سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>وحشت آمریکا از بسته شدن تنگه هرمز

ورود نیروهای انتحاری امریکا(کامیکازه) به خلیج فارس


این پایگاه نظامی با هدف جلوگیری از بستن تنگۀ استراتژیک هرمز توسط ایران در صورت بروز بحران در منطقه استقرار یافته است.به گزارش واشنگتن پست، زیردریائی های کوچک سیفاکس هرکدام دارای یک دوربین تلویزیونی زیر آب، سونار یا ردیاب صوتی با قابلیت شناسائی و تعقیب منبع صوت و یک شارژ قابل انفجار است...

بولتن نیوز: نام«کامیکازه» برای جهانیان، نخستین بار در جریان جنگ دوم جهانی شنیده شد؛ کامی کازا ها خلبانانی بودند که طی جریان جنگ جهانی وقتی در مبارزه با ناوهای آمریکایی موشکهایشان تمام شد با شیرجه زدن در دودکش این ناوها باعث غرق شدن آنها می شدند.

اما امروز ورق برگشته و نوبت به آمریکایی ها رسیده است تا با توسل به این روش به مقابله و تعارض با دشمنان خود بپردازند و در همین راستا، مقامات ایالات متحده اعلام کردند که نیروی دریایی این کشور، ده ها شناور کوچک و زیردریائی بدون سرنشین را برای کمک به شناسایی و نابود کردن مین ها، در یک پایگاه نظامی مهم، به خلیج فارس اعزام کرده اند.



این پایگاه نظامی با هدف جلوگیری از بستن تنگۀ استراتژیک هرمز توسط ایران در صورت بروز بحران در منطقه استقرار یافته است.

به گزارش واشنگتن پست، زیردریائی های کوچک سیفاکس هرکدام دارای یک دوربین تلویزیونی زیر آب، سونار یا ردیاب صوتی با قابلیت شناسائی و تعقیب منبع صوت و یک شارژ قابل انفجار است.

این زیر دریائی ها در ماه مه توسط نیروی دریائی این کشور و پس از درخواست فوری دریاسالار جیمز ماتیس، فرمانده ارشد نیروی دریائی آمریکا در خاور میانه؛ خریداری شد.

هر شناور 4 فوت برابر با 1.30 متر طول دارد و وزن آن کمتر از 100 پوند یعنی حدود 45 کیلوگرم است.



روزنامه واشنگتن پست در ادامه می نویسد: از آنجا که گویا مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور متوقف شده ، این زیردریایی ها برای تقویت قابلیت های نظامی ایالات متحده در منطقه در نظر گرفته شده است.

این روزنامه مدعی شد: برگزاری سه دوره مذاکرات بین ایران و پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان، از ماه آوریل تاکنون پیشرفت های اندکی داشته است.

برخی از مقامات ایالات متحده نگرانند که ایران در پاسخ به تشدید تحریم ها علیه فعالیت های بانکی و بخش های انرژی خود، از جمله تحریم نفتی اتحادیه اروپا، حملاتی را به نفتکش ها و یا سکوهای نفتی درخلیج فارس طراحی و یا از چنین حملاتی حمایت کند.

بعضی از مقامات در تهران تهدید کرده اند که تنگه باریک هرمز- نقطه انسداد و گذرگاه اصلی یک پنجم داد و ستد نفتی جهان را – خواهند بست.

به گفتۀ مقامات رسمی اولین زیردریائی سیفاکس درهفته های اخیر به همراه 4 فروند هلیکوپتر اژدهای دریایی MH-53 و چهارکشتی مین جمع کن واردخلیج فارس شده که به عنوان بخشی از تجهیزات نیروی دریایی ، هوائی و زمینی بزرگتر ایالات متحده با هدف ایران در منطقه مستقر شده است.

به گزارش این روزنامه، ایالات متحده پیش از این نیز ، دو ناو هواپیمابر و یک ناوگان از هواپیماهای F-22 جنگندۀخود را به خلیج فارس اعزام کرده و دو تیپ ارتش خود را در کویت مستقر کرده است.

گرچه بسیاری از این تجمع های نظامی توسط پنتاگون اعلام شده، اما استقرار زیردریائی های فوق در منطقه ظاهرا برای جلوگیری از آگاهی ایران؛ علنا ​​افشا نشده است.

زیردریایی های سیفاکس آنقدر کوچکند که با کمک هلیکوپترها و حتی قایق های کوچک لاستیکی نیز مستقر می شوند، همچنین می توان آنها را جمع کرده و پشت کشتی های مین جمع کن نیز حمل و درمنطقه مستقر کرد.

سیفاکس توسط یک کابل فیبر نوری کنترل می شود و قادر است برای اپراتور دوربین، ویدئوهای زنده ارسال کند.

می توان آنها را علیه شناورها و یا مین های شناوری که ایران بکار می برد، استفاده می شود.

این زیردریائی کوچک می تواند در عمق حدود 304 متری به خوبی عمل کنند، و با حداکثر سرعت 11 کیلومتر در ساعت حرکت کند. اما این سلاح 100.000 دلاری تا اندازه ای می تواند یک عملیات جنگی را به ماموریتی انتحاری بدل کند.

جنگ افزار کالیبر بزرگ تعبیه شده در این زیر دریایی هم مین ها را از بین می برد و هم خود وسیله نقلیه را نابود می کند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد