سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>رفتار باج گیرانه و تحقیرآمیز اسرائیل با ....

روزنامه کیهان ستون اخبار ویژه امروز خود را به موضوعات زیر اختصاص داد: 
 

رفتار باج گیرانه و تحقیرآمیز اسرائیل با ....

روزنامه کیهان ستون اخبار ویژه امروز خود را به موضوعات زیر اختصاص داد:

*واقعاً هم غارت بیت المال برای کسب رأی جواب نداد

اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی درباره غارت بیت المال برای خرید چند رأی، با توجه به سوابق عملکرد مهدی هاشمی جای تأمل و تعجب دارد.

هاشمی رفسنجانی چند روز پیش با بیان اینکه فریبکاری ها موقتی است، گفته بود: ادعای دروغ کردن، پول بی‎خودی مصرف کردن که مردم می فهمند یک بازی است و بیت المال را به غارت بردن برای خرید چند رای و امثال این چیزها دیگر در مردم جواب نمی دهد. حتی اگر مردم نیاز داشته باشند این پول را می گیرند، ولی لعنتشان هم می کنند.

وی همچنین گفته بود: اگر بخواهیم امروز یک حرف درستی بزنیم و نصیحتی انجام بدهیم آن است که نظام و به طور کلی همه باید تلاش کنیم که اگر اعتماد بخشی از مردم از بین رفته و به تردید افتاده اند، اعتماد آنها را برگردانیم.

نکته شگفتی‏آور این اظهارات، بی‎اعتنایی آقای هاشمی رفسنجانی به عملکرد برخی اطرافیان خود و شماری از دست اندرکاران حزب کارگزاران است. صرفاً یک نمونه کوچک از تخلفات عدیده، عملکرد مهدی هاشمی در انتخابات سال 84 و 88 است. حمزه کرمی دستیار مهدی هاشمی در سایت تعطیل شده جمهوریت (مدیرکل سیاسی دفتر رئیس جمهور از سال 74 تا 78 در دولت سازندگی و اصلاحات) مدتی را هم زیر نظر مهدی هاشمی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت فعالیت کرده است. او در اعترافات خود در دادگاه که مستند به اسناد نیز هست، فاش کرد: "مهدی هاشمی اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت و با وجود گوشزد کردن من نپذیرفت که استفاده از پول بیت المال برای این منظور جرم است . . . گرداننده واقعی سایت جمهوریت مهدی هاشمی بود و من تنها مدیر اسمی آن بودم. پرسنل سایت با چاپ شب‎نامه در ستادهای میرحسین موسوی و توزیع آنها، به تضعیف نظام می پرداختند. سازمان بهینه سازی مصرف سوخت باید در جهت کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت کار می کرد. البته شرکتهای مختلفی هم با این سازمان قرارداد داشتند که از جمله این شرکتها شرکتی با مدیریت امیر-الف بود که کار این شرکت نیز ساخت تیزرهای تبلیغاتی و در کل تبلیغ بود. همه رؤسای این شرکتهایی که با سازمان بهینه سازی قرارداد داشتند از دوستان مهدی هاشمی بودند و آمادگی گرفتن پول تحت عنوان بهینه سازی و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مدنظر مهدی هاشمی را داشتند. یک شرکت 500 میلیون تومان برای چاپ یک میلیون جلد کتاب پول دریافت کرده بود در حالی که تنها 25هزار جلد کتاب چاپ شد و مابقی پول صرف تبلیغات مورد نظر مهدی هاشمی شد. او معتقد به پولشویی بود. وی پولها را از سازمان بهینه سازی دریافت می کرد و آنها را مکررا به دلار و ریال تبدیل می کرد. وقتی که دلیل این کار را از وی پرسیدیم، گفت که با این کار کسی نمی تواند منشأ پولها را کشف کند. با فشار مهدی هاشمی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به منظور تبلیغات در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری [سال 84] پول برداشت می شد. این پولها معادل 2 میلیارد تومان بود ".

وی گفته بود: "سایت جمهوریت ابتدا قرار بود از کاندیدایی در انتخابات حمایت و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی با فشارهای مهدی هاشمی، این سایت تبدیل به سایت تضعیف کننده سازمانهای نظامی از جمله بسیج، سپاه و سازمانهای دولتی شد. کار به جایی کشید که این سایت برخلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد. مهدی هاشمی حتی مطالب تندتری را برای انتشار به ما می داد که البته ما این گزارش ها را هرگز منتشر نکردیم. او به خود من 320 میلیون تومان پول داد که البته حاضرم بخشی از آنها را که در اختیارم هست بازگردانم ولی بخش دیگر را بین پرسنل توزیع کردم ".

اکنون پرسش این است که متهم اختلاس و پولشویی و "غارت بیت المال برای خرید چند رأی " چرا برای پاسخگویی به اتهاماتش به کشور بازنمی‎گردد و از یک سال و نیم پیش در لندن و دوبی سیر می کند و تازه در حال تبادل مدرک تحصیلی هم هست؟! آیا به تعبیر آقای هاشمی مردم خرج کنندگان این پول ها را لعنت نمی کنند؟

*مشارکت موافق مواضع خاتمی است اما حیف که نظام دیگر راه نمی‎دهد

عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت از سخنان دو هفته پیش خاتمی حمایت کرد.

علی تاجرنیا (عضو تندروی فراکسیون مشارکت در مجلس ششم و یکی از عناصر بازداشتی در فتنه 88) گفت: مواضع خاتمی نشانگر آن است که خاتمی اتخاذ مواضع معطوف به بازگشت به عرصه سیاست و انتخابات را با هماهنگی افراطیون به بن‏بست رسیده اتخاذ می کند.
تاجرنیا در گفت‎وگو با دویچه وله آلمان درباره اظهارات خاتمی مبنی بر نادیده گرفتن و بخشیدن اشتباهات طرفین حوادث سال 88 گفت: صحبت های آقای خاتمی جامع و کامل بود. متاسفانه از طرف بعضی مجموعه ها و گروههایی که به نوعی اصلاح طلبان و ایشان را متهم به محافظه کاری می کنند، سعی شد صحبت های آقای خاتمی تحریف شود و فقط یک بخش از صحبت ایشان برجسته شود. صحبت های اخیر آقای خاتمی در راستای خواسته های دیگر سران اصلاحات و مجموعه کسانی است که در اردوگاه اصلاح طلبان قرار دارند. سخنان اخیر آقای خاتمی در ادامه صحبت قبلی او در مورد تعیین شروط برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات است(!)

وی در عین حال گفت: فکر می کنم اگر شرایطی که آقای خاتمی پیشتر گفته بود تحقق پیدا کند طبیعتا خیلی از مسائل حل می شود. اما بعد از گذشت چندین بار بحث و صحبت، به نظر من هیچ دورنمایی برای ایجاد تغییر در موضع طرف مقابل مشاهده نمی شود.

این عضو تندروی مرکزیت مشارکت همچنین می گوید: مجموعه اصلاح طلبان کاملا صحبت های آقای خاتمی را درک می کنند. بحث ایشان مشروط است. اما بخشی از افرادی که به نوعی انتقاداتی را به صحبت های آقای خاتمی مطرح کرده اند، بخش هایی از صحبت ایشان را گرفته اند و همان بخش را مورد نقد قرار دادند. افرادی که به نظر ما در طی این سالیان مختلف، با نوع برداشت ها و نگرش هایشان نه تنها کمکی به حرکت اصلاحی نکرده اند، بلکه بعضا بهانه هایی را برای برخورد با اصلاح طلبان ایجاد کرده اند. آنها خود را به اصلاح طلبان می چسبانند یا سعی می کنند در حاشیه آن قرار بگیرند.

این اظهارات در حالی است که کسانی چون موسوی و کروبی و خاتمی- و بسیاری از اعضای مرکزیت مشارکت و سازمان مجاهدین و مجمع روحانیون- به عنوان دست اندرکاران نه در حاشیه جریان اصلاح طلب بلکه در متن تصمیم گیری این جریان قرار داشتند و بالاتفاق در ایجاد اغتشاش، آشوب و تقابل با قانون اساسی و نظام و عبور از خط قرمزهای اصلاح طلبی نقش آفرینی کردند.

همزمان با اظهارات تاجرنیا پایگاه ضدانقلابی "اخبار روز " وابسته به گروهک "اتحاد جمهوری‎خواهان " (مقیم آلمان) در تحلیلی نوشت: خاتمی با تقاضای عفو از رژیم و متقابلا عفو رژیم از طرف اپوزیسیون! بار دیگر سوژه به دست طنزپردازان و کاریکاتوریست ها داد. این در حالی است که موسوی و کروبی از 25 بهمن در بازداشت به سر می برند. اکنون این توهم برای خاتمی و یارانش پیدا شده که با توجه به برخی اختلاف ها در رژیم، زمان برای پایین کشیدن فتیله ها مناسب است و می توان با دور زدن جنبش سبز به دوران اصلاحات بازگشت.

این رسانه مرتبط با فتنه سبز می افزاید: واکنش در مجموع متین، منطقی و محکم اپوزیسیون، به دوستان نشان داد که اشتباه می کنند و طرف اصلی سخنشان نه سبزهای بدلی، سرنگونی طلبان و رادیکال های خیالباف که سبزها و از قضا سبزهای پررنگ، اما بیگانه با زردی و زرداندیشی اند. ورود اصلاح طلبانی نظیر عبدی، شکوری راد و تاج‏زاده به بازی و دفاع آنها از اظهارات خاتمی نشان می دهد که ماجرا این بار جدیتر از گذشته است و جنبش سبز احتیاج دارد تا خیلی دیر نشده مروری بر پرونده و قراردادها داشته باشد؛ این قرارداد میان موسوی و کروبی و ندا آقاسلطان در خیابان بسته شده، اگر هم موسوی زمانی از اجرای بدون تنازل قانون اساسی گفت باید توجه داشت که فرق است بین بازی در زمانی که نظام عقب نشسته و بازداشت شدگان را آزاد کرده باشند و تجمع و تشکل ممکن باشد با هنگامی که نظام حتی موسوی را از کار انداخته است.

BBC*، VOA و رادیو فردا جوفروشی بکنند اما با احتیاط!

سردبیر اخراجی رادیو زمانه با اشاره به حمایت رسانه های دولتی آمریکا و انگلیس از فتنه سبز گفت: بی‎بی‎سی و صدای آمریکا و رادیو فردا از نگاه دولت های خود به جنبش سبز نگاه می کنند.

مهدی جامی که با شبکه دولتی بی‎بی‎سی همکاری می کند، در مصاحبه با یکی از رسانه های ضدانقلاب و درباره حمایت این رسانه ها از فتنه سبز گفت: به نظرم بی‎بی‎سی نقش خوبی داشته است. جای انکار ندارد. اما من اصولا وظیفه بی‎بی‎سی را آگاهی رسانی تعریف نمی کنم، بی‎بی‎سی تابع نگاه بریتانیایی به جهان و به منطقه ما و ایران است. این وظیفه را نباید از بی‎بی‎سی خواست. چنانکه نباید از رادیو فردا هم خواست. من حتی گاهی به دوستانم گفته ام که رادیو فردا نباید از یک حد معینی به جنبش نزدیک‎تر شود، زیرا باعث خواهد شد که در حالت نمایندگی از جنبش قرار بگیرد و این چیزی نیست که بتوان از آن رسانه پذیرفت یا اصلا به نفع جنبش باشد. به عبارت دیگر مصنوعی خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز از هیچ‎کدام از رسانه های فارسی خارج از کشور نباید چنین انتظاری داشت، درباره صدای آمریکا مسئله فرق می کند. به نظرم باید بین یک جریان کوچک رسانه ای در آنجا با جریان غالب تفاوت گذاشت. صدای آمریکا فعلا در حال تعمیرات و تغییرات است. اما تا اینجا بجز نقش حاشیه ای نداشته است. در عین حال صدای آمریکا هم سیاست و ماموریت رسانه ای خود را دارد و نمی توان از آن انتظار داشت که جای یک رسانه سبز را بگیرد. اما اگر سیاست های رسانه ای اوباما درباره تماس با مردم و شنیدن از مردم که اخیراً اعلام شد در صدای آمریکا دنبال شود و صورت عملی پیدا کند فکر می کنم صدای آمریکا گام بلندی به جلو برخواهد داشت. وضع امروزش چنانکه مدیران و دست اندرکاران صدای آمریکا هم اذعان دارند مطلوب نیست.

وی همچنین گفته است: در عالم تلویزیون [های اپوزیسیون] کسی رگ خواب مخاطب را پیدا نکرد، بی‎بی‎سی حرف خودش را زد و صدای آمریکا حرف خودش را.

سردبیر اخراجی رادیو زمانه همچنین با اعتراف به آشفتگی میان رسانه های گوناگون اپوزیسیون گفت: این آشفتگی و سردرگمی و حتی فرصت طلبی و کم‏فروشی با گندم‎نمایی و جوفروشی عیب نیست، طبیعی است(!)

یادآور می شود جامی پس از چند سال مدیریت رادیو زمانه، از سوی هیئت مدیره هلندی این رسانه با وضع توهین آمیزی اخراج شد.

*روایت افسر سابق سیا از رفتار تحقیرآمیز اسرائیل با آمریکا

افسر سابق سازمان جاسوسی آمریکا از رفتار پرتناقض و باج‎گیرانه اسرائیل نسبت به واشنگتن به شدت انتقاد کرد و آن را تحقیرآمیز توصیف کرد.

فیلیپ جرالدی افسر سابق سازمان سیا با اشاره به سفر پرماجرای نتانیاهو به آمریکا و حضور وی در کنگره و اجلاس ایپک نوشت: نتانیاهو می دانست که اوباما ممکن است یک طرح صلح پوچی را مطرح کند که حرف حسابش باز کردن درهای مذاکره با فلسطینیان است و البته چنین طرح صلحی فقط وقتی موفق است که همه فلسطینیان تسلیم اسرائیل شوند، همه فلسطین تحویل اسرائیل داده شود و فلسطینی ها جمع کنند و بروند اردن. تقریباً همه نمایندگان کنگره می دانستند نفس اینکه یک نخست وزیر اسرائیلی درباره صلح سخن بگوید یک دروغ است، درباره اوباما هم چنین است. اما با این حال آنها بلند می شوند و برایش کف می زنند(!)

به گزارش قدسنا به نقل از الحوار، "جرالدی " با اشاره به دروغ پردازی های گسترده اسرائیل، پرسش هایی را پیش می کشد و می نویسد: اسرائیل زرادخانه هسته ای منحصر به فردی دارد که می تواند هر نقطه ای را در اروپا و آسیا هدف قرار دهد. آنها همچنین از سامانه موشکی مجهزی برخوردارند. اسرائیل هر چند وقت یک‎بار به همسایه ای حمله می کند. آنها به تازگی 20 نفر از تظاهرکنندگان فلسطینی غیرمسلح را به قتل رساندند اما با این حال مدام می گویند که از سوی کشورهای منطقه در معرض تهدید هستند. چرا؟

وی می افزاید: اگر اسرائیل دولت ثروتمندی است چرا باید هر سال 3 میلیارد دلار کمک از محل مالیات هایی که از مردم آمریکا گرفته می شود، دریافت کند؟ اسرائیل بیش از هر کشور دوست دیگری از آمریکا جاسوسی کرده است. شما اسناد محرمانه دفاعی ما و همچنین اطلاعات دارایی باارزش اقتصادی ما را دزدیده اید و از آن به‏نفع خود ضد آمریکا استفاده کرده اید. قبل از حمله یازده سپتامبر شما در حال اجرای یک عملیات غیرقانونی و جاسوسی در حد گسترده در داخل آمریکا بودید و شما احتمالاً حتی در سطح پیشرفته درباره برخی جنبه های این حمله تروریستی باخبر بودید. شما به داخل سیستم های مخابراتی ما حتی در کاخ سفید نفوذ کردید و هر آنچه را می خواهید به راحتی در آمریکا انجام می دهید آن هم در شرایطی که وزارت دادگستری و رئیس جمهور آمریکا تمایلی برای بازداشت یا محاکمه جاسوسان اسرائیلی ندارند. آیا زمان آن نرسیده است که اسرائیل تعهدی قاطع برای توقف این جاسوسی ها بدهد؟

این افسر اطلاعاتی سابق، جاناتان پولارد جاسوس اسرائیلی دستگیر شده را مسئول مرگ شماری از افسران اطلاعاتی آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: پولارد بیشتر از هر جاسوس دیگری در تاریخ آمریکا اسناد و اطلاعات بسیار محرمانه و طبقه‏بندی شده‎ای را دزدیده اما حتی از این اقدامش ابراز تأسف هم نکرده است. حتی برخی از شخصیت های برجسته در حکومت اسرائیل نیز او را یک قهرمان می شناسند. چطور ممکن است کسی که تا این اندازه به آمریکا آسیب رسانده در کشوری که بزرگترین دریافت کننده دلارهای آمریکا است و حتی متکی به حمایت های سیاسی واشنگتن نیز است، به عنوان قهرمان یاد شود؟

فیلیپ جرالدی با اشاره به استفاده آمریکا از حق وتو در حمایت از اقدامات جنایتکارانه و غیرقانونی اسرائیل و به‏ویژه وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازی صهیونیست ها نوشت: حمایت از اسرائیل باعث شده که آمریکا مقابل دیدگان جهان به عنوان یک دروغگو یا فریبکار دیده شود و آمریکایی ها در سفرهای خارجه‎شان با خطر مواجه شوند. آیا اکنون زمان آن نرسیده است که اسرائیل از لابی قدرتمندش برای وادار کردن واشنگتن برای انجام اقداماتی علیه منافع مردم آمریکا دست بردارد؟

عضو پیشین سازمان سیا با اشاره به دروغ‎گویی‎های مکرر مقامات صهیونیست علیه برنامه هسته ای ایران تأکید کرد: دولت اسرائیل از سال 1995دائماً ادعا کرد ایران 6 ماه یا یک سال دیگر سلاح اتمی می سازد. اکنون 16 سال از آن ادعا گذشته و پیش‎بینی‏های شما دروغ از آب درآمده است اما هرگز به نظر نمی رسد که از این رویکرد خود شرمنده شده باشید. به نظر می رسد ایران خواهان تولید بمب هسته ای نیست اما شما همیشه برای اینکه ایران را به عنوان دشمن آمریکا - به همان میزانی که با شما دشمن است - معرفی کنید نسبت به تهدید و خطرآمیز بودن ایران اغراق کردید. اخیراً مئیر داگان رئیس سابق موساد نیز گفته است که حمله به ایران "احمقانه‎ترین چیزی است که تاکنون شنیده‎ام ". آیا اکنون زمان آن نرسیده است که ایران را دیگر به عنوان توجیهی برای برنامه پرهزینه نظامی و خطرناک آمریکا و وفق دادن خاورمیانه با نیازهای اسرائیل ذکر نکنید؟

*چشم‎روشنی‎های آل‎خلیفه به اوباما

برخی منابع خبری می گویند دولت بحرین جمعی از اساتید دانشگاه را بازداشت کرده و تحت شدیدترین شکنجه ها قرار داده است.

این اطلاعات دریافتی نشان می دهد دکتر مسعود جهرمی از دانشمندان ایرانی و استاد دانشگاه اهلیه بحرین از جمله اساتیدی است که توسط دستگاه امنیتی بحرین و با مشارکت مزدوران سعودی بازداشت شده و حدس زده می شود سلامتی وی بر اثر شکنجه های بی‎رحمانه اعمال شده توسط آل خلیفه به شدت در معرض خطر قرار دارد.

دکتر جهرمی روز 25 فروردین و در جریان تهاجم نیروهای امنیتی به دانشگاهها دستگیر شد و حدس زده می شود به عربستان منتقل شده باشد.

این در حالی است که جنایات آل خلیفه در بحرین بسیار فراتر از این مورد است.

مطابق برخی گزارش های موجود از 14فوریه تاکنون حداقل 60 زن، 200 دانشجو، 11 استاد دانشگاه دستگیر شده اند. همچنین دهها معترض بحرینی با اصابت گلوله مستقیم به شهادت رسیده اند. منابع غربی می گویند تا 12 آوریل 652 کارگر معترض هم از محل های کار خود اخراج شده اند.

گفتنی است تا امروز نه آمریکا و نه هیچ‎یک از نهادهای حقوق بشری وابسته به آن کوچکترین اعتراضی به این جنایت ها نکرده اند. 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد