سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>کاندیدای شکست خورده انتخابات سبب تحریک جوانان شد

کاندیدای شکست خورده انتخابات سبب تحریک جوانان شد 

  

 

متهم پرونده دوم با بیان اینکه به دعوت BBC در اغتشاشات روز عاشورا حاضر شده بود به اشتباه خود اذعان کرد و گفت: کاندیدای شکست خورده انتخابات جوانان را تحت تاثیر قرار داده‌ و تحریک کرد.

در ادامه رسیدگی به اتهامات تعدادی از اغتشاش‌گران روز عاشورا به پرونده متهم دوم نیز رسیدگی شد و بنا به درخواست نماینده دادستان فیلم ارتکاب جرم این متهم در دادگاه پخش شد.
متهم پرونده دوم که به گفته دادستان به اجتماع و تبانی برای اتخاذ جرم علیه امنیت ملی، تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی و شرکت در اغتشاشات روز عاشورا به دعوت رسانه‌های بیگانه متهم است به دستور قاضی صلواتی برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: جناب آقای قاضی در انتخابات اخیر 80 الی 90 درصد مردم هیجانی شده بودند و این در همه مردم محسوس بود من هم در حوادث بعد از انتخابات هیجانی شده بودند.
وی با بیان اینکه از طریق BBC از اجتماع و اغتشاش در روز عاشورا مطلع شده بوده است، گفت: ساعت 11:15 از خانه بیرون آمده و در زیر پل کالج اقدام به شعار دادن کردم اما حقیقت این است زمانی که زیر پل کالج رسیدم و دیدم که عده‌ای در حال حمله به ماموران امنیتی هستند سعی کردم وضعیت را آرام کنم و به سمت نیروهای امنیتی رفتم و خطاب به اغتشاشگران گفتم که ماموران را نزنید.
این متهم پرونده دوم ادامه داد: در این حادثه زخمی شدم و سرم دچار خونریزی شد در حالی که به سمت پارک دانشجو در حال حرکت بودم یکی از کلاه‌های ماموران امنیتی را که زمین افتاده بود برداشته و روی سرم گذاشتم و به سمت خیابان رودکی رفتم و در بین راه یک پارچه سبز پیدا کرده و دور گردنم انداختم.
این متهم تصریح کرد: آقای قاضی باور کنید زمانی که اغتشاشات را در روز عاشورا دیدم برایم قابل تصور نبود که وضعیت اینگونه بشود اما نتوانستم خودم را کنترل کنم و در حقیقت جو زده شدم.
وی که حوادث روز عاشورا را همچون شب چهارشنبه سوری توصیف می‌کرد، خاطر نشان کرد: ای کاش دستم قطع می‌شد و اقدام علیه ارزش‌های خودم نمی‌کرد. ای کاش به جای آنکه سطل آشغال را آتش می‌زدم خودم را آتش می‌زدم.
وی گفت: در آن مکانی که من اقدام هنجارشکنانه انجام داده بودم ده‌ها سال بود که شربت نذری برای امام حسین پخش می‌کردم که این برای من غیرقابل قبول است و من امروز شرمنده امام‌حسین هستم.
این متهم پرونده دوم با بیان اینکه کاندیدای مورد حمایت وی و برخی نخبگان به وی ستم کرده‌اند، اظهار داشت: آقای قاضی در همه جای دنیا رسم بر این است که صندوق‌های رأی نتیجه انتخابات را مشخص می‌کند اما برخی کاندیدا به این صندوق‌ها اعتماد نکردند تا ما نیز به فضای جامعه بدبین شویم.
وی افزود: من می‌خواستم بدانم که معترضین چقدر هستند و برای همین در خیابان حاضر شده‌ام.
این متهم در پاسخ به این سئوال قاضی صلواتی که تصاویر حاکی از حمله شما به ماموران امنیتی دارد اما شما ادعا می‌کنید که در حال کمک به ماموران امنیتی بوده‌‌اید، گفت: آقای قاضی من قسم می‌خورم که اهل دست بلند کردم نیستم، اهل خشونت نیستم و فقط به این مامور امنیتی کمک کردم لطفا این را نفرمایید.
قاضی صلواتی خطاب به این متهم گفت: شما چهارشنبه‌سوری را با روز عاشورا قیاس می‌کنید آیا تفاوت این دو روز را نمی‌دانید که متهم گفت، آقای قاضی من قصد اهانت نداشتم. فقط می‌خواستم شرایط را برای شما توصیف کنم.
وکیل مدافع متهم پرونده دوم برای دفاع از موکل خود در جایگاه قرار گرفت و ضمن تشکر از قاضی و نماینده دادستان اظهار داشت: آقای قاضی موکل من که مواردی که نماینده دادستان به آن اشاره کرده است اعتراف کرده اما باید قبول کنیم که وی تحت تاثیر شرایط قرار گرفته است و بدون قصد قبلی این اعمال را انجام داده است.
وی افزود: موکل من هیچ فعالیت حزبی بر علیه نظام نداشته و با هیچ گروه ضد انقلاب همکاری نکرده است بر همین اساس از شما می‌خواهم تا مراعات ماده 22، 25 و 728 قانون مجازات اسلامی را در خصوص موکلم مراعات کنیم.
متهم پرونده دوم بنا به در خواست قاضی صلواتی برای ایراد آخرین دفاعیات خود گفت:‌ آقای قاضی در ابتدای جلسه گفتید که بالاتر از قاضی تنها خداست و به خاطر خدا به من لطف کنید. من هیچی جزء اینکه بگویم اشتباه کردم را ندارم که بگویم.
وی خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی کاندیدای شکست خورده اطرافیان و طرفداران آنها و حتی کسانی که راهشان را ادامه می‌دهند ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند و البته باید بگویم که من اشتباه کردم.

 

 

 

گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد