سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>امن ترین کشور منطقه، دستاورد دستگاه اطلاعاتی

از پروژه های تحسین برانگیز امنیتی حاصل شده است

امن ترین کشور منطقه، دستاورد دستگاه اطلاعاتی


ایجاد امنیت در جهان بحرانی امروز، مهم ترین انتظار مردم هر سرزمین، برای زندگی بهتراست. این انتظار در ایران، توسط نیروهای اطلاعاتی مومن وحرفه ای و با اجرای گسترده ترین پروژه های عملیاتی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و مقابله با ترور و قاچاق، تحقق یافته و تحسین و تعجب کشورهای جهان را بر انگیخته و پروژه هایی مانند زمین گیر کردن هواپیمای جاسوسی آمریکایی و دستگیری ریگی، دستگاه اطلاعاتی ایران را به عنوان مقتدرترین و ... 

امن ترین کشور منطقه بودن در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا، که محل برخورد و جنگ گروه های تروریستی، تحولات بهار عربی در کشورهای منطقه، نزاع های قومی، درگیری گروه های سیاسی و  لشکر کشی ناتو، آمریکا و کشورهای غربی به افغانستان و عراق است و...  ویژگی ممتاز و کم نظیری است که در کمترین کشوری در جهان امروز قابل مشاهده است. 




این دستاورد عمده که مردم جهان خواستار آن هستند تا زندگی و کسب وکار خود را در فضایی امن و آرام به پیش ببرند،  دستاورد بزرگی برای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ایران اسلامی و نیروهای انتظامی و دادگستری کشور محسوب می شود.

مهمترین ویژگی دستگاه اطلاعاتی ایران، اخلاص و فداکاری نیروها و اعتقاد این مجموعه به آموزه های انسانی، دینی و مبتنی بر حس خداجویی است که باعث شده تلاش شبانه روزی در برقراری امنیت و مقابله با باندهای فساد و قاچاق و جنگ طلب و تروریست ها داشته باشند و با این انگیزه بسیار  در راه رضای خدا و برقراری صلح و امنیت و رضایت مردم شریف ایران قدم بر دارند. آنها حاضرند تا رفاه و آسایش و جان خود را در راه خدا ایثار کنند ودر عین حال به دانش روز در رشته های مختلف، برخورداری از ابزارهای مختلف و استفاده از امکانات  و همکاری با سایر دستگاه های اجرایی توجه دارند و دچار غرور کاذب نمی شوند زیرا کار برای خلق خدا و کسب رضایت خداوند را در نظر دارند و رضای خدا را با لذت زودگذر دنیای فانی عوض نمی کنند. به همین خاطر است که دستگاه اطلاعاتی ایران به یکی از مقتدرترین و کارآمدترین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جهان تبدیل شده اند. 


شناخت آنها از مسائل وتحولات و چرخه های اجتماعی، قومی، و احترام به علم و  شاخص های علمی، اقتصادی، و مطالعه تحولات گروه های سیاسی، آشنایی با تحولات جهان و از همه مهمتر مردمی بودن و با مردم بودن موجب شده که آنها از توان حرفه ای و کارآمدی بالایی برخوردار باشند. در نتیجه نیروهای اطلاعاتی ایران به گونه ای عمل می کنند که به موقع و با سرعت و با کیفیت بالا، قادر به انجام پروژه های عملیاتی مورد نظر خود هستند و گاهی تصور می شود که این کارآمدی و سرعت عمل و نتیجه مطلوب آن نتیجه همکاری صدها هزار نفر نیروی اطلاعاتی در ایران است. در حالی که هر یک از سربازان گمنام، به خاطر مردمی بودن وهمراهی با مردم، در واقع از پشتیبانی مردم وهمراهی آن و تخصص موجود در بدنه کارشناسی کشور بهره می برند و وقتی هر یک از مدیران وکارشناسان اطلاعاتی، با مطالعه آثار و نظرات بدنه کارشناسی کشور، از برآیند تخصصی و حرفه ای آنها با خبرهستند واطلاعات با ارزش را جمع آوری و به دولت انتقال می دهند، در نتیجه اثرگذاری و مطلوبیت وبهره وری را در حد بالایی افزایش می دهند. 
براین اساس، نتیجه کار نیروهای اطلاعاتی ایران در انجام عملیات پیچیده ای مانند دستگیری عبدالمالک ریگی یا کنترل حوادث بعد از انتخابات، تعجب همه ناظران را بر انگیخته است. 
در بسیاری از تحولات سال های بعد از انقلاب، به خصوص تحولات 7 سال گذشته که منطقه و ایران شرایط ویژه ای داشته است، عملیات ها و برنامه های دستگاه اطلاعاتی ایران، قادر به حل بسیاری از بحران های منطقه با بالاترین بهره وری بوده است و تعجب و تحسین بسیاری را بر انگیخته است و در نتیجه ضمن این که از دستاوردهای انقلاب و نظام در 33 سال گذشته صیانت شده، امنیت نیز برقرار شده و دغدغه ها و ترس و نگرانی مردم ایران و کشورهای همسایه نیز به شدت کاهش یافته است و کشوری امن با رشد شاخص های رفاهی واقتصادی  را شاهد بوده ایم.
در بسیاری از کشورهای منطقه، مردم در شهرها و جاده های مختلف، شاهد ناامنی، بمب گذاری، انفجار، عملیات انتحاری و... هستند و روزی را آرزو می کنند که درآن آرامش و کاهش نزاع و جنگ و درگیری را حاکم کنند ویک حکومت دموکراتیک و صلح طلب بتواند با کسب رضایت و نظر گروه های مختلف سیاسی، امنیت را برای رشد و توسعه اقتصاد و شاخص های اجتماعی به کار بگیرد و هر روز شاهد کاهش بزهکاری، ناامنی، تجاوز وآرامش در فضای خانواده ها باشند.

ایجاد چنین فضای امن و آرامی که انتظار عمده سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و سیاسی و اجتماعی منطقه است، کار سخت و پیچیده ای است که با تلاش و پیگیری و استمرار پروژه های مختلف اطلاعاتی و امنیتی و توسط نیروهای پرتلاش امنیتی و اطلاعاتی امکان پذیر است.
در این راستا، تشکیلات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، در سه دهه گذشته،  با تلاش مستمر نیروهای جان برکف خود و پیگیری سربازان گمنام امام زمان در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ضد جاسوسی  و...  و با همکاری مسوولین، مردم صبور، با گذشت، فهیم و شریف ایران و استفاده از نیروهای متخصص و طرح های کارآمد و برنامه های راهگشای خود توانسته است امن ترین کشور منطقه را برای مردم ایران فراهم کند. 
افزایش رشد سرمایه گذاری، رشد اقتصادی مستمر، افزایش درآمد سرانه و بهبود رفاه و کاهش فقر، برگزاری سالی یک تا دو انتخابات و حاکم کردن آرای مردم در سرنوشت سیاسی آنها، و انواع شاخص های اجتماعی و اقتصادی، دستاوردهایی است که نتیجه ایجاد امنیت در جمهوری اسلامی ایران است و اگر بی ثباتی، جنگ و حضور نیروهای نظامی غرب،  درگیری، نزاع، ناامنی، رقابت های ناسالم و خطرناک و... مانند بسیاری از کشورهای منطقه  را شاهد می بودیم و ناامنی و دخالت کشورهای دیگر در سرنوشت مردم ایران حاکم می شد، بدون شک بسیاری از شاخص های زندگی اجتماعی آرام امروز جامعه ایران از بین می رفت. 

بسیاری از مردم خاورمیانه، از مصر و سوریه، فلسطین، افغانستان، لبنان، عراق، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس گرفته تا کشورهای مشترک آلمنافع شمال ایران و حتی ترکیه، دغدغه امنیت و آرامش و ثبات حاکمیت و جامعه و اقتصاد خود را دارند و در یک فضای ناامنی و استرس واضطراب  نسبت به آینده به سر می برند. 



این در حالیست که در ایران، صیانت و محافظت از دستاوردهای گذشته و هشیاری در مقابل توطئه ها و دخالت های کشورهای غرب و بحران های منطقه و همچنین تحرکات گروه های تروریستی مانند گروه ریگی، القاعده، طالبان، منافقین و بسیاری دیگر از گروه های مخرب برای امنیت منطقه، باعث شده که کمترین هزینه ها و خسارت ها را از ناحیه ناامنی های منطقه شاهد باشیم و حتی طرح های امنیتی و اطلاعاتی بسیاری توسط تشکیلات اطلاعاتی ایران مورد توجه بوده که به ایجاد امنیت در منطقه کمک کرده است و مشارکت و حضور ایران به ایجاد امنیت در عراق و افغانستان و .... کمک کرده است . 
خوشبختانه به خاطر اقتدار نیروهای اطلاعاتی کشور و همچنین قدرت نظامی و سیاسی ایران و حضور مردم هشیار و همیشه در صحنه کشور که از مرزهای ایران در هر زمانی محافظت کرده اند و.... امروز شاهد آن هستیم که گروه های تروریستی و جاسوسی و نیروهای نظامی ناتو و...  جرات دخالت در امور ایران را ندارند و سازمان های بین المللی نیز برای ایجاد امنیت و ساماندهی کشورهای منطقه، نه تنها نیازی به حضور و دخالت در ایران نمی بینند بلکه از مشارکت حکومت و مردم ایران و کمک مقتدرترین دستگاه  اطلاعاتی منطقه، برای ایجاد امنیت وحل مشکلات منطقه و کشورهای بحرانی، بهره گرفته اند. 

اجرای عملیات پیچیده ای مانند دستگیری عبدالمالک ریگی، تعجب و تحسین بسیاری از کشورها و سرویس های اطلاعاتی جهان را به همراه داشت. همچنین زمین گیر کردن پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین و جاسوسی آمریکا، نشانه توان و قدرت و تخصص نیروهای اطلاعاتی ایران است که با همکاری ارتش و سپاه انجام شد. 
توجه به اقدامات گروه های طالبان و القاعده نیز که یکی از دغدغه های اصلی کشورهای جهان است، و نظارت و کنترل در داخل  و خارج مرزهای ایران، از مهمترین برنامه های دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور بوده است. 
دستگاه اطلاعاتی کشور در مجموع همکاری های فرامرزی گسترده ای را با کشورهای همسایه در ایجاد امنیت و مقابله با قاچاقچیان، گروه های تروریستی و ایجاد امنیت در کشورهای منطقه داشته است که درگزارش های نهادهای بین المللی، بارها به همکاری ایران در زمینه های مختلف اشاره شده و از سرویس های اطلاعاتی و انتظامی ایران بارها قدردانی شده است. 

در حالی که تحولات بهار عربی و مبهم بودن سرنوشت سیاسی و امنیتی در بسیاری از کشورها، به دغدغه کشورهای جهان تبدیل شده و نگرانی هایی از بابت تحولات مصر، سوریه، لیبی، یمن، عربستان، فلسطین اشغالی ولبنان، عراق، افغانستان و... وجود دارد و همچنین انقلاب های رنگی ونارنجی و سفید در کشورهای شمال ایران، آینده مبهمی را در نظام های سیاسی کشورهای منطقه ایجاد کرده است.  اما در ایران، برنامه ها و طرح های تشکیلات اطلاعاتی  کشور، درمقابله با اغتشاشات و حوادث بعد از انتخابات 88 و همچنین نظارت و کنترل تحرکات مخالفان نظام، گروه های سیاسی و دخالت برخی سرویس های جاسوسی و گروه های مختلف موجب شده که مداخله جویان نه تنها قادر به تضعیف یا تغییر نظام جمهوری اسلامی نباشند بلکه نظام جمهوری اسلامی با اقتدار بیشتر نسبت به قبل، به یکی از بازیگران اصلی در منطقه تبدیل شده است و تجربه انقلاب اسلامی و همراهی حکومت با مردم وبرگزاری انتخابات و حق تعیین سرنوشت مردم ایران، به الگویی مناسب برای مردم منطقه تبدیل شده است 
حکومت جمهوری اسلامی و دستاوردهای امنیتی و اطلاعاتی آن موجب شده که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت مردم سالار دینی، الگوی مناسبی برای مردم کشورهای اسلام و خاورمیانه باشد و نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی و همراهی دولت و حکومت با مردم و همچنین تلاش دستگاه های اطلاعاتی کشور در برقراری امنیت و رشد شاخص های اقتصادی و اجتماعی وبهبود رفاه مردم، موجب شده که در برقراری حکومت ها ودولت های جدید در کشورهای منطقه، به دستاورد و تجربه ایران توجه بسیار شود و کشورهای غربی نیز که تلاش بسیاری در تغییر حکومت های منطقه داشته اند، عملا از این که تحولات سیاسی و اجتماعی این کشورها به سمت الگو ومدل ایران تغییر جهت داده اند، متعجب هستند اما در عین حال بسیاری از کشورهای جهان، از این که ایران بازیگراصلی منطقه است و اثرگذاری مثبتی بر تحولات امنیتی و سیاسی دارد و همچنین الگویی برای حکومت های و نظام های سیاسی کشورهای است، ابراز خشنودی کرده اند.
زیرا آن چه جهان امروز به آن نیازمند است برقراری حکومت های مردم سالار با توجه به آموزه های مذهبی و دینی و اخلاق گرایی همراه با ایجاد امنیت و همراهی مردم است و الگویی مانند جمهوری اسلامی که با تکیه بر همراهی مردم و  مسوولین و تلاش دستگاه های اطلاعاتی در ایجاد امنیت موفق بوده است می تواند برای مردم جهان و کشورهای منطقه خاورمیانه الگویی ممتاز باشد. 

نظرات 1 + ارسال نظر
فریاد بیصدا دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 00:22

جانم فدای رهبر......................................

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد