سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مسوولین در پیشگاه خداوند چه پاسخی دارند؟

بازتاب اتفاقات یکشنبه سیاه در رسانه های بیگانه + عکس 

 

استیضاح وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی با تمام حواشی مثبت و منفی آن به پایان رسید اما آنچه در پایان این استیضاح باید به آن رسیدگی شود، عدم توجه به فرمایشات رهبری در راستای ایجاد اختلاف و خیانت به کشور است و مسوولین باید در پیشگاه خداوند پاسخگوی اعمال غیر منطقی و غیر شرعی خود باشند.

استیضاح وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بالاخره با حذف وزیر از کابینه دهم به نتیجه رسید و شیخ الاسلامی با تمامی عملکردهای مثبت و منفی از قطار دولت دهم پیاده شد.

از سوی دیگر، اظهارات رئیس جمهور در مجلس، در نگاه ظاهری دفاع از شخص وزیر نبود بلکه دفاع از اقدام دولت برای قرار دادن قاضی معلق شده یعنی مرتضوی در جایگاه رئیس سازمان تامین اجتماعی بود، از سوی دیگر، رئیس جمهور بعد از سال ها استفاده از واژه بگم بگم یا همان استراتژی بگم بگم، ناگفته های خود را در صحنه علنی مجلس رسانه ای کرد تا مردم نیز از مکتومات قلبی رئیس جمهور آگاه شوند!

در کنار علنی شدن مکتومات رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز سخنانی را خطاب به رئیس جمهور به زبان جاری می کند که بارها در رسانه های مختلف اصولگرایی به شکل های مختلف رسانه ای شده است لکن اظهار این سخنان به صورت مجزا از زبان رئیس مجلس شورا وزن دیگری دارد که ای کاش رئیس مجلس کمی خویشتن داری می کردند و این اظهارات را به زبان نمی اورد.

آنچه در این بین باید به آن توجه شود، رسانه ای کردن اختلافات میان مسوولین است در حالیکه کشور در حساس ترین شرایط ممکن قرار دارد.

مسوولین محترم سه قوه، نمایندگان مجلس، وزرا و تمامی کارمندان دولتی و قضایی به خوبی می دانند که کشور در چند محور تحت فشار قرار گرفته است و هرگونه اختلافی که منجر به گسسته شدن وحدت ملی شود، خیانتی است که می بایست در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشند.

مگر نه این است که در شرایط نابسامان اقتصادی قشر مستضعف جامعه در فشار قرار گرفته است؟ مگر کشور در مسئله هسته ای از سوی آژانس و گروه 1+5 تحت فشار قرار نگرفته است؟ مگر کشور به واسطه دفاع از محور مقاومت در سوریه، فلسطین ولبنان تحت فشار استکبار قرار نگرفته است؟ مگر کشور در حال نزدیک شدن به انتخابات حساس ریاست جمهوری یازدهم نیست؟ مگر استکبار جهانی در کنار سازمان های اطلاعاتی همچون سیا، موساد و ام آی 6 درصدد ضربه زدن به کشور در نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری نیستند؟ پس چگونه می شود مسوولین نظام اسلامی در پیچ حساس تاریخی نظام و زیر بار سنگین ترین فشارها، بازهم دست از اختلاف افکنی و دعواهای بچه گانه برنمی دارند؟

تیتر فوری بی بی سی فارسی



تیتر فوری دویچه وله فارسی


تیتر فوری رادیو فردا



تیتر فوری من و تو








مقام معظم رهبری بارها بر این مسئله تاکید داشته اند که مسوولین اختلافات را به جامعه نکشند و اگر این اختلافات به جامعه کشیده شود خیانت به انقلاب و مردم است.

ایشان می فرمایند: یکى از کارهاى اساسى ما، حفظ این اراده و عزمِ معطوف به اطاعت از پروردگار عالم است؛ این شرط اول است. یکى‌اش اتحاد ماست، یکى‌اش تلاش ماست. یکى باید تلاش کند درس بخواند، یکى باید تلاش کند تحقیق کند، یکى باید تلاش کند سازندگى کند، یکى باید تلاش ادارى بکند، یکى باید تلاش تجارى بکند، یکى باید تلاش کند براى اینکه به طور منظم و مرتب راه‌هائى پیدا کند براى پیشرفت کشور؛ هر کسى نوعى تلاش دارد؛ همه باید تلاش کنند. وقتى همه تلاش کردند، همه کار کردند، شکوفائى سریع‌تر میشود، پیشرفت بیشتر میشود، پیروزى قطعى‌تر می شود.

یکى از راه‌ها، ایجاد وحدت است. اختلافات مضر است. هم اختلافات بین مسئولین مضر است؛ هم بدتر از آن، کشاندن اختلاف میان مردم مضر است. این را من به مسئولین، به رؤساى محترم هشدار میدهم. من از رؤساى قوا حمایت کردم، باز هم حمایت می کنم - مسئولند، باید کمکشان کرد - اما به آنها هشدار می دهم، مراقب باشند. نه اینکه این نامه‌نگارى‌ها خیلى مهم باشد؛ نه، صد تا نامه بنویسند؛ کار خودشان را بکنند، اختلافات را به میان مردم نکشانند، چیزهاى جزئى را مایه‌ى جنجال و هیاهو و استفاده‌ى تبلیغاتى دشمن و خوراک تبلیغاتى رادیوهاى بیگانه و تلویزیونهاى بیگانه نکنند، صد تا نامه بنویسند؛ نامه اهمیتى ندارد. مهم این است که همه‌ى ما بدانیم مسئولیتى داریم، همه‌ى ما بدانیم موقعیت حساسى داریم...

البته اختلاف نظر، فراوان است؛ هیچ اشکالى هم ندارد - دو نفر مسئولند، رفیقند، اختلاف نظر هم دارند؛ همیشه هم بوده است - اما اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل و اختلاف در برخوردهاى گوناگون، به اختلاف علنى، به گریبانگیرى، به مچگیرى در مقابل چشم مردم منتهى شود؛ چون آن اختلافات آنقدر اهمیت ندارد.یک وقت یک چیزهاى مهمى است، خب مردم باید مطلع شوند؛ اما این اختلافاتى که انسان مى‌بیند بین این حضرات هست، چیزهائى نیست که اینقدر اهمیت داشته باشد که حالا با ادعاهاى گوناگون، ما اینها را بزرگ کنیم، جلوى چشم مردم نگه داریم، به اینها اهمیت بدهیم؛ که اهمیتى هم ندارد. اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده.[1]


مقام معظم رهبری در جای دیگری می فرمایند: یکى از راه‌ها هم این است که سعى کنند در ایام انتخابات، سر مردم را به یک چیز دیگرى گرم کنند؛ یک حادثه‌اى پیش بیاورند، یک ماجرائى درست کنند؛ یک ماجراى سیاسى، یک ماجراى اقتصادى، یک ماجراى امنیتى. البته این هم جزو نقشه‌هاى دشمن است، اما بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار بصیرتر و باهوش‌تر از این است که با یک چنین ترفندهاى خصمانه‌ى دشمنان یا عوامل دشمنان فریب بخورد؛ نه، ان‌شاءاللّه انتخابات به اذن‌اللّه، به حول و قوه‌ى الهى، به فضل پروردگار، انتخابات خوب و پرشورى خواهد شد.

 

1- http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=10113

2- http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21890

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد