سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>> گزارش نیزاویسیمایا گازتا از نشست مسکو

غرب براحتی نمی‌تواند حلقه طلایی غنی سازی را از دستان ایران خارج کند

یک روزنامه روس با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو اورانیوم غنی شده را "حلقه‌ای طلایی" توصیف کرده که غرب نمی‌تواند به راحتی از دستان ایران خارج کند.

به گزارش فارس، روزنامه نیزاویسیمایا چاپ مسکو امروز در گزارشی با عنوان "اورانیوم ایران در حلقه طلایی مسکو" به ابعاد مختلف برنامه های هسته ای ایران پرداخته و نشست گروه 1+5 با ایران در مسکو را از چند جهت حائز اهمیت دانسته است.

در این گزارش از قول برخی مقامات روس، ابراز امیدواری شده که مذاکرات مسکو به نتیجه مشخصی منتهی گردد.

بر این اساس اگر چه پیش بینی نتایج مذاکرات مسکو بسیار دشوار است، با این حال به نظر می‌رسد طرف های مذاکره از آمادگی مطلوبی برای گفت‌وگوی سازنده درباره یکی از حادترین مسائل در سیاست جهانی برخوردار باشند.

این گزارش با اشاره به نام هتل "حلقه طلایی" که در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه روسیه واقع شده است، پیشرفت‌های هسته ای ایران به خصوص اورانیوم غنی شده را نیز "حلقه ای طلایی" توصیف کرده که غرب نمی تواند به راحتی از دستان ایران خارج کند.

این روزنامه با اشاره به سخنان سرگی ریابکوف، مذاکره کننده ارشد روسیه، مسئله غنی سازی اورانیوم را یکی از خطوط قرمز ایران نامیده است.

البته در این گزارش ذکر شده که امکان دارد ایران به صورت تاکتیکی بپذیرد که برای مدتی، روند تولید و غنی سازی اورانیوم را کاهش دهد.

این گزارش همچنین به نقل از ریابکوف آورده است که مسکو قصد دارد این مذاکرات را با موفقیت به پایان برساند.

در این گزارش به دو بسته مختلف اشاره شده که یکی از سوی ایران و دیگری از سوی غرب ارائه شده اند.

بر این اساس چالش اصلی مذاکرات که وظیفه مسکو را نیز سنگین تر می کند، نزدیک نمودن آراء و نظرات تمام طرف های مذاکره است.

در پایان این گزارش، یکبار دیگر با تاکید بر سخنان ریابکوف، چنین بیان شده که مسکو از اعمال هرگونه تحریم یکجانبه برای دستیابی به اهداف سیاسی، کاملا مخالف است و چنین رویکردی را مانع از دستیابی به درک متقابل و تداوم مذاکرات می داند.

نظرات 1 + ارسال نظر
دخت ایرانی دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:14 http://www.najibzade.blogsky.com

من بمیرم باک نیست

اما بماند رهبرم
ــــــــــــــــــــــــــ
درود به وبلاگتون
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد