سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>ارتباط فتنه و مواضع رسانه قالیباف

ارتباط فتنه و مواضع رسانه قالیباف  

 

 

 

ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران در ادامه مواضع مبهم خود و شهردار تهران، مطالبی را در حمایت از فتنه گران و تخریب رئیس جمهور منتشر کرده است.

به گزارش رجانیوز،"همشهری" در ویژه‌نامه نوروزی خود که برخلاف رویه سال‌های گذشته، به صورت مجزا از روزنامه به فروش می‌رسد، به بررسی اتفاقات سیاسی کشور در سال 88 پرداخته است.

مهمترین مساله‌ای که در بررسی مطالب همشهری به صورت کاملا آشکار و واضح به چشم می‌خورد، تلاشی شتابزده و غیرحرفه‌ای است برای تبرئه فتنه گران از آنچه رهبر معظم انقلاب "جرم بزرگ" و "ظلم بزرگ" نامیده اند، و همچنین مقصر جلوه دادن رئیس جمهور منتخب ملت.

در همین راستا، در مطلبی که با عنوان سال‌شمار سیاسی سال 88 در این مجله منتشر شده است، نه تنها هیچ اشاره‌ای به اقدامات بی سابقه و اتهامات سنگین میرحسین موسوی و مهدی کروبی علیه نظام جمهوری اسلامی و بی اعتنایی به قانون و رای مردم نشده است که حتی با انتشار مطالبی حاشیه ای نظیر "قطع پیامک‌ها در شب انتخابات" که بارها از سوی مراجع مختلف، علت آن و شبهات مربوط به آن پاسخ داده شده، به حمایت از این ادعاهای بدون سند سران اصلاحات پرداخته است.

در همین مطلب با اشاره‌ به نامه آقای هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب -‌سه روز مانده به برگزاری انتخابات‌-، به توهین‌آمیز بودن این نامه و پیش بینی آشوب در آن هیچ اشاره‌ای نشده و در عوض، با استفاده با نسبت دادن الفاظی نظیر "تهمت" و " خلافگویی" به افشاگری رئیس جمهور در مناظره با میرحسین موسوی، به تایید این نامه جنجالی پرداخته است.

همشهری همچنین همگام با ادعای سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب، با تحریف سخنان رئیس جمهور در جشن میدان ولی‌عصر، عبارت "خس و خاشاک" را به عنوان صحبت‌های احمدی‌نژاد منتشر کرده است. این در حالی است که این ادعا نه تنها از سوی دکتر احمدی نژاد که با نشان دادن فیلم سخنان رئیس جمهوری در رسانه ملی تکذیب شده بود.

کذب بودن این ادعا آنقدر آنقدر آشکار بود که حتی افرادی نظیر "داریوش سجادی" هم که در حلقه اپوزوسیون خارج‌نشین حاضر است، آن را "یک دروغ بزرگ" نامیده است. با این حال، نشریه شهرداری تهران این ادعای دروغ را به عنوان یک خبر بر پیشانی صفحات خود نشانده است.

مساله‌ای دیگری که در مطالب این نشریه به چشم می‌خورد، پرهیز عامدانه از بیان هرگونه مطلبی درباره عدم پذیرش رای مردم از سوی سران اصلاحات و حذف این مساله از روزشمار خود و در مقابل، پرداختن به مسائلی است که دستاویز رسانه‌های ضدانقلاب در ماه‌های اخیر برای حمله و هتک حرمت نظام بوده است.

همشهری به جای اینکه تمرد اصلاح‌طلبان از رای و نظر مردم را که رهبر معظم انقلاب آن را "مسئله اصلی" دانستند، تقبیح کند و حرمت‌شکنی‌های حامیان این جریان نظیر هتک حرمت روز عاشورا و اهانت به عکس امام خمینی (ره) را یادآوری کند، برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر را به دلیل "پیگیری برای به کرسی نشاندن حرفش" دانسته است!

ارگان شهرداری تهران که سابقه درج تبلیغات برای فرقه ضاله بهاییت را در کارنامه خود دارد، در تمامی صفحات خود، طی مطالبی غیرحرفه‌ای، روند تعریف و تمجید افراطی از شهردار تهران را در دستور کار خود قرار داده است. این روند آنقدر تکرار شده است که مخاطب به محض خواندن چند صفحه ای از این ویژه نامه، به سفارشی بودن نوشته های آن پی می‌برد.

اما مدیران همشهری به این نیز راضی نشده اند چرا که در نوشته ای که جز مطالب مهم آن قرار گرفته است، از شهردار تهران به عنوان "مدیر پرکار و موفق سال 88" نام برده اند.

محمدباقر قالیباف هم در مصاحبه‌ای که با "همشهری" انجام داده، همین روند را در پیش گرفته است و به جای موضعگیری شفاف و صریح در قبال حوادث اخیر، در روندی دوپهلو که به روال عادی صحبت‌های او تبدیل شده، اتفاقات بعد از انتخابات را "نتیجه افراطی‌گری" خوانده است. مطلبی که پیش از این، بارها از زبان اصلاح‌طلبان و نزدیکان رئیس مجمع تشخیص مصلحت بیان شده بود.

همچنین در بخش دانش این ویژه نامه که به مرور مسائل علم و تکنولوژی مهم سال پرداخته است، در یک سیاهنمایی آشکار ضمن نادیده گرفتن تمامی نوآوری های چشمگیر جوانان و نخبگان ایرانی در این سال مدعی شده است که در این سال جوانان ایرانی در سال شمسی گذشته هیچ دستاورد علمی مهم منطبق با معیارهای جهانی نداشته و تنها اتفاق مهم در این حوزه،" کاهش بودجه پژوهش" بوده است!!

به نظر می‌رسد قالیباف و همشهری عزم خود را برای ادامه روند غیرشفاف و دوپهلوی ماه‌های اخیر جزم کرده‌اند و نمی خواهند رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد