام حزب مردمسالاری در پایین آن قرار گرفته است.» این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا شما این بیانیه را تأیید می‌کنید یا خیر، تصریح کرد: «من هنوز این بیانیه را نخوانده‌ام و نمی‌دانم که محتوای آن چیست. به همین خاطر نمی‌توانم آن را رد یا تأیید کنم.»

همچنین نجفقلی حبیبی عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نیز از وجود این بیانیه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: «من هیچ چیز در خصوص این بیانیه نمی‌دانم. نماینده ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دکتر حاضری است و ایشان باید در این خصوص پاسخگو باشند.»

پس از این و با پیگیری‌های مجدد مشخص شد که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این بیانیه از نام حزب کارگزاران نیز سوء استفاده کرده است. محمد هاشمی عضو برجسته حزب کارگزاران سازندگی با تأیید این مطلب به خبرنگار «جوان» گفت: «حزب کارگزاران به صورت مستقل بیانیه دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی را صادر کرده است و نیازی نمی‌بیند که بیانیه دیگری صادر کند.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: «کارگزاران عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هست اما نماینده این حزب در شورای هماهنگی، مهندس آقایی است که هم اکنون در زندان به سر می‌برند و در واقع ما هیچ نماینده‌ای در این شورا نداریم، بنابراین از نحوه تنظیم و انتشار این بیانیه هیچ اطلاعی نداشتیم.»

مسؤول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که نظر شما در خصوص محتوای این بیانیه چیست و آیا پیگیری همان روند اتهام‌زنی‌های گذشته نیست؟ گفت: «من به این موضوع اشاره کرده‌ام که این بیانیه ارتباطی به ما ندارد و بنابراین خود را ملزم به پاسخگویی در قبال آن نمی‌بینم.»

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار که نام حزب متبوعش در پایان این بیانیه درج شده است، نیز در این خصوص از هرگونه پاسخ خودداری کرد و در جوابی عجیب اظهار داشت: «نیروهای اطلاعاتی به دنبال امضا کنندگان این بیانیه هستند و فکر می‌کنم شما نیز از نیروهای اطلاعاتی باشید(!)»

خبرنگاران «جوان» در جست‌وجوی سایر احزاب عضو شورای هماهنگی برای پی بردن به حقیقت این بیانیه، به نکات جالبی برخوردند. در تماس با انجمن اسلامی معلمان که اتفاقاً بیانیه مذکور را بر روی سایت خود انعکاس داده بود، مشخص شد که کتیرایی دبیرکل این تشکل مدت‌هاست در بستر بیماری به سر می‌برد و نه تنها قادر به پاسخگویی نیست بلکه امکان حضور در هیچ جلسه‌ای را ندارد. با یافتن آدرس و تلفن انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران به دبیری جمیله کدیور از تارنمای رسمی وزارت کشور نیز مشخص شد که دفتر این انجمن مدت‌ها هیچ فعالیت رسمی ندارد. عضو ارشد مجمع مدرسین و محققین وابسته به جناح اصلاح‌طلبان حوزه علمیه قم هم گفت: بیانیه صادره ازسوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بوی جنگ و دعوا می‌دهد لذا مجمع مدرسین و محققین آن را تأیید نمی‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی روز پنج‌شنبه به ایرنا گفت: بدین‌وسیله اعلام می‌کنیم این بیانیه مورد تصویب اعضای این مجمع نیست. وی خاطرنشان کرد: تنظیم‌کنندگان بیانیه مذکور پیش از صدور آن با مجمع هماهنگی کرده بودند اما متن تند آن به هیچ وجه مورد تأیید ما نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد