سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>آیت الله خامنه ای در مدیریت بحران ها بی نظیر است

هفته نامه انگلیسی اکونومیست:

آیت الله خامنه ای در مدیریت بحران ها بی نظیر است

«آیت الله خامنه ای رهبر ایران به روشی غیرمتعارف اما کارساز بحران ها را مدیریت می کند و این یکی از دلایل اصلی مقاومت و پایداری حکومت اسلامی در برابر مسائلی است که از نگاه دیگران بحران و مشکل بسیار جدی ارزیابی می شود».

به نقل از کیهان، هفته نامه انگلیسی اکونومیست، این تحلیل را در ارزیابی علت مقاومت پیروزمندانه جمهوری اسلامی بر سر چالش هسته ای با غرب منتشر کرد و با اشاره به بی نظیر بودن مدیریت رهبر انقلاب در غلبه بر بحران ها نوشت: جمهوری اسلامی توانست حوادث تابستان سال 2009 را به خوبی مهار کند. پس از سرکوب جنبش سبز، ایران هدف تحریم های شدید و ترور و خرابکاری علیه تاسیسات اتمی اش قرار گرفت. اما با همه این اتفاقات، اکنون گروه 1+5 از موضع احترام متقابل، با ایران پای میز مذاکره نشسته است. یکی از دلایل مهم استقامت ایران در مقابل مسائلی که در نگاه دیگران بحران بسیار حاد تلقی می شود، مدیریت کارساز و غیرمتعارف آیت الله خامنه ای است.
اکونومیست در ادامه این تحلیل با اشاره به شکست آشوبگری 3 سال پیش ضد انقلاب می افزاید: چند هفته پیش کروبی را به سفری تفریحی در کاشان بردند. فشار بر اپوزیسیون تا حدود زیادی کاهش یافته و به تعبیر یکی از فعالان جنبش سبز، حکومت ایران پروژه مهار اپوزیسیون را به خوبی اجرا کرده است.
این نشریه اضافه کرد: ایران اکنون مطمئن است که متحد خود در سوریه را از دست نخواهد داد. نوری المالکی نخست وزیر عراق که اخیرا از تهران دیدن کرد، یک سیاستمدار شیعه است که سال ها در ایران زندگی کرده و با حکومت های رقیب جمهوری اسلامی، به ویژه ترکیه و عربستان سعودی، روابط بسیار بدی دارد.
هفته نامه مذکور با تاکید بر این که رهبری ایران مدیریت کاملی بر مسائل مهم سیاست خارجی و داخلی دارد، نوشت: آیت الله خامنه ای بمب اتمی را حرام اعلام کرده و این یک حکم دینی نقض ناپذیر است. نهادهای امنیتی آمریکا نیز پذیرفته اند که ایران سرگرم تولید سلاح اتمی نیست.
اکونومیست تاکید کرد: اعتقادات مذهبی مردم باعث شده تا آنها از گروه های مخالف جدا شوند. جمهوری اسلامی بر خلاف رژیم های دیگر منطقه که اعتقادی به مذهب ندارند، برپایه اعتقادات دینی مردم به ویژه اقشار فرودست شکل گرفته و همچنان از این حمایت مردمی بهره مند است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد