سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>سناریوی جدید هاشمی کلید خورد؛ بازگشت به نماز جمعه!

هاشمی؛ خطیب نماز جمعه تهران در روز قدس!



آرمان این خبر ساختگی را بسیار امیدوار کننده خواند و به تحلیل این خبر پرداخت و از سوی دیگر سایر رسانه های اصلاح طلب نیز این خط را که از مدتها پیش اغاز شده است، ادامه دادند و به گفتگو با همفکران خود در این زمینه پرداختند./ حجج اسلام ذوالنور و روانبخش ازروحانیون مخالف جدی سیاستها و مبانی فکری آقای هاشمی رفسنجانی جایگاه هاشمی در بین مردم را بسیار متزلزل تر از آن می دانند که او را در قامت یک امام جمعه پشت تریبون قبول کنند.

تلاش این روزهای اصلاح طلبان برای بازگرداندن هاشمی به تریبون نمازجمعه، وارد مرحله جدیدی شده است به گونه ای که برخی اصلاح طلبان خبر از بازگشت هاشمی به تریبون نماز جمعه در روز قدس دادند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، بعد از عملکرد نامطلوب آقای هاشمی رفسنجانی در ایام فتنه و نقش برخی از نزدیکان وی در اغتشاشات خیابانی، جایگاه وی در بین مردم بشدت متزلزل شد به حدی که آخرین نماز جمعه اقای هاشمی در سال 88 نیز با حواشی زیادی همراه شد.

نماز جمعه ای تاریخی که اوج بصیرت مردم شریف ایران و بی تقوایی و کم مایگی دینی اقلیت اغتشاشگر را به خوبی به تصویر کشید.

اغتشاشگرانی که حتی از روی نفاق نتوانستد خود را نمازگزار جلوه دهند و عده ای از آنان با کفش به نماز خواندند و برخی دیگر نیز دختر و پسر در کنار هم به نماز ایستادند تا دستمایه تمسخر مردم و نمازگزاران گردند.

در آخرین نماز جمعه هاشمی، نمازگزاران تهرانی یکپارچه شعار به نفع ولایت و بر علیه دشمنان نظام و ولایت سر می دادند و معدود فتنه گران خیابانی نیز سرانجام مجبور به فرار از محل شدند.

حال بیش از سه سال از آخرین نماز جمعه آقای هاشمی رفسنجانی در مقام خطیب موقت نماز جمعه تهران می گذرد. جمعه 26 تیرماه سال 88 آخرین نماز جمعه هاشمی و اولین اظهارنظرهای رسمی وی درباره حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.

هاشمی که تصور می کرد همچنان در بین مردم و نخبگان جایگاه سابق را دارد، با هشت پیشنهاد به پشت تریبون نماز جمعه رفت. اظهار نظرهای هاشمی  در آن مقطع حساس به گونه‌ای بود که نارضایتی شدیدی را در بین مردم و نیروهای انقلاب بوجود آورد تا حدی که مردم و نخبگان اور را خارج شده از خط انقلاب خواندند.

پیشنهادات هاشمی رنگ و بوی عدالت و آرمانخواهی نداشت از همین رو مردم نه تنها از این پیشنهادات استقبال نکردند بلکه بارها در تجمعات مختلف بدون رودربایستی شعارهای صریحی را علیه هاشمی رفسنجانی و نزدیکانش سر دادند.

در برخی از تجمعات اعتراض آمیز مردمی علیه هاشمی رفسنجانی و خاندانش، مردم او را با یکی از رئیس جمهورهای ساقط شده عربی مقایسه کردند، تا اوج دلخوری خود را از وی اعلام نمایند.

با این حال رسانه های اصلاح طلب این روزها و در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تلاش زیادی برای بازگرداندن وی به تریبون نماز جمعه می کنند به گونه ای که روزنامه آرمان در این زمینه گوی سبقت را از دیگران ربوده و ادعا کرد که احتمالا آقای هاشمی رفسنجانی خطیب نماز جمعه تهران در روز قدس می باشد.

آرمان این خبر ساختگی را بسیار امیدوار کننده خواند و به تحلیل این خبر پرداخت و از سوی دیگر سایر رسانه های اصلاح طلب نیز این خط را که از مدتها پیش اغاز شده است، ادامه دادند و به گفتگو با همفکران خود در این زمینه پرداختند.

خبرگزاری ایلنا نیز که حیات مجدد اصلاح طلبان را در بازگشت هاشمی به تریبون نمازجمعه می بیند، امروز در گفتگو با یک عضو مرکزی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به این موضوع پرداخت.

این فرد اصلاح طلب بدون هیچ اشاره ای به کنار گذاشته شدن اصلاح طلبان از سوی مردم، مدعی شد که بر خلاف جناح مقابل، اصلاحات یک جریان دموکراتیک و از پایین است نقد‌های فراوانی در آن مطرح می‌شود که این از نقاط قوت اصلاح طلبان محسوب می‌شود، بنابر ادعای حکیمی‌پور امروز گفتمان اصلاح طلبی می‌تواند رفتار مردم را تنظیم کند چرا که تبدیل به یک فرهنگ عمومی در سطح کشور شده است. وی از آن قبیل اصلاح طلبانی است که معتقد است مطرح کردن نام برخی گزینه‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری نه تنها مفید نیست بلکه به سیر طبیعی کار نیز لطمه می‌زند.

گفتنی است، احمد حکیمی‌پور سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است. وی سابقه‌ نمایندگی زنجان در دورهٔ چهارم مجلس شورای اسلامی، عضویت دورهٔ اول شورای اسلامی شهر تهران، دبیرکلی حزب اراده ملت و ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبههٔ اصلاحات را دارد.

حکیمی پور در پاسخ به این سئوال که "دیدگاه شما در خصوص بازگشت آقای هاشمی به تریبون نماز جمعه چیست؟" می گوید: "من معتقدم که هم اکنون زمان آن رسیده که آقای هاشمی به نماز جمعه بازگردد چراکه این به نفع نظام خواهد بود. تریبون نماز جمعه جایگاه مهمی است که نه تنها ملت ما و بلکه دنیا به اعلام مواضع آقای هاشمی پشت این تریبون عادت کرده است. هاشمی از شخصیت‌های طراز اول و داخل نظام است که متاسفانه در سال‌های اخیر ظرفیت وی مورد غفلت قرار گرفته است در حالیکه باید در این مورد به شکل جدی تجدید نظر بشود چرا که ایشان از پشتوانه کشور هستند که حضورشان قطعا باعث رونق نماز جمعه خواهد شد."

به هر حال طبیعی است که اصلاح طلبان تریبون دادن مجدد به هاشمی را به منزله دمیده شدن نفسی تازه در جسد گندیده جریان خود بدانند اما آیا علی رغم اشتباهات فاحش و مکرر آقای هاشمی رفسنجانی، مردم حاضرند که او را به عنوان امام جمعه خود بپذیرند؟

حجج اسلام ذوالنور و روانبخش ازروحانیون مخالف جدی سیاستها و مبانی فکری آقای هاشمی رفسنجانی بر این عقیده اند که مردم دیگر حاضر نخواهند بود تا پشت سر اقای هاشمی رفسنجانی به نماز بایستند. این دو کارشناس مسائل سیاسی جایگاه هاشمی در بین مردم را بسیار متزلزل تر از آن می دانند که او را در قامت یک امام جمعه پشت تریبون قبول کنند.
نظرات 1 + ارسال نظر
رادون پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:34

همدیگرو بغل میکردن نماز میخوندن بهتر نبود؟
فکر کن 4 تا بچه سوسول اومده بودن برای ما انقلاب کنن...
البته بگذریم از این که یه عده از روی بی بصیرتی گول خوردن... خدا توبه پذیره...
بعد از اون فتنه مردم روشن تر شدن و فکر کنم حالا حالاها دیگه گول نخورن... اگه مطیع امر آقا باشیم هیچ اتفاقی پیش نمیاد.
به امید روزی که پرچم این انقلاب با دستای حضرت آقا به امام زمان برسه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد