سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>متن کامل مصوبه جدید آمریکا علیه ایران

نیروی قدس سپاه محور قانون جدید آمریکا + دانلود مصوبه 

 

 

نیروی قدس سپاه پاسداران عوامل خود را در سفارت‌خانه‌های خارجی، سازمان‌های خیریه و موسسات مذهبی و فرهنگی مستقر کرده است.

به گزارش مشرق ، اوباما روز گذشته قانون" مقابله با نفوذ ایران در نیمکره غربی" را امضا کرد.نیروی قدس سپاه محوری ترین مساله در این قانون به شمار می رود.همانند قوانین گذشته، اتهامات بی اساس و کذب مانند ماجرای ترور سفیر عربستان در آمریکا مبنای این چنین قوانینی قرار دارد.

عنوان دقیق این قانون "قانون تدارک استراتژی همه‌جانبه برای مقابله با حضور خصمانه و فعالیت‌های رو به رشد ایران در نیمه کره غربی و برای دیگر اهداف" است.می‌توان به این قانون با عنوان "قانون مقابله با ایران در نیمکره غربی مصوب سال 2011" نیز گفت.

متن کامل این قانون از این قرار است:

کنگره از موارد زیر اطلاع یافته است:

1- ایالات متحده در نیمکره غربی دارای منافع سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.

2- ایران با امضای توافقات اقتصادی و امنیتی به دنبال [گسترش] همکاری با کشورهای حوزه آمریکای لاتین است. هدف این کشور ایجاد شبکه‌ای از روابط اقتصادی و دیپلماتیک به منظور کاهش شوک تحریم‌های بین‌المللی و مقابله با تلاش‌های غرب در محدود کردن جاه‌طلبی‌های آن است.

3- بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، حزب‌الله در کنار ایران ( به عنوان دولت حامی آن ) توانمند‌ترین گروه تروریستی از لحاظ تکنیکی در جهان - با هزاران هوادار، چندین هزار عضو و چند صد عامل تروریستی - در نظر گرفته شده است. همچنین مسئولان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از سال‌ها پیش با حزب الله همکاری داشته‌اند.

4- نیروی قدس سپاه پاسداران سال‌‌های متمادی از فعالیت‌های نظامی، شبه نظامی و تروریستی حزب‌الله حمایت کرده و پشتیبانی‌های مالی، تسلیحاتی اطلاعاتی لجستیکی و فنی از آن به عمل آورده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال 2007، سپاه پاسداران و نیروی قدس آن را به دلیل حمایت از تروریسم و انجام فعالیت‌های مرتبط با تکثیر [سلاح‌های کشتار جمعی] تحریم کرد.

5- نیروی قدس سپاه پاسداران عوامل خود را در سفارت‌خانه‌های خارجی، سازمان‌های خیریه و موسسات مذهبی و فرهنگی مستقر کرده است تا:

روابط اقتصادی  اجتماعی موجود با شیعیان مقیم کشورها را تقویت کنند. در سال‌های اخیر شاهد حضور فزاینده آنها در آمریکای لاتین بوده‌ایم.

6- بنا به اعلام وزارت دفاع آمریکا، سپاه پاسداران و نیروی قدس آن، به واسطه هدایت یا حمایت از گروه‌های مجری عملیات تروریستی، نقش مهمی در برخی از خونبارترین حملات تروریستی در دو دهه اخیر ایفاء کرده‌اند. از جمله این حملات می‌توان به انفجار مرکز یهودیان آمیا در بوینس آیرس در سال 1994 اشاره کرد.

7- گزارشات مربوط به همکاری عوامل اطلاعاتی ایران در فعالیت‌های مرتبط با حزب‌الله از اوایل دهه 90 میلادی نشان‌دهنده:

پشتیبانی مستقیم دولت ایران از فعالیت‌های حزب‌الله در مناطق مرزی سه کشور آرژانتین، برزیل و پاراگوئه است. ایران در دهه گذشته ماموریت‌های دیپلماتیک خود در ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه، اکوادر، آرژانتین و برزیل را به شدت افزایش داده است. این کشور هفده مرکز فرهنگی در آمریکای لاتین ایجاد کرده و تعداد سفارتخانه‌های خود را از شش سفارت در سال 2005 به یازده مورد در حال حاضر رسانده است.

8- حزب‌الله و دیگر گروه‌های تحت حمایت ایران که در آمریکا لاتین حضور دارند از طریق فعالیت‌های غیرقانونی درآمدزایی کرده‌اند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به نقل و انتقال مواد مخدر و سلاح، جعل، پولشویی، جعل پاسپورت، تکثیر غیرقانونی نرم‌افزار و موسیقی و تامین پناهگاه و کمک به دیگر تروریست‌ها در ترانزیت به منطقه اشاره کرد.

9- بولیوی، کوبا، اکوادور، نیکاراگوئه و ونزوئلا قصد خود برای کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها - از طریق امضای یادداشت در حمایت از فعالیت هسته‌ای ایران - را نشان داده‌اند. این کشورها در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در سال 2010 در تهران از عزم خود برای ادامه و گسترش همکاری‌های اقتصادی خود با ایران و اطمینان از پاسخ دندان شکن تهران به تهدیدات و تحریم‌های وضع شده از سوی غرب و امپریالیسم سخن گفتند.

10-اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا در سال 2008 به این نتیجه رسیده که تقریبا نیمی از سازمان‌های تروریستی خارجی در جهان از جمله حزب‌الله و حماس در تجارت مواد مخدر دست دارند.

11-ایالات متحده در سال 2011 دو مرد به نام‌های منصور ارباب سیار- شهروند آمریکایی که دارای پاسپورت ایرانی و آمریکایی بود  و غلام شکوری - عضو نیروی قدس سپاه پاسداران در ایران  را به توطئه برای قتل مسئولان خارجی با استفاده از مواد منفجره و ارتکاب عمل تروریستی متهم کرد. ارباب سیر با قصدِ آشکارِ اجاره شخصی مرتبط با کارتل‌های مواد مخدر برای ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا به مکزیک سفر کرده؛ ولی سرانجام تنها توانسته بود با یکی از مخبرین اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده - که خود را از اعضای کارتل نقل و انتقال مواد مخدر معرفی کرده بود - ارتباط گیرد. ارباب سیر باور کرده بود که با یکی از اعضای سازمان‌های نقل و انتقال مواد مخدر مکزیک همکاری می‌کند و به دنبال ارسال پول به این فرد به صورت اقساط - و نه به صورت یکجا - بود.

12- در فوریه سال 2011، اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا، به طور موثری باعث برچیده شدن بانک لبنانی-کانادایی شد. اقدامات بعدی دولت ایالات متحده در ارتباط با تفحص از این بانک لبنانی  کانادایی منجر به اعلام کیفرخواست علیه ایمن جمعه در دسامبر سال 2011 شد. اتهام این فرد لبنانی تبار و دارای تابعیت لبنانی و کلمبیایی و مرتبط با حزب‌الله، نقل و انتقال کوکائین به سازمان حمل مواد مخدر با عنوان "لُس زتاس" در مکزیکوسیتی برای فروش در ایالات متحده و پولشویی اعلام شد.

بیان خط مشی

سیاست ایالات متحده استفاده از استراتژی همه جانبه ( و با گستره حکومتی ) برای مقابله با حضور و فعالیت‌های خصمانه و فزاینده ایران در نیمکره غربی، از طریق همکاری با متحدین و شرکای آمریکا در این منطقه است. هدف از این اقدام، جلوگیری از تهدید منافع ایالات متحده از سوی دولت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس و حزب‌الله است.

 تعاریف

در این قانون:

1- نیمکره غربی عبارت است از ایالات متحده، کانادا، مکزیک، حوزه دریای کارائیب، آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی است.

2- کمیته‌های مربوطه در کنگره عبارت است از کمیته امور خارجی در مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا.

بخش پنجم: الزامات استراتژی مقابله با حضور و فعالیت‌های خصمانه ایران در نیمکره غربی.

· به طور کلی: وزارت خارجه ایالات متحده می‌بایست ظرف مدت 180 روز از تصویب این قانون، تهدیدات متوجه آمریکا  به واسطه حضور و فعالیت‌های خصمانه و روبه‌رشد ایران در نیمکره غربی  را ارزیابی کره و نتیجه آن را به همراه استراتژی مقابله با حضور و فعالیت‌های خصمانه و فزاینده ایران در نیمکره غربی را به کمیته مربوطه اعلام کند.

· موارد مشمول: استراتژی مذکور می‌بایست شامل:

1- تشریح حضور، فعالیت‌ها و عملیات ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس، حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با ایران در نیمکره غربی. این مسئله می‌بایست شامل اطلاعات پیرامون فرماندهان، اهداف، مناطق نفوذ و اطلاعات درباره شبکه‌های مالی، نقل و انتقالات و پناهگاه‌های امن آنها باشد.

2- تشریح نواحی، جمعیت، بنادر، شرکت‌های خارجی، فرودگاه‌ها، مرزها، رسانه‌ها، مراکز مالی، سفارت‌خانه‌های خارجی، سازمان‌های خیریه، مراکز فرهنگی و مذهبی و فعالیت درآمدزایی مورد استفاده ایران، سپاه پاسداران، نیروی قدس، حزب‌الله و دیگر سازمان‌های تروریستی مرتبط در نیمکره غربی.

3- تشریح ارتباط ایران، سپاه پاسداران، نیروی قدس و حزب‌الله با سازمان‌های تبهکاری فراملیتی مرتبط و دیگر سازمان‌های تروریستی در نیمکره غربی، شامل اطلاعات مربوط به شبکه‌های مالی و نقل انتقالات آنها.

4- تشریح ارتباط ایران، سپاه پاسداران، نیروی قدس، حزب‌الله و دیگر سازمان‌های مرتبط در نیمکره غربی با کشورهای موجود در این نیمکره، شامل ارتباطات نظامی و دیپلماتیک، توافقات و همکاری‌های امنیتی و اقتصادی آنها.

5- تشریح توانمندی‌های پلیس فدرال، نیروهای نظامی، موسسات دولتی محلی و فدرال و دیگر عوامل حساس و کلیدی، از جمله سازمانهای غیر دولتی در نیمکره غربی که احیانا برای مقابله با تهدیدات ناشی از ایران، سپاه پاسداران، نیروی قدس، حزب‌الله و دیگر سازمان‌های تروریستی مرتبط در نیمکره غربی سازماندهی شده‌اند.

6- تشریح فعالیت ایران، سپاه پاسداران، نیروی قدس، حزب‌الله و دیگر سازمان‌های تروریستی مرتبط در مرز ایالات متحده با مکزیک، کانادا و دیگر مرزهای بین‌المللی در نیمکره غربی، شامل عملیات مربوط به نقل و انتقال موادمخدر، انسان و تسلیحات، شبکه‌های پشتیبانی انسانی، پشتیبانی مالی، نقل و انتقال موادمخدر از طریق حفر تونل و پیشرفت‌های فناورانه و در برگیرنده موارد زیر:

أ‌. طرحی برای مد نظر قرار دادن منابع، فناوری و زیربناهای لازم و با در نظر گرفتن مرزهای ایالات متحده و در همکاری با دولت‌های مکزیک و کانادا و وزارت امنیت داخلی آمریکا، در راستای ایمن ساختن مرزهای ایالات متحده و تقویت توانایی آمریکا و متحدین این کشور و به منظور جلوگیری از نفوذ عوامل ایران، سپاه پاسداران، نیروی قدس، حزب‌الله و دیگر سازمان‌های تروریستی به خاک ایالات متحده؛ و

ب‌. طرحی برای اقدام همزمان چندین سازمان مختلف در کشورهای آمریکای لاتین و در هماهنگی با متحدین و شرکای آمریکا در منطقه و در برگیرنده ایجاد و توسعه موسسات قانونی مستحکم، برای ایجاد امنیت در این کشورها و [ایجاد] طرحی ضد تروریستی و ضد افراط‌گرایی در راستای منزوی ساختن ایران، سپاه پاسداران، نیروی قدس، حزب‌الله و دیگر سازمان‌های تروریستی در نیمکره غربی از منابع پشتیبانی مالی و مقابله با فعالیت‌های تروریستی؛ و

7- طرحی:

أ‌. برای مقابله با هرگونه تلاش اشخاص، نهادها و دولت‌های منطقه در کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا.

ب‌. برای حفاظت از منافع و دارایی‌های ایالات متحده در نیمکره غربی، از جمله سفارت‌خانه‌ها، کنسولگری‌ها، شرکت‌ها، خطوط انتقال انرژی و سازمان‌های فرهنگی و شامل حفاظت در برابر تهدید‌های متوجه متحدین آمریکا.

ت‌. برای حمایت از تلاش‌های ایالات متحده در تعیین افراد و نهادهای فعال در زمینه تکثیر [سلاح‌های کشتار جمعی] در نیمکره غربی و فعالیت‌های تروریستی مرتبط با ایران، شامل اعضا و وابستگان سپاه پاسداران، نیروی قدس، حزب‌الله، تحت قانونی قابل اجرا و در برگیرنده قانون اعمال قدرت اقتصادی در شرایط اضطراری بین المللی؛ و

ث‌. برای مدنظر قرار دادن منافع ملی ایالات متحده در تضمین تامین انرژی در نیمکره غربی و ممانعت از نفوذ هر دولت خارجی با هدف کنترل و یا ایجاد اخلال در بازار انرژی جهانی.

· ایجاد و توسعه: برای ایجاد چنین استراتژی در این بخش، وزارت خارجه آمریکا می‌بایست با وزرا و سران سازمانهای مربوطه  از جمله وزارت دفاع، مدیر اطلاعات ملی، وزارت امنیت داخلی، وزارت خزانه‌داری، دادستانی کل و نماینده تجاری ایالات متحده - مشورت کند.

· قالب: استراتژی این بخش را می‌توان به صورت محرمانه ارائه کرد، لیکن استراتژی مزبور می‌بایست شامل خلاصه‌ای غیرمحرمانه از رهنمودهای سیاسی برای مقابله با تهدید فزاینده ایران در نیمکره غربی باشد.

 پیشنهاد کنگره

کنگره آمریکا پیشنهاد می‌کند وزارت خارجه آمریکا به طور مستمر کمیته‌های مربوطه را از اقدامات خصمانه ایران در نیمکره غربی مطلع سازد.

 وضعیت تفسیری

هیچ یک از بخش‌های این قانون نباید برای محدود ساختن حقوق و یا حمایت از شهروندان آمریکایی - تحت قانون اساسی آمریکا و یا دیگر قوانین فدرال  و برای ایجاد مراجع دیگر در دولت فدرال که مخالف قانون اساسی و یا قوانین آمریکا است، تفسیر شود.


برای دانلود این قانون به زبان اصلی اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد