سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>شمشیر کشی مجید انصاری علیه نظام در قم

شمشیر کشی مجید انصاری علیه نظام در قم  

 

پایگاه 598، مجید انصاری عضو مجمع روحانیون امروز با حضور در دانشگاه مفید و استقبال آقایان ادیب، سلیمانی و فاضل میبدی در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداخت.

وی در آغاز سخنان خود، به بازشکافی مقوله مشروعیت در نظام حکومتی از دید اسلام پرداخت و مشروعیت را مهم ترین پایه اقتدار و حقانیت هر حاکم برشمرد و نظام حاکم را فاقد مشروعیت ذکر کرد؛ زیرا به قول وی مشروعیت تنها جنبه الهی ندارد و مردم هستند که در جریان اعطای مشروعیت به یک نظام حاکم نقش دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در اثبات ادعای خود، خانه نشینی امام علی(ع) را نمونه ای دینی برای عدم اعطای مشروعیت توسط مردم ذکر کرد و دلیل این امر را عدم مشروعیت دادن به امیرالمومنین و در نتیجه عدم صلاحیت حضرت برای نشستن در کرسی خلافت دانست.

انصاری در ادامه، فلسفه سیاسی امام خمینی(ره) را نیز بر همین منطق دانست و گفت: تا زمانی که مردم یک حکومت و نظام را بخواهند، آن نظام مشروعیت دارد و در غیر آن صورت این نظام از دایره مشروعیت خارج شده است.

وی در ادامه بحث کوشید تا سیر سخنان خود را به سمت داغ ترین موضوع این روزهای کشور یعنی بحث رمالی وجن گیری هدایت کند و با اشاره به وقایع پیش آمده در چند روز اخیر، مهم ترین دستاورد دولت را ایجاد مشاوران و رمالان دانست.

عضو مجمع روحانیون در این مراسم ادعا کرد که 85 درصد طرح های هسته ای در کشور در زمان آقای خاتمی انجام شده است و تعلیق انرژی هسته ای هم با نظر رهبری نظام بوده است و در ادامه بحث را تا آنجا پیش برد که عنوان کند که با توجه به اقدامات دولت از سال 84 به این سمت، خساراتی بر کشور وارد شده است که تا 10 سال دیگر نیز قابل جبران نخواهد بود.

نکته جالب توجه در این مراسم، عدم اجازه پرسش دانشجویان از سخنران جلسه بود و وی پس از پایان سخنرانی در حالی که دانشجویان معترض در حال بیان دیدگاه های خود بودند به سرعت آمفی تئاتر دانشگاه را ترک کرد و به هیچ سوالی پاسخ نداد.

سخنان صریح و بی پرده جناب انصاری در فضای دانشگاه مفید، حاوی نکات بسیار روشنی است که نیازی به تحلیل عمیق ندارد؛ نخست آن که آقای انصاری در بیان فلسفه مشروعیت در نظام سیاسی، نشان داد که مثل بسیاری از افرادی که در کشور ما ظاهر سیاسی دانان و نخبگان علمی رابه خود می گیرند، اصلا درحوزه علم سیاست حتی تورق هم نکرده است زیرا تعریفی که وی از مشروعیت درنظام اسلامی ارایه می کند به هیچ عنوان با واقعیت سنخیت نداشت و سعی کرد با قیاس ها و استقراهای ناقص به نتایج کلی دست یابد.

نکته دوم آنکه فلسفه خانه نشینی امام علی(ع) به دلیل عدم مشروعیت داشتن ایشان نبود بلکه دلایل بسیاری داشت که یکی از آنها را می توان در تنبیه ملت گمراه توسط خداوند و افتادن دردام جریان های نفاق دانست. این در حالی است که مشروعیت حکومت امام بر اساس حکم خداوند، قرآن، سنت و نصب عینی پیامبر بر هیچ کسی پوشیده نبود. اما اینکه چگونه آقای انصاری خانه نشینی حضرت را به شرایط امروز ایران تطبیق می دهد و به صراحت عنوان می کند که مردم، این نظام را نمی خواهند، نشان دهند عمق کینه و عداوت وی و همفکرانش از ولایت فقیه است و نه درد سیاست ومشروعیت.

وی در سخنان خود به مساله اخبار مربوط به رمالی وجن گیری و ارتباط آن با برخی افراد حکومتی اشاره و آن را دستاورد این دولت برای کشور ذکر کرد که واقعا با هر مبنای عقلی که بخواهیم به آن بپردازیم بی انصافانه بود؛ وی باید در نظر داشته باشد که هیچ حکومتی بی عیب وایراد نیست و هیچ انسان عاقلی نیز، هیچ کار اشتباهی را تایید نمی کند، اما گاف های برخی آقایان در پست های مهم، امروزه به شمشیر دوسری برای بدخواهان نظام ومخالفان اصل ولایت فقیه تبدیل شده است تا از طریق بزرگنمایی این مسایل به اهداف شوم خود برسند و از آبی که توسط عده ای افراد خام گل آلود شده است، ماهی خود را صید کنند.

مساله بعدی در سخنان انصاری، اشاره وی به رای رهبر انقلاب مبنی بر تعلیق فعالیت های هسته ای در کشور بود که این گفته وی، از آن دروغ های شاخ داری بود که باعث شد به جای جواب دادن به سوالات دانشجویان فرار را برقرار ترجیح دهد؛ زیرا همگان بر این امر واقف اند که هیچ کسی به اندازه مقام معظم رهبری در برابر خواسته های زورگویانه غرب مقاومت نکرد و تمام سرسختی های دکتر احمدی نژاد پس از پایان حکومت دوم خردادی ها با تکیه بر همین اراده قوی ایشان استوار بود. سخنان مکرر مقام معظم رهبری در بر ملا کردن نقشه های شوم دشمنان در بحث هسته ای چیزی نیست که کسی مثل آقای انصاری بخواهد آن را کتمان کند، چون همه می دانند که ترس جبهه فکری دوم خرداد از استقلال رای در برابر غرب بود که کشور را تا آن اندازه در جهان، خوار کرد و اگر بیانات وفرامین رهبری نبود معلوم نبود که امروز دانشجویان در کشور ما اجازه تحصیل در رشته فیزیک هسته ای و... را داشتند یا خیر؟
نکته دیگری که در سخنان جنجالی وضد نظام انصاری رخ نمایی می کرد، تلاش وی برای ضعیف نشان دادن دولت دکتر احمدی نژاد و موفق دانستن دولت های پیشین در عرصه داخلی و جهانی بود که البته دراین جا هیچ بحثی با وی باقی نمی ماند، زیرا با توجه به انظباق خدمات دو دولت در عرصه داخل و خارج با تکیه بر مبنای فکری و عقیدتی و اندازه گیری که انصاری وهفکران وی، کاملا حق با آنها است! زیرا به طور کلی مبنای خدمت، عزت، مشروعیت، نظام و اسلام از نظر این دوستان تعریفی خاص دارد در این مجال جایگاه بحث ندارد.

آنچه از سخنان غیر علمی و جسته و گریخته انصاری در قم بر می آید غیر شمشیر کشی وی و همفکران وی برعلیه نظام ولایت فقیه، در آخرین روزهای نفس کشان دوم خردادی ها در عرصه سیاست نیست زیرا هر وقت ایدئولوژی و جهان بینی علمی جای خود را به افترا و دروغ حملات کور می دهد، نشان دهنده جایگاه نظر و فکری و سیاسی دشمنان نظام در داخل و خارج است.

البته نباید این مساله را از نظر دور داشت که حلقه فکری موجود در دانشگاه مفید دنبال تطهیر جریان دوم خرداد می باشد و از این رو با نزدیک شدن به انتخابات اقدام به دعوت و برگزاری سخنرانی برای عناصر مسئله دار دوم خردادی می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد