سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>کارشناسان ایرانی برای احیای سیستم موشکی شکست خورده کره شمالی ب

بمب خبری رویترز:


کارشناسان ایرانی برای احیای سیستم موشکی شکست خورده کره شمالی به این کشور رفتند


خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک گروه از متخصصین ایرانی برای کمک فنی در ارتباط با پرتال موشک هایی با برد بلند کره شمالی، در این کشور آسیای شرقی مستقر شده اند.

پس از آنکه اخرین آزمایش موشکی کره شمالی در ماه آوریل سال 2012 با شکست مواجه شد، متخصصین ایرانی به دعوت گروه موشکی این کشور به کره شمالی سفر کرده اند تا در آزمایشات موشک های بالستیک آنها نظارت داشته باشند.


به گزارش بولتن نیوز، روزنامه «چومان ایبو» می گوید که اتومبیلی را دیده است که متخصصان ایرانی از آن خارج شده اند.

بر اساس گزارش این روزنامه کره ای ارتباط ایران در زمینه موشکی با کشور کره شمالی از دهه 80 میلادی در طی جنگ ایران و عراق آغاز شده است.


در ماه گذشته یک روزنامه ژاپنی بنام «کیدو» گزارش کرد که از قول دیپلماتهای غربی که ایران یک دفتر و یک ایستگاه موشکی از ماه اکتبر سال 2012 در کره شمالی تاسیس کرده است.


یک گزارش از سازمان ملل متحد در مورد تحریم ها که در سال 2011 انتشار یافته است ادعا می کند که دو کشور تکنولوژی موشکهای بالستیک را بصورت مشارکتی انجام می دهند.


دولت آمریکا و همپیمانان غربی آن تست موشک های بالستیک کره شمالی از ماه 2006 تا سال 2009 را که در آنها کره شمالی اقدام به آزمایش موشکهای بالستیک کرده است را محکوم کردند.


بنا بر اخبار رسیده، آزمایش این موشک بالستیک به دلایل فنی به تاخیر افتاده است اما برخی از کارشناسان می گویند رهبر جدید کره شمالی، کیم جون اون ممکن است پرتاب موشک را به خاطر سالگرد رهبر پیشین کره شمالی کیم جون ایل در 17 دسامبر به تعویق بیاندازد.



انتشار این خبر در حالی است که پیش از این منابع و مقامات غربی اصرار زیادی داشتند تا سیستم موشکی ایران را به عنوان سیستم دست دوم موشکی و عاریت گرفته از کره شمالی معرفی کنند. اما خبر اخیر رویتر در واقع علاوه بر اینکه مزیت و برتری دانش موشکی ایران را نشان می دهد، در محاسبات محافل نظامی غرب نیز می تواند به مانند یک بمب خبری، تأثیرات قابل ملاحظه و جدیدی ایجاد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد