سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>شینهوا:تعظیم آمریکا دربرابر اقتدار ایران

شینهوا:تعظیم آمریکادربرابراقتدارایران


خبرگزاری رسمی چین در گزارشی نوشت: با رویکرد دولت "باراک اوباما" در قبال ایران و مثبت بودن نتیجه مذاکرات استانبول و احتمال موافقت با ادامه غنی سازی در ایران، احتمال وقوع جنگ دیگری در خلیج فارس وجود ندارد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا، همانند دوره‌های گذشته مذاکرات در مورد مساله هسته‌ای ایران، دور بعدی مذاکرات در بغداد هم می‌تواند ناامید کننده باشد و هم می‌تواند به مکانی برای دستیابی به زمینه های مشترک باشد.

با مثبت ارزیابی شدن مذاکرات روز شنبه استانبول از سوی همه طرفین، همچنان دستیابی به یک راه حل دائمی و صلح آمیز مشکل به نظر می‌رسد چرا که مساله اصلی این مذاکرات یعنی ادامه غنی سازی اورانیوم توسط ایران هنوز مورد موافقت طرفین قرار نگرفته است.

دولت اوباما قصد داشت مساله هسته‌ای ایران را قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فیصله دهد اما در این راه با دو چالش عمده مواجه شد. یکی از این چالش‌ها اختلافات آمریکا و اسرائیل در مورد شهرک سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی و مساله بعد چگونگی تقابل با ایران است.

این اختلافات در سفر "بنیامین نتانیاهو" به واشنگتن و دیدار با اوباما بیش از پیش مشخص شد و آمریکا موضع اسرائیل در مورد حمله به ایران را رد کرد.

شینهوا در ادامه نوشت: اعتقاد عمومی کارشناسان بر این است که حمله نظامی اسرائیل به ایران فقط دستیابی این کشور به سلاح‌های هسته‌ای را کمی عقب خواهد انداخت و این چیزی نیست که آمریکا خواهان آن باشد.

مساله مهم دیگری که آمریکا را با چالش مواجه کرده است افزایش قیمت نفت است.

فشار آمریکا به کشورهای وارد کننده نفت برای تحریم نفت ایران منجر به افزایش قیمت جهانی نفت شد.

علاوه بر آن در حال حاضر آمریکا تلاش می‌کند خودش را از افغانستان و عراق خلاص کند و شروع یک جنگ دیگر در خاورمیانه تصمیم بزرگی برای آنان است که به هیچ وجه خواهان آن نیستند.

اما با رویکرد دولت باراک اوباما در قبال ایران هنوز هم امیدواری برای صلح در خلیج فارس وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد