سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>حرکت ایران به سمت توقف خام‌فروشی نفت

حرکت ایران به سمت توقف خام‌فروشی نفت


یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه ادامه تحریم‌های نفتی کمر اقتصاد اروپا را خواهد شکست، گفت: در جریان تحریم‌های نفتی باید طوری هدف‌گذاری شود تا حتی یک قطره نفت خام به خارج از کشور صادر نشود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه در مقابله با تحریم‌های نفتی علیه کشورمان نیازمند عزم مسئولین، مردم و بخش‌های مختلف اقتصادی در حوزه صنعت هستیم، اظهار داشت: یکی از دلایلی که تحریم‌های نفتی را با شکست روبه‌رو خواهد کرد عزم فعالان صنعتی در اتکا به توانمندی داخلی خواهد بود.



این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، ادامه داد: در بومی‌سازی انرژی هسته‌ای و هوا فضا با توجه به تحریم‌ها و فشارهای غرب، ایران توانست این نوع فناوری را به‌دست بیاورد و این‌گونه تحریم‌ها را بشکند.

وی با اشاره به اینکه در زمان اعلام تحریم‌های نفتی، شاخص بورس ایران مثبت شد، تأکید کرد: قطعا اروپا از این تحریم‌ها بیش‌تر متضرر خواهد شد و افزایش قیمت نفت کمر اقتصاد اروپا را خواهد شکست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه ایران به این تحریم‌ها عادت کرده است، گفت: ایران مسیر خود را با قدرت ادامه خواهد داد و از ابتدای انقلاب نیز شکست تحریم‌ها بارها به آن‌ها اثبات شده است و این نوع تحریم‌ها تأثیر منفی زیادی بر اقتصاد کشورمان نخواهد گذاشت.

ابوترابی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که حتی یک قطره نفت خام با مدیریت و عزم ملی صادر نشود، تاکید کرد: همه این منابع را باید به فرآورده‌های نفتی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا باید از توان نیروهای داخلی متخصص استفاده شود تا این منابع و امکانات نفتی کشور صرف ایجاد فرآورده‌های نفتی و در نهایت منجر به سازندگی در کشور شود.

ابوترابی تصریح کرد: تحریم بزرگ‌ترین نعمت برای کشور خواهد بود چراکه مجبوریم در این زمینه در ساخت پالایشگاه‌های جدید، افزایش بهره‌وری و عدم صادرات نفت خام برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد