سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>ناتوانی سازمان جاسوسی آمریکا از تحلیل بیانات فقهی رهبر انقلاب

نیویورک تایمز خبر داد؛

ناتوانی سازمان جاسوسی آمریکا از تحلیل بیانات فقهی رهبر انقلاب 

نیویورک تایمز نوشت که بیانات مقام معظم رهبری و تحلیل های ایشان در هر سخنرانی، به دقت مورد بررسی کارشناسان و تحلیلگران سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سی.آی.ای) قرار می گیرد.

نیویورک تایمز در مطلبی به قلم "جیمز ریزن" نوشت که غرب در تحلیل فعالیت ها و طرح های ایران در زمینه برنامه های هسته ای این کشور از ابزارهای متفاوت علنی و محرمانه استفاده می کند که یکی از مهم ترین این ابزارها، تحلیل عمیق و دقیق بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه است.

این مقاله تأکید دارد که بسیاری از موضع گیری های ایران در زمینه فعالیت های هسته ای، از سوی شخص ایشان تعیین می گردد و معتقد است که یکی از دلایل این موضوع، این بود که "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در حالی برای مذاکره با گروه 5+1 عازم ترکیه شد که به عنوان نماینده شخص مقام معظم رهبری در این مذاکرات شرکت می کرد.

ستون نویس نیویورک تایمز می افزاید که "مشکلی در ارزیابی بیانات رهبری ایران وجود دارد و آن این است که او همواره از زبان دین استفاده می کند و تحلیل این مطالب برای آمریکایی ها مشکل است."

در یکی از این موارد، آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ایران به دنبال دستیابی به بمب اتم نیست، خاطرنشان کردند: «این حرف تکرارىِ از دهن افتاده مهملى که راجع به ساخت سلاح اتمى به جمهورى اسلامى نسبت می دهند، نشان‌دهنده نهایت ناتوانى اینها حتى در زمینه تبلیغات است... ما اعتقاد به بمب اتم نداریم، به سلاح اتمى نداریم؛ دنبالش هم نخواهیم رفت. برطبق مبانى اعتقادى ما، مبانى دینى ما، به کار بردن این گونه وسائل کشتار جمعى اصلاً ممنوع است، حرام است؛ این، ضایع کردن حرث و نسل است که قرآن آن را ممنوع کرده؛ ما دنبال این نمی رویم.»

نیویورک تایمز تصریح می کند که دولت آمریکا تمام بیانات مقام معظم رهبری را با دقت بررسی می کند تا کوچکترین تغییرات موجود در این اظهارات و نقاط تأکید آنها را شناسایی کند.

بر اساس این مطلب، یکی از مسؤولان ارشد جاسوسی آمریکا در این زمینه می گوید که تحلیلگران، بیشترین توجه را در بررسی های خود به این بیانات معطوف می کنند تا بتوانند ارزیابی هایی را در مورد رفتارهای ایران داشته باشند.

"دنیس راس" که پارسال از سمت خود استعفا داد، در این زمینه اذعان می کند که بیانات رهبر ایران نشان می دهد که او همواره موضوع برنامه هسته ای ایران را به عنوان یکی از نشانه های پیشرفت فناوری ایران دنبال می کند و اعتقاد دارد که این راهی است که می تواند ایران را به استقلال برساند وغرب به همین علت با توسعه فناوری هسته ای در ایران مخالف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد