سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>اعتصاب غذا با روزی دو وعده غذا!

اعتصاب غذا با روزی دو وعده غذا !!!   

 

ادعای اعتصاب غذای برخی از عوامل زندانی فتنه که از سوی اپوزیسیون مطرح شده است و اظهارنظرهای ضد و نقیض درباره آن به یک معرکه تماشایی در میان اپوزیسیون خارج نشین تبدیل شده است.

کیهان:

ادعای اعتصاب غذای برخی از عوامل زندانی فتنه که از سوی اپوزیسیون مطرح شده است و اظهارنظرهای ضد و نقیض درباره آن به یک معرکه تماشایی در میان اپوزیسیون خارج نشین تبدیل شده است.
پایگاه های اینترنتی کلمه و رادیو فردا دیروز در گزارش هایی نوشتند که 18 زندانی در زندان های رجایی شهر و اوین دست به اعتصاب غذا زده اند.
در حالی که مقام های قضایی اساسا این موضوع را تایید نمی کنند رادیو فردا دیروز در گزارشی تلویحا تایید کرد که هدف از این جنجال رسانه ای تشدید بحث های مربوط به موضوع اعزام یک گزارشگر ویژه حقوق بشر از سوی سازمان ملل به ایران است.

این رادیو نوشت: «وظیفه این گزارشگر ویژه که پیشتر وزیر امور خارجه کشور مالدیو بوده تلاش برای سفر به ایران و دیدار نزدیک از زندان های ایران و سپس ارائه گزارشی دقیق به شورای حقوق بشر سازمان ملل است».
شیرین عبادی هم در گفت وگویی با روز آنلاین تایید کرد که بازی اعتصاب غذا اساسا یک بازی رسانه ای است و هدفی جز جلب توجه کشورهای غربی ندارد. وی گفت: «فعالیت برای اعتصاب غذاکنندگان را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ فعالان داخل و فعالان خارج از کشور. با توجه به فشارهایی که در داخل ایران وجود دارد، نمی توان از خارج برای آن ها نسخه ای پیچید. اما ایرانیان در خارج از کشور باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا با نهادهای حقوق بشری، با سازمان ملل و دیگر نهادها رابطه ایجاد و آن ها را از وضعیت وخیم زندانیان آگاه کنند و خواستار مداخله آنان در این مساله شوند».

عبدالکریم لاهیجی عنصر وابسته به منافقین هم که نقش فعالی در لابی های اروپایی علیه ایران دارد در موضعی متناقض ابتدا اعتصاب غذا را زیر سوال برد و سپس خواستار انعکاس بین المللی و وسیع آن شد. لاهیجی در گفت وگو با روز آنلاین می گوید: «اعتصاب غذا اساسا در نرم های حقوق بشری، کار پسندیده ای نیست، زیرا این کار اساسا لطمه به جسم انسان است. یک فعال حقوق بشر نه خود می تواند دست به اعتصاب غذا بزند و نه دیگران را تشویق به اعتصاب غذا کند».
لاهیجی هم مانند شیرین عبادی اضافه می کند: «به نظر من کاری را که می توان انجام داد باید به دو قسمت تقسیم کرد. فعالانی که در خارج از کشور هستند لازم است تلاش بیشتری برای انعکاس این رویداد در سطح بین المللی انجام دهند. در این زمینه همه وظیفه داریم که تلاش های مان را بیشتر کنیم. باید با نهادهای بین المللی حقوق بشری رابطه بیشتری برقرار کرد. باید تلاش کرد که نهادهای بین المللی بر حکومت فشار آورند تا به خواسته های زندانیان رسیدگی کند. چون این زندانیان عملا جان شان در خطر است».

لاهیجی که ظاهرا فراموش کرده بود چند دقیقه قبل گفته است «فعال حقوق بشر نه باید اعتصاب غذا کند و نه دیگران را به اعتصاب غذا تشویق کند» در ادامه می گوید؛ «من فکر می کنم افرادی که در داخل هستند، امثال آقای خاتمی و بقیه باید دست به فعالیتی بزنند. متاسفانه این دوستان همواره از روزه سیاسی صحبت می کنند که اساسا بی معناست. این افراد لازم است که به طور مثال با همراهی چند تن دیگر در همبستگی با این زندانیان اعلام اعتصاب غذا کنند»!

با این حال برخی وبلاگ های وابسته به جریان فتنه تعبیر اعتصاب غذا را نادرست دانسته و تاکید کرده اند که آنچه در حال رخ دادن است روزه سیاسی است چرا که زندانی ها هم افطاری می خورند و هم سحری!
شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته تحت فشار آمریکا وزیر خارجه سابق مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران تعیین کرد ولی آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه روز چهارشنبه گفت که ایران این گزارشگر را نخواهد پذیرفت.

نظرات 4 + ارسال نظر
اوقات من شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 14:39 http://www.rasekhoon.net/weblog/mytimes/index.aspx

سلام. درسته حق باشماست. من ویندوز سون نصب کردم و هم از راسخون بهتر میتونم بازدید کنم هم از وب های فارسی زبان...

کلا روی کامپیوترم یه ویندوز ایکس پی نصب بود با مرورگر نسخه ۶ که وضعیت رو خیلی برام آزار دهنده کرده بود. ویندوز رو عوض کردم و خلاص شدم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 14:14

این تن بمیره قالب وبلاگ رو عوض کن. خیلی سنگینه... کدهای زیادی در قالب هست که باعث میشه اصلا وبلاگت لود نشه.
یه قالب استاندارد و سبک انتخاب کن...
خیر ببینی مومن. یاعلی

شما اگه از مرورگر IE استفاده کنید هیچ مشکلی پیش نمیاد
من قالبهای زیادی رو امتحان کرده ام. که هرکدوم با یک مرورگر مشکل دارن. بضیهاشون هم مناسب نیستند و چشم رو موقع مطالعه اذیت میکنن

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 14:10 http://www.rasekhoon.net/weblog/mytimes/index.aspx

نمیدونم بخندم یا گریه کنم....

الهی بمیرم... باز این جلبک ها اعتصاب غذا کردن؟ دو وعده غذا کمکی دیگه هم میگذاشت تنگش که بد نگذره....

فقط بلدن خبرسازی کنن. یه نفر نیم ساعت یادش میره قرص ویتامینه بزنه جنجال میکنن که طرف اعتصاب غذا کرد...LOL

همسنگر بسیجی دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:23 http://B

سلام

میلاد اربابانمان مبارک ... و حسین ع تمام عشق است و اباالفضل ع تمام عشق و سجاد ع تمام کربلا و کربلا تمام عشق است...


یازهرا مادر شهیدان

یا حسین زهرا...

یا اباالفضل زهرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد