سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

سندسازی و دروغ پردازی با تصاویر جعلی در شبکه‌های ماهواره‌ای

سندسازی و دروغ پردازی با تصاویر جعلی در شبکه‌های ماهواره‌ای

 

برخی شبکه های ماهواره ای برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود به برخورد خشونت آمیز نیروهای انتظامی با مردم، به استفاده از تصاویر جعلی در میان اخبار خود روی آوردند.




به گزارش رسا، شبکه خبری فرانس 24 که طی روزهای گذشته سعی داشت اخبار اغتشاشات گروهی ضد انقلاب را به صورت گسترده پوشش دهد در پی خالی ماندن دستش از تصاویر تکان دهنده برای تحریک احساسات مخاطبان استفاده از تصاویر غیر مرتبط و جعلی را در دستور کار قرار داد.

این شبکه خبری در میان تصاویر و گزارش های خود، برای نشان دادن خشونت پلیس ایران در مقابله با اغتشاشگران در روز عاشورا تصویری از یک دختر با سر و صورت خون آلود را منتشر کرد.

این تصویر که در میان تصاویر درگیری‌های روز عاشورا گنجانده شده بود، اینگونه به مخاطب القا می کرد که پلیس ایران با شدت عمل خود این دختر را به این حال و روز انداخته است، اما دقت در این تصویر پرده از تلاش این رسانه ها برای سند سازی را روشن می نماید.

با بررسی این تصویر مشخص شد که عکس منتشره نه تنها هیچ ارتباطی با حوادث و درگیریهای روز عاشورا در تهران ندارد بلکه اصولا متعلق به ایران نیست.

این تصویر که متعلق به چند سال پیش و قمه زنی عده ای در روز عاشورا در عراق است، توسط این شبکه خبری به عنوان تصویری جدید از ایران منتشر شد.



تصویر اصلی را که از مدت‌های قبل در سایت‌های گوناگون وجود داشته و در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است را با استفاده از کلمات کلیدی عراق+قمه و یا از این آدرس می توانید مشاهده کنید.


پیش از این نیز برخی تردیدها در مستند بودن تصاویر و فیلم‌های مورد استفاده شبکه های ماهواره ای برای تحت تاثیر قرار دادن مردم، از سوی فعالان رسانه ای منتشر شده بود که شبکه های ماهواره ای با بیان اینکه خبرنگاران آنها در پوشش تصاویر محدودیت دارند و آنها از تصاویر ارسالی مردم استفاده می کنند، سعی می کردند اقدام خود در انتشار تصاویر و اخبار جعلی را توجیه کنند.


گفتنی است پروژه کشته سازی و مظلوم نمایی از جمله برنامه های تبلیغاتی عناصر اغتشاشگر و بازوهای رسانه ای آن در جریان حوادث پس از انتخابات بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد