سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>عمق استراتژیک وزارت اطلاعات، نابود کننده فتنۀ سبز

عمق استراتژیک وزارت اطلاعات، نابود کننده فتنۀ سبز 

  

محسن مخملباف هیچ وقت فکر نمی‌کرد "سردار مدحی" که کنارش نشسته از عوامل نهاد پرتلاش اطلاعات جمهوری اسلامی باشد و دارد در درون دلش به این همه حماقت و ساده‌انگاری او و اپوزیسیون، قاه‌ قاه می‌خندد. نوری زاده که خود را آخر سیاست و دارای یک پشتوانۀ نفوذ کردۀ اطلاعاتی در درون تک‌تک نهادها و سازمان‌ها و حتی خانه‌های مردم جمهوری اسلامی می‌داند، هیچ وقت فکر نمی‌کرد این چنین نابلدی و خامی و بلاهتش جلوی چشمش آویزان شود و...

بولتن نیوز: در ادبیات علوم استراتژِیک، اصطلاحی وجود دارد به نام "عمق استراتژیک". معنی این اصطلاح آن است که هر نیرو یا سرزمینی یکسری مرزهای ظاهری دارد و یکسری مرزهای واقعی. مرزهای ظاهری همان چیزی است که روی کاغذ است و ثابت بوده و مورد پذیرش همه. اما مرزهای واقعی که همان عمق استراتژیک محسوب می‌شود، حدود واقعی قدرت و اعمال نفوذ یک نیرو یا سرزمین است که ممکن است داخل مرزهای ظاهری سایر نیروها و سرزمین‌ها قرار بگیرد و نشان دهندۀ میزان توان و تأثیرگذاری صاحب آن است. به طور مثال، کشور عزیزمان ایران یکسری مرزهای ظاهری دارد که ثابت بوده و مورد پذیرش همه کشورهای جهان است مانند مرزهای آبی شمال و جنوب کشور و مرزهای خاکی بین ایران و افغانستان یا ایران و عراق. اما همین ایران ما، صاحب یکسری مرزهای واقعی یا عمق استراتژیکی است که خیلی فراتر از مرزهای آبی و خاکی کشورمان است و تنها یک قسمتش تا لبنان و مناطق تحت نفوذ حزب‌الله لبنان ادامه پیدا می‌کند. یعنی ایران می‌تواند تا آن مناطق را تحت نفوذ و اعمال قدرت خویش بگیرد و با دشمنانش بر سر آن مرزها و نه مرزهای ظاهری به مقابله بپردازد.

همانطور که اشاره کردیم، عمق استراتژیک تنها مخصوص کشورها نیست و می‌توان افراد یا گروه‌ها را نیز دارای عمق استراتژیک و منطقۀ تحت نفوذ دانست. حال اگر فتنۀ سبز را به عنوان یک گروه اپوزوسیون در نظر بگیریم، این گروه ضالّه نیز دارای یکسری مرزهای ظاهری است و یکسری مرزهای واقعی یا عمق استراتژیک. در مقابل وزارت اطلاعات ما نیز، هم دارای مرزهای ظاهری است و هم عمق استراتژیک. مرزهای ظاهری این نهاد انقلابی، داخل مرزهای سیاسی و آبی-خاکی کشور برومند ماست اما عمق استراتژیک آن را خدا می‌داند که تا کجاها است. به طور مثال وقتی وزیر محترم اطلاعات خبر از وقوع جنبش‌های همچون جنبش‌های بیداری بخش مردمی در عمق خاک‌های ایالات متحدۀ آمریکا می‌دهد، نشان دهندۀ نهایت عمق استراتژیکی است که می‌توان برای یک نهاد در نظر گرفت.

شاید تسامحاً بتوان در روزهای ابتدایی شکل‌گیری فتنۀ سبز به دلیل ایکه هنوز ماهیت آن کاملا روشن نشده بود، برای‌شان علاوه بر مرزهای ظاهری، عمق استراتژیکی قائل بود اما خیلی طول نکشید تا این مثلاً مرزهای واقعی، لاغر و لاغرتر شده و این گروه منحرف تنها به مرزهای حقیر ظاهری‌شان که محدود به عده‌ای عقده‌ای و ورشکستۀ سیاسی و دشمنان ذاتی اسلام و انقلاب است، منحصر شود. در مقابل شاهد گسترش روزافزون عمق استراتژیک اطلاعاتی-امنیتی وزارت اطلاعات هستیم به نحوی که در همان روزهای اول و با رخنه به این جریان شیطانی، مانع بروز بسیاری از فجایعی شد که در صورت بروز خدا می‌داند که چه اتفاقاتی می‌افتاد. اگر عمق استراتژیک اطلاعات نبود معلوم نیست راهپیمایی‌های اولیۀ فتنه‌گران که در آن طرح کشتار چند هزار نفری را داشتند به کجا می‌کشید. اگر فراست این سربازان گمنام امام زمان نبود، معلوم نیست سرانجام ریگی‌ها و تروریست‌ها جنوب شرقی کشور به کجا می‌کشید. اما این بار شاهد یک قدرت‌نمایی دیگر از سوی این نهاد پرتلاش هستیم و آن نفوذ سربازان گمنام برای چندمین بار به عمیق‌ترین نقاط هستۀ فتنۀ سبز است:

چند روزی است که شاهد پخش فیلمی از رسانۀ ملی و سایت‌های خبری تحت عنوان "الماسی برای فریب" هستیم. همانطور که خیلی‌ها این فیلم را دیده‌اند و در جریان هستند، فردی به نام "مدحی" که خود را یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی می‌کند با نزدیک کردن خود به اصلی‌ترین و سرشناس‌ترین افراد اپوزیسیون خارج نشین و دادن قول همکاری به آنها، نقشه‌ای را طراحی می‌کنند که درقالب آن "سردار مدحی" به همراه بیست هزار نیروی تحت اختیارش می‌بایست کودتایی در ایران انجام داده و زمینه را برای انتقال قدرت در جمهوری اسلامی فراهم آورند. همانطور که قبلاً در سایت‌های مختلف اپوزسیون و ضد انقلاب روی موضوع "مدحی به عنوان فرماندهی از نظام جمهوری اسلامی که به صف مخالفان پیوسته" مانور تبلیغاتی فراوانی شد، در این فیلم می‌بینیم که چه طور رسانه‌های صهیونیستی و اقمارشان دائم بر طبل رسوایی ایران می‌کوبیدند و خیال می‌کردند شکافی در ساخت قدرت جمهوری اسلامی رخ داده و در عاقبت شاهد اضمحلال این نظام هستیم.

اما پخش این فیلم، گویی آب سردی بود بر سر داغ کردۀ دشمنان اسلام و انقلاب. محسن مخملباف هیچ وقت فکر نمی‌کرد "سردار مدحی" که کنارش نشسته از عوامل نهاد پرتلاش اطلاعات جمهوری اسلامی باشد و دارد در درون دلش به این همه حماقت و ساده‌انگاری او و اپوزیسیون، قاه‌ قاه می‌خندد. نوری زاده که خود را آخر سیاست و دارای یک پشتوانۀ نفوذ کردۀ اطلاعاتی در درون تک‌تک نهادها و سازمان‌ها و حتی خانه‌های مردم جمهوری اسلامی می‌داند، هیچ وقت فکر نمی‌کرد این چنین نابلدی و خامی و بلاهتش جلوی چشمش آویزان شود و آن همه ادعا مثل یک دیوار بتنی بر روی سرش هوار شود تا او را تبدیل کند به مضحکۀ امروز عام و خاص میلیون‌ها  مردم. یاد آن حدیث معروف افتادم که می‌فرماید: خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است.

از همۀ مسائل جالب‌تر، نکتۀ پایانی فیلم "الماسی برای فریب" بود که در آن "سردار مدحی" را به عنوان آخرین نفر نفوذ کرده در درون حلقۀ اول تشکیلات اپوزوسیون خارج نشین معرفی نکرده و خاطر نشان می‌سازد که نیروهای دیگر هم هستند که ستون اطلاعاتی وزارت اطلاعات در این میوۀ نامیمون بوده و در آینده و تدریجاً به معرفی تک تک آنها پرداخته می‌شود.

اما از این مهم‌تر، تأثیری است که پخش این فیلم بر روی جریان اپوزوسیون ‌گذاشت. حس بی‌اعتمادی و شک فزاینده به یکدیگر در درون قلمرو دشمن، اصلی‌ترین نتیجۀ این عملیات است. وقتی همۀ افراد ایشان با این نگاه به هم می‌نگرند که نکند این آدمی که الان دارم با او حرف می‌زنم و کلی اطلاعات محرمانه در اختیارش قرار می‌دهم، از نیروهای نفوذ کردۀ اطلاعات جمهوری اسلامی باشد، چه بلبشویی در خانۀ ویران‌شان اتفاق می‌افتد. اصولاً با این نگاه یا هیچ کاری صورت نمی‌گیرد و یا آنقدر فیلتر و تجزیه تحلیل امنیتی-اطلاعاتی می‌شود که زمان تأثیرگذاری آن عمل از دست می‌رود. و همۀ اینها یعنی اضمحلال دشمنان اسلام و انقلاب. چنان‌که اخباری که طی این چند روز از اردواگاه اپوزیسیون می‌رسد نیز مؤید همین مطلب است. سر در گمی، بی اعتمادی، از دست دادن روحیه، یاس و نامیدی همه و همه به شدت گریبانگیر آنها شده است.

در نتیجه شاهد این موضوع هستیم که با گسترش هرچه بیشتر عمق استراتژیک اطلاعاتی وزارت اطلاعات در درون خانۀ دشمن، مرزهای سوراخ موش ایشان کوچک و کوچک‌تر شده و با عنایت حق تعالی، شاهد نابودی کامل این مرزهای ظاهری و عنکبوتی خواهیم بود. انشاءالله با افزایش حوزۀ نفوذ وزارت اطلاعات به دورن جزءجزء تصرفات خیالی دشمنان خدا، از اندازۀ آنها کم شده و باید بدانیم تک‌تک ما ایرانی‌ها در یاری رساندن به سربازان گمنام امام زمان (عج) مسئول و مکلفیم. البته همۀ این‌ها نباید باعث غرور ما شود که سربازان گمنام به خوبی می‌دانند که فتنه‌ها علیه انقلاب اسلامی تمامی ندارد و باید همیشه هوشیار و بیدار بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد