سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>فعالیت‌های یک عنصر ویژه MI6 در تهران + اسناد و تصاویر

فعالیت‌های یک عنصر ویژه MI6 در تهران + اسناد و تصاویر 


شاخه رسانه ای دربار سلطنتی انگلیس در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 88 طرح شبکه تلویزیونی فارسی زبان بی بی سی جهانی را به سرعت عملیاتی کرد تا در آستانه برهه ای تاریخی در دوران سیاسی ایران فعالیت بازوی فارسی زبان بی بی سی کلید بخورد.

دستگاه دربار و دولت انگلیس که بخشی از فعالیت های پوششی و ضد ایرانی خود را از طریق سفارت خانه خود در چهار راه فردوسی تهران پی می گرفت به سرعت ماموریت جدید برای عضو گیری شبکه بی بی سی فارسی را به اعضای سفارت اعلام و از طریق رابطان خود دنبال کرد.

رکسانا شاپور که در زمان دستگیری ملوانان انگلیسی در داخل مرزهای آبی ایران به خوبی ایفای نقش کرده و خود را به عنوان یک مامور تحت پوشش سرویس جاسوسی انگلیس (MI6) اثبات کرده بود بلافاصله ماموریت خود را در جذب نیروهای خود فروخته به ویژه نشریات زنجیره ای اصلاح طلبان آغاز کرد و دائما بین تهران، کابل، دوبی و لندن در پرواز بود.

 
رکسانا شاپور به عنوان مترجم ملوانان دستگیر شده انگلیسی

بنابر اطلاعات متقن بدست آمده، رکسانا شاپور که در سمت پوششی مسئول روابط عمومی سفارت انگلیس در تهران و در راستای اهداف سرویس اطلاعاتی انگلیس فعالیت می کرد دوره های مختلفی را برای آموزش، هماهنگ سازی و خبر فرستی عوامل پنهانی بی بی سی در تهران و شهرهایی نظیر استانبول ترکیه با مربیان و جزوه هایی از سرویس جاسوسی انگلیس برگزار کرد تا پروژه اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری در برخی نقاط تهران به خوبی در بی بی سی فارسی بازتاب داده شود.

 
 فرم ارسال شده از سوی بی بی سی برای کارآموزان
 
 

فرم ثبت نام دوره های آموزشی روزنامه نگاری بنیاد آموزش بخش جهانی بی بی سی

راهنمای آموزش از راه دور

 
 
  آدرس یکی از موسسات آموزشی بی بی سی در تهران
 

موسسه آموزش خبرنگاری بی بی سی در تهران
 
 

دعوت نامه بی بی سی برای کارآموزان به منظور شرکت در کلاس های آموزشی در استانبول ترکیه

 

بلیت یکی از کارآموزان بی بی سی برای شرکت در کلاس های آموزش خبرنگاری

شاپور همچنین در همین راستا و در پوشش همکار بی بی سی ارتباط گسترده ای با سفارت انگلیس در امارات نیز داشته و در پوشش فعالیت های کنسولی مقدمات فعالیت های پوششی سیاسی جاسوسی را فراهم می آورده است.

بخش مهمی از اغتشاشات خیابانی سال 88 در تهران از پشت درهای بسته سفارت انگلیس در چهار راه استانبول و با کمک عوامل سفارت در میان مردم طرح ریزی می شد.حسین رسام از اعضای فعال در سفارت انگلیس پس از دستگیری در میان جمعیت اغتشاش گر اعترافات بسیار مهمی را بیان کرد،رسام در اعترافات خود به نقش پر رنگ انگلیسی ها در اغتشاشات تهران تاکید کرد و اعترافات او موجب فرار رکسانا شاپور از تهران شد.

اطلاعات موثق حکایت از آن دارند که شاپور به سبب همکاری همه جانبه با MI6 موفق به دریافت کارت ویژه اقامت و اشتغال ازسرویس MI6 شده بود بلافاصله بعد از اعترافات رسام ، تهران را برای همیشه به مقصد لندن ترک کرد تا کرسی خالی خود در بی بی سی فارسی را پر کند.

 ورود رکسانا شاپور به لندن و تکیه زدن به صندلی نمایندگی MI6 در دفتر بی بی سی واقع در خیابان آکسفورد لندن حواشی را برای او به همراه داشت.دیانا ، خواهر رکسانا که با رابطه مستقیم و بدون هیچ تخصصی وارد تشکیلات بی بی سی فارسی شده بود اعتراض بسیاری را به دنبال داشت تا اینکه صادق صبا با دریافت مبلغ زیر میزی قابل توجه قضیه را فیصله داد.

شاپور که در زمینه تشکیل و به راه اندازی مشاغل پوششی در بی بی سی فارسی به ظاهر موفق عمل کرده بود بارها با حاضر شدن در دفتر MI6 و مراکز مهم دولتی گزارش عملکرد داد تا اینکه در یکی از قرار های کاری خود با عوامل سرویس جاسوسی انگلیس و در دربار سلطنتی برگه ماموریت جدید خود را دریافت کرد.

بر اساس این ماموریت مقرر می شود که بی بی سی فارسی با تهیه فیلمی مستند از زندگی فرح، او و خانواده اش را که در شوک خودکشی های سریالی اعضای خانواده قرار داشتند از مرگ رسانه ای نجات دهد.

شاپور ، فرح را با صادق صبا مدیر بخش فارسی تلویزیون بی بی سی آشنا می کند.صبا در توافقی پنهانی با بیوه شاه مخلوع شرط تهیه و پخش این مستند را در گرو پرداخت مبلغی هنگفت اعلام می کند که مورد موافقت خانواده دیکتاتور فراری ایران قرار می گیرد تا اینکه افشای این ماجرا و اعتراضات فرح منجر به رسوایی بزرگ دیگری برای صادق صبا می شود.


کلاس آموزشی بی بی سی در استانبول
 

اطلاعات بسیار دیگری به همراه تصاویر مستند در مورد فعالیت های پوششی سرویس اطلاعاتی انگلیس با نام بی بی سی فارسی موجود است که پس از تکمیل متعاقبا منتشر می شود.


باشگاه خبرنگاران

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد