سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>وقتی آمار شورای ایرانیان خارج از کشور رنگ می بازد؛

ایرانیان مقیم خارج کمتر از یک میلیون نفرند



در حالی که مسئولین شورای ایرانیان خارج از کشور مدعی هستند 3 تا 6 میلیون ایرانی در خارج مقیم هستند، آمارهای منتشره از سوی مراجع رسمی خارجی نشان می دهد این تعداد کمتر از یک میلیون نفر است.


به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، چندی پیش علی اصغر شعردوست دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور در مصاحبه ای تعداد شهروندان ایرانی که در کشور دیگر زندگی می کنند را بین 3 تا 6 میلیون نفر تخمین زد و در توضیح نبود آماری مشخص و دقیق گفت: به دلایل مختلف این آمار ثابت، رسمی و مشخص نیست ولی گفته می شود این تعداد بین سه تا شش میلیون نفر هستند.
 اخیرا مراجع رسمی در کشورهایی همچون آمریکا، کشورهای حوزه بریتانیا و کانادا آماری از تعداد ایرانیان شهروند در کشورهایشان را ارائه کرده اند که جای بسی تأمل دارد و لازم است نهادهای مربوط در داخل کشور از جمله شورای ایرانیان خارج از کشور آمارهایی رسمی از تعداد ایرانیان خارج از کشور را منتشر کنند.
براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایرانیان حاضر در آمریکا، تعداد ایرانیان مقیم آمریکا که از پدر و مادری ایرانی متولد شده اند در سراسر خاک آمریکا 215 هزار و 640 نفر اعلام شده است. در ادامه همین آمار تعداد ایرانیانی که پدر و مادر آنها ایرانی است و مقیم آمریکا هستند با در نظر گرفتن عدد قبل و جمع با آن عدد 289 هزار و 465نفر عنوان شده است.
کشور کانادا هم که به نوعی کشور مقصد دوم ایرانیان در قاره آمریکاست شمارشی کاملا شبیه و نزدیک به آمریکا را منتشر کرده است و از جمعیت 243 هزار و 210 نفری ایرانیان مقیم کانادا خبر می دهد.
اداره امور اتباع خارجی کشورهای حوزه بریتانیا هم با ارائه آماری از ایرانیان مقیم این کشور جمعیت این گروه از اتباع خارجی را حدود 90 هزار نفر اعلام کرده است.
پیش از این نیز آمار ایرانیان حاضر در کشور ترکیه جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر عنوان شده بود.
با این اوصاف در صورتی که معیار را آمارهای منتشر شده از سوی ادارات دولتی کشورهای مورد اشاره بخواهیم در نظر بگیریم و تعمیم این آمار به کشورهای دیگر و ایرانیان حاضر در آن، تعداد کل ایرانیانی که در کشورهایی غیر از ایران زندگی می کنند با ارفاق به عدد یک میلیون هم نمی رسد.
نکته قابل توجه خالی بودن صفحه اطلاعات مربوط به جمعیت ایرانیان مقیم خارج در صفحه شورای ایرانیان است.
گفتنی است شورای ایرانیان خارج از کشور در اواخر سال 1383 تشکیل و در دولت نهم با نظر رئیس جمهور با ارتقای سطح به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 06:49

سلام خسته نباشید
میدونم نظر من انتشار داده نمیشود
ولی برای اطلاع خودتون
ایران فقط در آمریکا 1:50 میلیون ایرانی داره
و فقط در کشورهای عربی 400 هزار
در کانادا 500 هزار
و ...
شما برای دیدن آمارهای منتشر شده از مراجع خارجی بهتر سریع به سایت ویکی پدیا بزنید
دورغگویان در جهنم دروغ های خود را باور خواهند کرد که بزرگترین عذاب آنها خواهد بود

آمار مراجع خارجی به درد خودباخته های غربزده می خوره.برای اعتماد به نفسشان خوبه

123 چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:35

دلت خوشه سایت زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد