سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>پخش فیلمی با ادعای بررسی جزئیات حمله اسرائیل به ایران

شوی تلویزیونی اسرائیل به‌دنبال عصبانیت از دست برتر ایران در استانبول



یکی از شبکه‌های تلویزیونی اصلی در اسرائیل، به‌دنبال دست برتر ایران در مذاکرات "استانبول 2" به انتشار یک شوی تلویزیونی با عنوان جزئیات مفصل درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران درصورت شکست مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها دست زد.



به گزارش رجانیوز، نکته جالب در این شوی تبلیغاتی که صرفاً نشان می‌دهد هدف از پخش آن، عملیات روانی برای ترساندن غربی‌ها از عواقب چنین اقدامی برای اقتصادهای آن‌هاست، اذعان به این مسئله است که ارتش اسرائیل از خسارت‌های زیاد چنین عملیاتی اطلاع دارد و همچنین می‌داند که این حمله نمی‌تواند کل برنامه هسته‌ای ایران را منهدم کند.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که ماه گذشته زمانی که نتانیاهو برای دیدار با اوباما به کاخ سفید رفت، به او گفته شد که اولویت اصلی دولت امریکا جلوگیری از هر گونه تنش است که می‌تواند افزایش قیمت نفت را به‌دنبال داشته باشد که این مسئله کاملاً به ضرر اوباما است.

رژیم صهیونیستی با ایجاد فضای روانی تهدید نظامی علیه کشورمان می‌کوشد یک بازی دو نبش را به پیش ببرد تا هم جامعه جهانی از امیدواری به ادامه گفت‌وگوها با ایران منصرف شود و به همان روش قبلی افزودن بر تحریم‌ها (که هزینه‌های آن مستقیم به مردم اروپا وارد می‌شود نه ساکنان سرزمین‌های اشغالی) ادامه دهد و هم رژیم صهیونیستی در صورت رو به جلو بودن گفت‌وگوها در انزوای بیشتری قرار نگیرد.

در این زمینه، به نظر می‌رسد اظهارات اخیر اوباما نیز مبنی بر اینکه پنجره دیپلماسی برای ایران رو به بسته شدن است، در واقع به منظور آرام کردن مقام‌های تل‌آویو و جدی نشان دادن کاخ سفید در مهار ایران هسته‌ای عنوان شده است،‌ این در حالی است که بر خلاف این ادبیات گستاخانه، دیپلمات‌ها از فضای مذاکرات استانبول2 برآورد دیگری دارند و عنوان می‌کنند که حق هسته‌ای ایران در این مذاکرات به رسمیت شناخته شده است.

اما نکته قابل توجه در مورد باج‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی در راهبرد تهدید به حمله علیه ایران، گزارش دو ماه پیش روزنامه نیویورک تایمز است. این روزنامه که معمولاً پیش‌تاز انتشار گزارش‌های دفاعی و امنیتی مربوط به ایران در میان روزنامه‌های امریکایی است، اوایل اسفند ماه جاری و دو هفته پس از بیانات صریح رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه 14 بهمن تهران و تأکید ایشان بر راهبرد "تهدید در مقابل تهدید و تحریم" گزارشی منتشر کرد و با یادآوری جزئیات و محاسبات نشان داد که رژیم صهیونیستی اساساً نمی‌تواند به ایران حمله کند.

نیویورک‌تایمز: اسرائیل اصلاً توان حمله به ایران را ندارد

بر اساس گزارشی که وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل منتشر کرده، «کانال خبری ۱۰» رژیم صهیونیستی در شوی تلویزیونی که هفته گذشته پخش کرده است، با خلبانان و افرادی که در جنگ احتمالی اسرائیل علیه ایران شرکت خواهند کرد، مصاحبه کرده است.

این خبرنگار با تاکید بر این که نیروی هوایی اسرائیل «ظرفیت نابودی تمام تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد» به نقل از یک خلبان مورد نظر خود افزوده است: حمله به ایران مانند حمله اسرائیل به راکتور هسته‌ای «اوسیراک» عراق در سال ۱۹۸۱ یا حمله اسرائیل به نیروگاه هسته‌ای سوریه در سال ۲۰۰۷ نخواهد بود. نتیجه این حمله نیز قطعی نخواهد بود. اما نیروی هوایی اسرائیل باید مطمئن شود که به صورت حرفه‌ای ظاهر خواهد شد.

بن دیوید به نقل از برخی افسران و خلبانان نیروی هوایی اسرائیل از خسارات حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران سخن گفته و این که امکان دارد برخی از آن‌ها از این ماموریت بازنگردند. طبق این گزارش گفته می‌شود که نیروی هوایی اسرائیل نگران سیستم‌های پیشرفته ضدهواپیما (اس ای) است که به گفته آن‌ها روسیه به کشورهای منطقه (خاورمیانه) فروخته است؛ ایران و سوریه دارای سیستم‌های «اس ای ۲۲» و «اس ای ۱۷» هستند. براساس این گزارش این سیستم‌های ضدهواپیمای ساخت روسیه که ایران و سوریه در اختیار دارند، همان مدل‌های قدیمی‌تر «اف-۱۵» است که قدرت پروازشان بالاتر از قدرت پرواز هواپیماهای اسرائیل است و به همین دلیل، به راحتی هدف حمله قرار خواهند گرفت.

یک خلبان اسرائیلی به بن دیوید گفته است که نیروی هوایی اسرائیل درعین حال هواپیمای بدون سرنشین «ایتان» دارد که گفته می‌شود قادر به پرواز به ایران است و قادر به انجام تمام کارهایی است که به آن فرمان داده می‌شود. الون بن دیوید نیز در تائید این سخنان اعلام کرده است که این حمله موجب تحریک به بروز جنگ در مناطق شمالی اسرائیل و پرتاب موشک ازسوی حزب‌الله لبنان خواهد شد و پس از آن هیچ جای اسرائیل در صلح و آرامش نخواهد ماند. طبق این گزارش به خلبانان اسرائیلی گفته شده که درصورت حمله به ایران و بروز جنگ، خانواده‌های خود را به مکان‌هایی مشخص و دور از پایگاه‌ها ببرند تا از حملات در امان بمانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد