سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>دسته گل مبتذل مسئولین سینمایی درفیلم جنجالی

دسته گل مبتذل مسئولین سینمایی درفیلم جنجالی


http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/MADAR5.JPG

به گزارش شریان نیوز ، سخنان صریح رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه 14 بهمن سال گذشته در خصوص وضعیت و جایگاه اخلاق در جامعه و موقعیت نامطلوب آن زنگ خطری بود که حجت را بر همه به ویژه مدیران و تصمیم سازان امور فرهنگی – تربیتی کشور تمام کرد.



تردیدی نیست که نمی توان گناه وضعیت نامطلوب فرهنگی در کشور را کاملا بر گردن دشمنان انداخت ، بلکه در این میان نقش آن دسته از مسئولین که با غفلت زمینه ساز تهاجم جهان استکبار به اخلاق و فرهنگ مردم کشور شده و می شوند از سهم دشمنان اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.


البته در برخی از حوزه های فرهنگی شاهد آن هستیم که از پول و و امکانات و اختیارات مدیریتی نظام جمهوری اسلامی در مسیر ایجاد و گسترش انحراف اخلاقی جامعه هزینه می شود که دیگر نیاز به تهاجم دشمنان به ساختار های اخلاقی و فرهنگی نیست!.


اکثریت کارشناسان متعقد بر این هستند ، فیلم ها و سریال ها نقش موثری در تکثیر و تحکیم فرهنگ و ارزش ها در جامعه دارد . سرگرم کننده بودن، جذابیت، قابلیت طرح مسائل سیاسی و فکری به شکلی غیرمستقیم، اثرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه انسان ها و توان مخاطب قرار دادن انبوه تماشاگران، از ظرفیت های فیلم های سینمایی و سریال ها است.


پس از گذشت جنجال دو فیلم زندگی خصوصی و گشت ارشاد که نمونه اثاری بودند که هزاران برابر فیلم های هالیودی در تخریب فرهنگ و اخلاق جامعه اسلامی مؤثر بوده اند ،حالا نوبت به فیلم من مادر هستم رسیده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/MADAR5.JPG

http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/MADAR11.JPG

فیلم من مادر هستم به کارگردانی فریدون جیرانی که چندی پیش در سینماهای تهران اکران شد مورد واکنش بسیاری از مسئولین و ... شد. 


علی الظاهر نام فیلم هیچ ارتباطی به محتوای فیلم ندارد که در این فیلم مخاطب با قشری از جامعه روبروست که به شدت دلداده غرب است و تمام زندگی خود را بر این مبنا تنظیم کرده‌است.


فیلم در فضایی تعلیقی به شناساندن کاراکترهای اصلی می پردازد، با عنوان تبلیغ شده به دنبال مادری حقیقی در صحنه های مختلف،‌ ولی از یک طلاق و دعوای زن و شوهری پرده برداری می کند تا خانواده های در آستانه فروپاشی را نشان دهد که زنان شوهردار آن دل بسته فرد دیگری هستند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/MADAR18.JPG
متاسفانه اوج فاجعه از آنجا شکل می گیرد که زن های این فیلم قریب به اتفاق گرفتار رابطه نامشروع با اطرافیانشان هستند، یا قبلا این کار را کرده اند و فرزند نامشروع خود را پنهانی دفن کرده اند.!

نمایش بیش از حد مشروب در این فیلم جای بحث های زیادی دارد اما جیرانی مشروب خواری زیاد را دلیل اصلی این کار می داند نه اصل موضوع خوردن مشروب ، بلکه خوردن بی اندازه مشروب! و تاکیدی زیادی در فیلم نظیر افراط و زیاده روی مشروب خواری می شود.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/MADAR9.JPG
در این میان شخصیت های مذهبی و سیاسی نسبت به این فیلم واکنش های شدیدی داده اند که انصار حزب الله چندی پیش بیانیه شدید‌الاحنی را در مورد اکران فیلم « من مادر هستم» صادر نمود که در آن به موضوع شکایت از رئیس سازمان سینمایی نیز اشاره شده بود.

انصار حزب الله در بیانیه که منتشر کرده بود هشدار داد که این سازمان موظف به پیروی از احکام اسلام و رأی علمای دین بوده و در این راستا تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۷ آذر مهلت دارد حکم لغو مجوز نمایش عمومی فیلم کثیف «من مادر هستم» را اعلام نماید؛ در غیر این صورت مردم متدین با اقتدا به امام شهیدشان رأساً وارد عمل گردیده و به نشانی اعتراض خود در عرصه عمل و با تحصن در مقابل ساختمان وزارت ارشاد ادامه خواهند داد. 

در این میان  بیژن نوباوه هم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:کمیسیون فرهنگی مجلس به سازمان سینمایی برای اکران این فیلم معترض است و اصولاً اعتقاد دارد که نباید برای این دست آثار پروانه ساخت صادر شود و سازمان سینمایی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

اما متاسفانه وزارت ارشاد پاسخگو پاسخگوی چنین اتفاقاتی در سینما نیست و وزیر نیز عملکرد ضعیفی دارد و از خود استقلال ندارد و باید ارشاد پاسخگو باشد.

در پایان ذکر این نکته ضرورت می رسد که اینگونه حمله به فیلم های سینمایی، مردم را بیشتر کنجکاو خواهد کرد که حتما حجوم بیاورند این فیلم ها را مشاهده کنند و این فیلم مانند فیلم های دیگر قابل  نقد است و باید برخورد فرهنگی با این فیلم شود و از اقدامات غیر فرهنگی و... اجتناب کرد و در آخر قضاوت را بخود شما می سپاریم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد