سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>ارگان رسمی سازمان سیا جا زد آمریکا قدرت حمله به ایران را ندارد

سیا-آمریکا-قدرت-حمله-به-ایران-را-ندارد


کیهان:

ارگان رسمی سازمان سیا پس از ماه ها نقش آفرینی در عملیات روانی موردنظر دولت آمریکا، اذعان کرد تهدید نظامی علیه ایران فراتر از بلوف نیست.
رادیو فردا از جمله صدها رسانه ای است که علی الدوام تلاش داشته با انتشار تحلیل ها و گزارش های القایی، گزینه تهدید نظامی علیه ایران را معتبر و جدی نشان دهد. با این حال وب سایت رادیو فردا در تحلیلی که به اختلافات اپوزیسیون جمهوری اسلامی از جمله در زمینه موافقت یا مخالفت با حمله به ایران اختصاص داشت، تصریح کرد: هیچ کشور غربی برنامه ای برای حمله نظامی جهت سرنگونی رژیم ایران ندارد و معمولا این مقامات جمهوری اسلامی هستند که این هدف را برای غربیان اعلام کرده اند [!؟] بنابراین دیدگاهی که عکس گزاره فوق را تحت عنوان لیبیائیزه کردن ایران به کار گرفته، واقعیت را نادیده می گیرد.[جالب اینجاست که همین رادیو پیش از این بارها گزارش های القایی با موضوع احتمال لیبیایئزه کردن ایران از سوی آمریکا منتشر کرده بود که هیچ کسی آن را جدی نگرفت.]
این وبسایت می افزاید: هیچ کشوری حتی در حال حاضر و حداقل تا یکسال آینده برنامه ای برای حمله به تاسیسات اتمی نیز ندارد. تا روشن شدن نتایج تحریم های خرید نفت و بانک مرکزی برای مهار برنامه اتمی ایران نمی توان از حمله نظامی به عنوان یک احتمال قریب الوقوع سخن گفت. پس از تجربه پر خرج و پرهزینه حمله به عراق و افغانستان، دولت آمریکا و افکار عمومی این کشور برای جنگی دیگر آمادگی ندارند. همچنین تا نوامبر 2012 و انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ریسک جنگ برای دولت اوباما بالا و احتمال اقدام بدان پایین است. سخن از حمله نظامی اسرائیل نیز بیشتر به تحرکاتی برای اعمال تحریم ها می ماند تا اعلام زمان جنگ.
در ادامه این تحلیل خواندنی آمده است: بیش از ده هزار غیرنظامی در سوریه کشته شده اند اما هنوز دول غربی نتوانسته اند با روسیه و چین بر سر کناره گیری دولت اسد به توافق برسند و قطعنامه شورای امنیت توسط آن دو وتو می شود. با توجه به شرایط ایران و به خواب رفتن جنبش سبز هیچ چشم اندازی برای مداخله نظامی برای برهم زدن توازن قوا در شرایط بحران سیاسی به چشم نمی خورد. بدین ترتیب اصولا فرض نزدیک بودن حمله نظامی و همسویی یا عدم همسویی اپوزیسیون با آن و بنا کردن بنیان تمایزگذاری در درون اپوزیسیون بر این مبنا بی دلیل و ناموجه است.
نویسنده این تحلیل (مجید محمدی) که از ترویج کنندگان علنی «مزدوری» برای سازمان سیا به شمار می رود، بدین ترتیب نتیجه گرفته که نباید اپوزیسیون را براساس مخالفت یا موافقت با حمله نظامی به ایران تقسیم بندی کرد. این در حالی است که پس از حمله ناتو به لیبی، طیفی از گروهک های ضدانقلاب نظیر سلطنت طلبان، سازمان منافقین و برخی عناصر سابقا مدعی اصلاح طلبی ارتباطاتی با مقامات آمریکایی گرفته و خواستار حمله نظامی به ایران به شیوه لیبی شدند. گزارش این ملاقات ها در مطبوعات غربی منتشر و از سوی برخی رسانه ها- از جمله بالاترین و رادیو فردا و گویانیوز و...- برجسته سازی هم شد. حال اینکه اصل این پیشنهاد، از سر بلاهت و خارج از عهده طرف آمریکایی بود و رادیو فردا هم با 6 ماه تاخیر و گنده گویی، بدان اقرار می کند موضوع دیگری است.
نویسنده رادیو فردا که طی چند نوبت فروش اطلاعات و همکاری با دولت های غربی به ویژه آمریکا را شغلی «شرافتمندانه»! خوانده، بار دیگر در نوشته اخیر خود از اپوزیسیون خواسته تا به دنبال هم پیمان در میان دولت های غربی باشند و از اینکه حتی در این میان اپوزیسیون به آنها «همسو با بیگانه، ابزار دست امپریالیسم و ستون پنجم بیگانه» گفته شود، ابایی نداشته باشند. او البته به دلایل کاملا روشن، مزدوری و روابطه ارباب- نوکری را «هم پیمانی» جا زده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد