سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

موسوی از ریاست فرهنگستان هنر برکنار شد

IRNON.com
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد:
موسوی از ریاست فرهنگستان هنر برکنار شد
 

میرحسین موسوی با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از ریاست فرهنگستان هنر برکنار شد.


 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام این خبر گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امشب خود میرحسین موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر برکنار و علی معلم دامغانی را جایگزین وی کردند.
محمدیان افزود: در این جلسه اعضای شورا همچنین مهدی کلهر، مصطفی رحماندوست و جهانگیر الماسی را به عنوان اعضای فرهنگستان هنر انتخاب کردند.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ضوابط نشر کتاب و فرهنگستان هنر را بررسی کردند و برای ادامه اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد وقت نشد و مقرر شد این موضوع در جلسه آتی شورا ادامه یابد.
به گفته محمدیان، موضوع رسیدگی به صلاحیت حسن زیاری برای تصدی ریاست دانشگاه پیام‌نور نیز در این جلسه به دلیل کمبود وقت مطرح نشد.
رئیس فرهنگستان هنر به پیشنهاد مجمع عمومی و حکم ریاست عالیه فرهنگستان ها(رئیس جمهور) به مدت چهار سال انتخاب می‌شود.
همچنین مخبر دزفولی دبیر سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی دیگر از مصوبات جلسه سه شنبه شب این شورا را تصویب چند بند و بخش از موضوع بازنگری سیاست های چاپ و نشر کتاب برشمرد و گفت: در جلسه امشب پیشنهاد شورای عالی اموزش وپرورش درباره بازنگری در مقاطع تحصیلی هم اعلام وصول شد.
وی با تاکید بر اینکه نظام کنونی آموزش و پرورش کشور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است گفت: تغییر و اصلاح و بازنگری در نظام آموزش و پرورش با توجه به شرایط امروزی جزء مواردی است که باید به شورای عالی انقلاب فرهنگی بیاید.
مخبر در عین حال گفت: اصل تحول در نظام آموزشی کشور هم جزء اولویت های تصریح شده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بر همین اساس اعضای شورای عالی آموزش و پرورش پس از تصویب پیشنهادات خود آن را برای تصمیم‌گیری نهایی و بررسی دقیق به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده اند.
وی گفت: این پیشنهاد شورای عالی آموزش و پرورش در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و نهایتا در این شورا تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.
دبیر و سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی گفت:اساسنامه دانشگاه آزاد مدتی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی بوده و به مراحل پایانی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تا اتمام اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی بررسی چند بند دیگر لازم است گفت:در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی را به اتمام می‌رسانیم.
مخبر همچنین درباره نقشه جامع علمی کشور نیز گفت : فعالیت های تخصصی و تشکیل کمیته نهایی سازی و همچنین تلفیق اسناد قبلی نقشه جامع علمی کشور به اتمام رسیده و آماده ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
دبیر و سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدواریم ساز و کار آن برای ابلاغ نهایی بزودی طی شود چرا که کار تخصصی و کارشناسی و تدوین آن به پایان رسیده و به صورت مستند و مجلد در اختیار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در جلسات آتی شورا درباره نهایی شدن آن و مراحل ابلاغ نقشه جامع علمی کشور تصمیم‌گیری می‌شود.
گفتنی است؛ رئیس جمهور که صبح امروز در دور سوم سفرهای استانی به شیراز رفته بود امشب (سه شنبه شب )برای شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تهران آمد و قرار است تا ساعات دیگر به شیراز بازگردد.

 

 

 

گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد