سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>میروسلاو بلاژویچ : آرزو می‌‌کنم به عنوان یک بسیجی با آمریکا ..

میروسلاو بلاژویچ : آرزو می‌‌کنم به عنوان یک بسیجی با آمریکا مبارزه کنم


میروسلاو بلاژویچ با بیان اینکه آرزو می‌کنم به عنوان یک بسیجی با آمریکا بجنگم، گفت: ایران، سرزمین مقدسی است و جوانان این کشور باید قدر ایران را بدانند. به خاطر وجود این جوانان غیور است که ایران تضمین می‌شود تا غربی‌ها به ایران حمله نکنند.

"میروسلاو بلاژویچ" سرمربی سابق تیم فوتبال مس کرمان که اهل کرواسی است و اکنون مدیریت فنی این تیم را بر عهده دارد، در گفت‌وگوی اختصاصی با این سایت در خصوص نگاهش به کشور و مردم ایران و موضع کشورمان در مورد انرژی هسته‌ای نکات جالبی بیان کرده و جنگ با آمریکا در لباس یک بسیجی و شهروند افتخاری ایران شدن را جزو آرزوها و افتخارات خود بیان کرده است.   

* نظر شما در مورد مردم ایران و به خصوص مردم کرمان چیست؟

مادر بنده معلم بود و اطلاعات بسیار زیادی از ایران داشت و به من منتقل می‌کرد، همچنین می‌دانم ایران تاریخ بسیار کهن و منابع عظیم و مختلفی و مردم بسیار با سوادی دارد. من مدت‌ها آرزو داشتم روزی موقعیتی پیش آید و به ایران بیایم تا اینکه تحت شرایطی فرصتی پیش آمد و به عنوان سرمربی تیم ملی جمهوری اسلامی دعوت شدم و آن لحظه بسیار خوشحال شدم.

همان زمان تمام چیزهایی که مادرم به من گفته بود را در ایران دیدم و این موضوع باعث شد بر اساس آن پیش داوری‌های بسیار خوبی که داشتم، بتوانم با ایران رابطه خوبی برقرار کنم. مردم ایران مردمی مذهبی و دین مدار هستند و در هیچ جای دنیا نمی‌توان مردمی چنین پایبند به دین یافت.

متأسفانه بعد از ناکامی که در تیم ملی داشتیم یک وقفه 10 ساله زندگی در ایران به وجود آمد و خوشحالم که مسئولان ما را مجددا به ایران دعوت کردند و به کرمان آمدیم و محبت‌های بی دریغی را از مردم کرمان شاهد بودم.

* با توجه به مصاحبه‌های جنجالی شما، دلیل تنفرتان از آمریکا چیست؟

این در حقیقت سوالی است که من باید از غربی‌ها بپرسم و اگر انسان واقع گرا باشد نباید با ملت ایران در بیفتد. ایران یک قدرت نظامی در جهان است و با این توان حدود 300 سال است که شروع کننده هیچ جنگی نبوده است و دلیلی ندارد که دیگران از ایران بترسند.

من نه تنها در اینجا بلکه وقتی به سوئیس و کرواسی و جاهای دیگر مسافرت می‌کنم اعلام می‌کنم چرا ایران مانند سایر کشورها نباید دارای انرژی هسته‌ای باشد. بعضی کشورهای همسایه ایران دارای بمب هسته‌ای هستند و به لحاظ توازن قوا ایران باید از حق طبیعی خود دفاع کند در صورتی که مطمئن هستم ایران هرگز به تولید سلاح‌های کشتار جمعی دست نخواهد زد و بیشتر به دنبال استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته‌ای است.

این حرف‌ها چون بر اساس منطق است هرجا مطرحشان می‌کنم همه، آن را می‌پذیرند و حتی افکار عمومی اروپا نیز از این سخنان استقبال می‌کنند.

* مصاحبه‌ای که در مورد حمایت خود از ایران در برابر هرگونه تجاوز و مقاومت در کنار بسیجیان انجام داده‌اید از روی احساسات بود و یا آنکه تفکر واقعی شما بود؟

 

این حرف‌ها که گفتید کاملاً صحت دارد و معتقدم ایران توانایی بسیار زیادی برای دفاع از خودش دارد و این حرف‌ها را از روی اعتقاد زدم و مطمئنم که این تفکر طرفداران زیادی در دنیا دارد.

* با توجه به شناختی که از تفکر بسیجی دارید و آن هم عدالت محوری و آزادی‌خواهی برای کل مظلومان جهانیان است، آیا حاضرید به عنوان اولین بسیجی اروپا لقب بگیرید؟

بله من آماده هستم و آرزو می‌کنم کارت بسیج ایران را داشته باشم و به عنوان یک بسیجی با آمریکا بجنگم.

یک نکته خطاب به جوانان ایرانی که هم سن فرزندان خودم هستند باید عرض کنم که ایران، سرزمین مقدسی است و جوانان این کشور باید قدر ایران را بدانند و مطمئنم که درصد بسیار زیادی از جوانان به این نکات توجه می‌کنند. به خاطر وجود این جوانان غیور است که ایران تضمین می‌شود تا غربی‌ها به ایران حمله نکنند و اگر این جوانان بسیجی نباشند قدرت نظامی ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

* با توجه به جنجال آفرینی رسانه‌های غربی به خصوص رویترز و آسوشیتدپرس در مورد مصاحبه اخیر شما، نظرتان در مورد آزادی بیان در غرب چیست؟

من کاری به غرب و تفکراتش ندارم و چیزی که واقعیت دارد این است که وقتی ایران را تحریم کردند، دست به اشتباه بزرگی زدند و چون در بین ملت ایران زندگی می‌کنم باید نکته‌هایی را به غرب متذکر شوم. غربی‌ها مطمئن باشند که در واقع هیچ نوع تحریمی یا حصر اقتصادی و حصر نظامی هیچ تاثیری روی اراده ملت ایران نخواهد گذاشت. تا زمانی که اسرائیل و آمریکا کاری با ما و مردم ایران نداشته باشد، ما هم کاری با آنها نداریم اما اگر روزی برسد که بخواهند به ایران تجاوز کنند با تمام نیرو با آنها برخورد خواهیم کرد.

* با توجه به شناختی که از مردم ایران و ایران دارید آیا حاضرید تابعیت ایرانی را قبول کنید؟

من با کمال افتخار قبول می‌کنم؛ چرا قبول نکنم. این یک موقعیت مناسب برای من است. البته فکر می‌کنم مستحق این افتخار نیز باشم تا شهروند افتخاری ایران شوم.

* نظر شما در مورد جنایات اسرائیل چیست؟

نکته‌ای که برای من تعجب‌آور است این موضوع است که آنها ادعای نسل‌کشی در سال‌های گذشته علیه خود را دارند اما خود دست به نسل کشی و ظلم می‌زنند و این موضوع به هیچ وجه قابل توجیه نیست. پیامی که برای همه ملت‌های دنیا دارم این است که در فضای صلح و آرامش می‌توان حکومت کرد و این فشارهایی که اسرائیلی‌ها روی مردم فلسطین دارند اصلا قابل قبول نیست.

* با توجه به شناختی که از غرب و دولت‌های غربی دارید، نظرتان در مورد جنبش تسخیر وال استریت و آینده آن چیست؟

هر بحرانی که در جهان پیش آید ریشه در ظلم دارد و همه آن‌هایی که در تئوری حکومت می‌کنند باید مراقب باشند تا در چنین بحرانی خودشان را با مردم تطبیق دهند.

* صهیونیست‌های کرواسی بعد از مصاحبه اخیر، شما را تهدید به مرگ کرده‌اند، آیا این موضوع صحت دارد؟

من از این موضوع اطلاعی ندارم. واقعیت این است که حتی بین خود یهودیان رفقایی داریم و با آنها بحث‌های زیادی داشته‌ایم و آنها را قانع کردیم که در مورد ایران اشتباه فکر می‌کنند و این نقطه مثبتی است.

* نظر شما در مورد آقای کی روش و تیم ملی ایران چیست؟ آیا به جام جهانی صعود می‌کنیم؟

آقای کی روش سرمربی بسیار خوبی است. یکی از مشکلاتی که با آن درگیر است وجود بازیکنان بسیار خوب و زیادی در اطرافش است و انتخاب را برایش سخت کرده است و با توجه به این همه استعداد فوتبالی خوبی که در اختیار دارد، حتما ایران مستحق رفتن به جام جهانی است.

* با توجه به امکانات تیم صنعت مس کرمان، مهمترین عامل سقوط جایگاه این تیم را چه می‌دانید؟

متأسفانه مس کرمان یک سری بد شانسی‌ها در این فصل آورد و امیدوارم این بدشانسی‌ها تجربه‌ای برای فصل آینده شود و دیگر چنین مشکلاتی را در فصل آینده نداشته باشیم. معتقدم در این فصل مس می‌تواند به جایگاه دهمی جدول نیز برسد. به هرحال کسانی که مس کرمان را اداره می‌کنند، انسان‌هایی با تجربه هستند و این تجربه در نهایت به نفع تیم خواهد شد.

*برنامه شما برای لیگ فصل آینده چیست؟

در سن و سال من وقتی شما حرف از فصل آینده می‌زنید، انسان احساس جوانی می‌کند و اگر رئیس و مسئولان باشگاه تمایل داشته باشند من حتما در مس کرمان حضور خواهم داشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
hajar شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 18:35 http://www.iranpaygah.com

سلام سایت خیلی خوبی داری ازمطالبش خوشم اومد تبادل لینک با وبلاگ ها را ایجاد کرده .شما میتونی با تبادل لینک با ایران پایگاه آماربازدید خودتون چندبرابر کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد