سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>پنجعلی در گفت و گو با مشرق عنوان کرد:

مردم از ریخت و پاش های میلیاردی راضی نیستند/ باید به حال فوتبال ایران گریست




محمد پنجعلی در گفت و گو با مشرق، به نقد وضعیت موجود فوتبال ایران پرداخت.

محمد پنجعلی، بازیکن سال های دور پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران، به نقد اوضاع کنونی فوتبال پرداخت. او نگران وضعیت کنونی است و تا حدودی نیز نا امید از اصلاح آن. متن این مصاحبه را در زیر می خوانید:
فصل گذشته فرقی با فصول گذشته نداشت. فوتبال ما همان فوتبال است. تا 2 تا باخت می آوریم، همه چیز تمام می شود. وقتی هم می بریم، در باد بردها می خوابیم. سال گذشته هم مثل سال های گذشته بود. تیم های ما در آسیا با مشکل مواجه بودند و فقط با توانایی های فردی موفق بودیم.
وقتی که مالدیو روزی مقابل فوتبال ما تسلیم بود و با گل های دو رقمی پیروز می شدیم، الان فقط با یک گل شکست می دهیم. البته خدا به ما رحم می کند که موقعیت هایشان گل نشد و از شکست جان سالم به در بردیم. باید به نتایج برون مرزی دقت کنیم و آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم تا عملکردمان مشخص شود.

*خرج کردن از بیت المال هنر نیست
خرج کردن از کیسه بیت المال در فوتبال که هنر نیست. قطعا به بن بست خواهیم خورد که این مسئله تا حدودی نیز دیده می شود. همیشه حرف از حرفه ای گری می زنیم؛ اما همه اینها دروغ است چرا که آماتور هستیم. در درآمدزایی صفر هستیم و فقط مدیران ما بلد هستند از جیب بیت المال و مردم خرج کنند و شعار بدهند.

*نمی دانم دارند چه به روز پرسپولیس می آورند
پرسپولیس هم در زمانی که ما بازی می کردیم و هم اکنون، همیشه در فراز و نشیب بود. وقتی مدیران ما که در حد آماتور نیستند، حرف از لیست مازاد می زنند و در آستانه دیدار حساس در آسیا، اینگونه تیم را به حاشیه می برند، متوجه می شویم که هیچ از فوتبال نمی فهمیم. از اردوی امارات شنیده ام که اوضاع بسیار بهم ریخته است. حتی چند بازیکن هم از لیست خط خورده اند. نمی دانم دارند چه به روز پرسپولیس می آورند. باید تاحدودی به اوضاع شک کنیم. خودمان داریم کاری می کنیم تا عرب ها خوشحال شوند و از جو سنگین و برهم خورده ما نهایت استفاده را ببرند.

*مردم از ریخت و پاش های میلیاردی فوتبال راضی نیستند
در هیج کجای دنیا اینگونه آماتور کار نمی کنند. ما با این رفتارمان، باز هم آماتور نیستیم. فساد و دلالی در فوتبال ما بیداد می کند. هر جا این همه پول بی زبان باشد و برای خرج کردن ها هم جواب ندهند، همین اتفاقات روی می دهد. پول بیت المال را که صاحبان اصلی اش مردم هستند، بی رحمانه ریخت و پاش می شود. مدیران فوتبالی بدانند مردم راضی نیستند و باید مقابل آنها جوابگو باشند. آیا شده از مردم در خصوص رضایتشان از هزینه های میلیاردی سوال شود؟
الان لیگ قهرمانان اروپا را دیدیم. مدیرعامل چلسی یک شخصیت حقیقی است و ریخت و پاش مالی هم دارد چرا که پول خودش است. او از جیب خود هزینه می کند و قرار نیست مقابل این هزینه ها پاسخگو باشد. حتی شک نداشته باشید درآمدزایی دارد و خیلی برایش مهم است که در فوتبال هزینه کند.

*مدیران فوتبال ما مدیران فیگور هستند
ما که در فوتبالمان هیچ در آمدزایی نداریم. مدیران ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس را نگاه کنید؛ فقط شعار می دهند. یک بار امتحان کنید. به من هم پول بدهید تا ببینید چه طور ریخت و پاش می کنم. مدیران ما همه مدیران هزینه هستند و به تنها چیزی که فکر نمی کنند، درآمدزایی است. چرا به خودشان زحمت بدهند و خود را به دردسر بیندازند؟ مدیران فوتبال ما مدیران فیگور هستند.
تیم های پرسپولیس و استقلال با این همه تماشاگر که حتی در آسیا هم نمونه ای آن را نمی بینید، چه مقدار درآمدزایی دارند؟ من به شما می گویم که این درآمدزایی در حد صفر است. این خیلی خنده دار است. تیم های ما هم هر سال گداتر از پارسال شده و دستشان برای پول نیز مقابل همه درازتر می شود. این قضیه خجالت آور است.

*باید به حال فوتبال ایران گریست
در سال های قبل شاید در لیگ یک یا دو پدیده داشتیم که امسال در این جهت هم صفر هستیم. کجا هستند ناصر محمدخانی ها، عابدزاده ها، ناصر حجازی ها یا جایگزین خوب برای علی کریمی و مهدوی کیا و ... دیگر باید فاتحه این فوتبال را خواند. باید بنشینیم و به حال فوتبال این کشور گریه کنیم که چه به روزش آمده است.
عراق به ایران می آید و تیم المپیک ما را حذف می کند؛ اما در فدراسیون ما هیچ کس ناراحت نیست. تازه لبخند روی لب مدیرانش است و به هم تبریک می گویند. مقابل عراق با چه خفتی حذف شدیم و آب از آب تکان نخورد چرا که به قول معرف، همه چیز خوب است و کفاشیان راضی.

*چطور کفاشیان قبول کرد که ابقا شود؟
چطور رئیس فدراسیون ما قبول می کند در پست خود ابقا شود، من نمی دانم. تیم های ملی ما در آسیا حذف شدند. تیم المپیک ما با خفت حذف شد. بزرگسالان ما قبل جام جهانی حذف می شود و به جام جهانی نمی رود. هرچه ناکامی در فوتبال وجود داشت، در زمان این مدیر خندان به دست آمد. جالب تر که به روی همه می خندد و هیچ کسی توانایی برخورد را ندارد. اکنون نیز صدای اعتراض سرمربی تیم ملی هم درآمده و هر روز به یکی از مدیران فدراسیون اعتراض می کند چون هیچ کس با قرارداد ترکمچایی که با او امضا شده، حق برخورد ندارد. اعتراض می کند و بیشتر اعتراض های او هم درست است چراکه کاملا حرفه ای است و ما کاملا آماتور. حق هم با او است. اگر با او درست قرارداد می بستند، باید ما کارفرما می بودیم؛ نه کی روش.

*بازی با تیم های افریقایی زیر پونس
مطمئن باشید با این اعتراض ها که کی روش می کند، اگر به جام جهانی نرویم، اعتراضی به او نمی شود و خیلی راحت می گوید که گفتم کاستی وجود دارد. اگر هم به جام جهانی برویم، او در فوتبال ایران اسطوره می شود و می گوید با دست خالی این کار را کردم. البته در بزرگی کی روش شکی نیست و تفکر حرفه ای دارد. اکنون نیز اگر با تیم های درجه چندم بازی می کنیم، جای تعجب نیست چرا که مدیران فدراسیون و در راس آنها رئیسش، به تنها چیزی که فکر نمی کنند، فوتبال است. فقط لابی ها است که می ماند.
الان با تیم های آفریقایی بازی می کنیم که زیر پونس هستند و خیلی خجالت آور است. بعضی مواقع حتی اسمشان را هم نشنیده ایم و معلوم نیست تیم ملی آنها حتی اردو تشکیل می دهد یا خیر. فقط بلد هستیم شرایط را فراهم کنیم برای تفریح به ایران بیایند و بعد با کادوهای ما به کشورشان برگردندو چند میلیونی از پول بیت المال را خرجشان کنیم. این روزها همه ای فوتبالی ها و مدیرانش باید در اختیار سرمربی تیم ملی باشند و به تیم ملی کمک کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد