سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مشاور سابق رییس جمهور پشت پرده جریان انحرافی را افشا کرد

مشاور سابق رییس جمهور پشت پرده جریان انحرافی را افشا کرد  

 

آنچه در پی می آید، مشروح سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی ریا، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه و رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه است که شب گذشته در نشست بررسی مناسبات حوزه و نظام اسلامی در مدرسه علمیه معصومیه قم با حضور طلاب و فضلای جوان این مدرسه برگزار شده است.

*امروز عده‌ای می خواهند روحانیت نباشد

حوزه باید به عنوان سازمان روحانیت به دنبال دعوت مردم به خیر و امر به معروف و نهی از منکر باشد، ‌ما خودمان نظام را تولید کردیم و بر آمده از حوزه علمیه است، امام راحل گل سر سبد حوزه علمیه بود که توانست این حرکت را ایجاد کند؛ بنابراین باید مراقب نظام باشیم.

البته از همان اول عده ای مخالف بودند و امروز نیز گروه های منحرفی پیدا شدند که از ریشه روحانیت را نمی خواهند، مانند ملی گرایان و آزادی خواهان اینها در اولین قدم ها با اصل ولایت فقیه مخالفت کردند.

هوشمندی و هوشیاری جوانان حزب‌الهی حاضر در صحنه نگذاشت اینها راه به جایی ببرند و نه تنها ولایت فقیه تضعیف نشد، بلکه امروز ولایت فقیه هوشیارانه فتنه ها را مهار می کند؛ البته همین گروه انحرافی از حرفهایشان برمی آید که در نهایت کار می خواهند اساس روحانیت را کنار بگذارند.

*برخی می گویند ولایت فقیه فقط نصیحت کند!

برخی می گویند ولایت فقیه فقط نصیحت کند و کار به کار مسئولین نداشته باشد، ولایت بدون مردم مانند شمشیری بدون تیغه است؛ یعنی ولایت کاره ای نیست و مردم همه کاره هستند و سیستم باید بیاید و کارش را بکند و نیازی به رهبری نیست، اینها این حرف ها را با عناوین مختلف بیان می کنند.

متاسفانه برخی بدون این‌که بدانند این حرف ها ملزوماتش چیست، آن را تکرار کردند و گفتند: بله امام زمان (عج) مستقیم کشور را اداره می کند، بعدها معلوم می شود که این گروه انحرافی دارد می گوید؛ ظهور نزدیک است و دیگر به ولایت فقیه نیازی نداریم، چون امام زمان (عج) دارد می آید، باید هوشیار باشیم.

این‌که آیت الله مصباح داد می زنند که باید «مراقب بود فضای کشور از سوی کسی که خدمتگزار است غبار آلود نشود و غبار فتنه از سوی او بلند نشود و مبادا دیر شود»، باید دقت کرد.

*شخصی که روابط خاصی دارد ...؟!

ریشه انحراف روشن شده است؛ شخصی که با کارهایش و روابط خاص و نیز عقاید ویژه‌ای که دارد، ریشه انحراف است. باید حواسمان باشد، عوضی جا نزنند، بزرگان می فرمودند مسئله از مسائل سیاسی بالاتر است و اعتقادی است؛همچنین کسانی که حمایت کردند و جلو رفتند؛ باید برگردند و اصلاح و جبران کنند، نه این‌که بتازند و جلو بروند و به راه خود ادامه دهند!

*برنامه جریان انحرافی برای رودررویی با رهبری و نظام!!!

این جریان انحرافی 6 سال اول برنامه خود را مدارا با نظام و دو سال آخر را ساختار شکنی قرار داده است، اگر این درست باشد و بنا باشد ساختارشکنی کنند و با خلاف قانون نظام را دچار چالش نمایند و نظام را بشکنند، باید خیلی مراقب باشیم، آنها آرام آرام منویات خود را نشان می‌دهند و رو در روی آقا می ایستند! بعید نیست این کارها صورت بگیرد، باید مراقب باشیم؛ حوزه باید چشم بیدار و ذهن هوشیار نظام باشد.

ساده از کنار برخی تحولات نگذریم و کسانی که خودشان مردود شدند و کشور را به لبه پرتگاه رساندند، فکر می کنند با این اتفاقات جایگاهی پیدا کردند، اینها می خواستند اسلام را پای مدرنیته ذبح کنند، ولی حافظه ملت این خیانت ها را از یاد نبرده است، چگونه می خواهند وارد عرصه شوند با مظلوم نمایی نمی شود، ملت و نظام آنان را نمی بخشد.

باید هسته مرکزی تحت ارگان و سازمان خاصی وجود داشته باشد که جامعه را به خیر دعوت کند و بر معروف امر و از منکر نهی کند، این سازمان همان روحانیت است.

با درس گرفتن از آیات قرآن کریم و آیه « نفر» در می یابیم از میان ما باید امتی وجود داشته باشند که هدف واحدی را تعقیب کنند، جمعیت ویژه و سازمانی که از انسان های گره خورده با هدف واحد و ساختار ویژه تشکیل شده برای این‌که بتوانند امر به معروف و نهی از منکر و «یدعون الی الخیر» را انجام دهند.

*الگوی اسلامی؛ الگویی برای جهانیان

ایران اسلامی با رفتار و حمایت های مداوم و مستمر خود از مظلومین جهان و ایستادگی در برابر ستمگران به یک الگو برای دنیا تبدیل شده است که امروز می تواند از آن استفاده کند.

حوزه به عنوان بازوی محکم نظام اسلام چه کاری در این راستا انجام داده و باید انجام دهد، با این نظامی که تاریخ پر افتخار 30 ساله او از اصالت و صلابتش خبر می دهد، حوزه های علمیه چه نقشی در این نظام باید بازی کنند؟

*به سوی منویات امام و رهبری حرکت کنیم

باید دست در دست هم با تجمیع امکانات به سوی آرمان های بلندی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای حوزه های علمیه ترسیم کردند، حرکت کنیم؛ هر کسی به استدلال های قوی و فکر ناب این دو بزرگوار توجه کند،حقانیت آن را تصدیق می کند.

باید نسبت به تبیین و ترویج و اجرایی کردن این منویات، بحث و بررسی در حوزه ها علمیه شروع شود و خداوند نیز به این بحث ها برکت می دهد.

امر به معروف و نهی از منکر که در معنای گسترده آن، همه تعالیم اسلام را فرامی گیرد و همه بشریت را زیر بال و پر می گیرد ذیل آیه « نفر» جهانی بودن این دعوت را می رساند؛ یعنی امر به معروف و نهی از منکری که از سوی امت اسلامی عمل می شود، همه انسان ها را با همه دین ها و نحله ها فرامی گیرد.

اگر امت اسلامی بخواهد امر به معروف و نهی از منکری که جز ویژگی های او شمرده شده و باعث امتیاز آنان می‌شود را جهانی کند، باید از راه یک تشکل وارد شود و یک امت باشد؛ امت نیاز به حکومت دارد، چون امتی که رسالت جهانی در دعوت به اسلام دارد باید حکومت داشته باشد.

*خاطره آیت الله مصباح یزدی از شهید بهشتی

خدمت آیت‌الله مصباح در جلسه خصوصی بودیم، خاطره ای از زبان شهید بهشتی نقل کردند و گفتند: چندین سال قبل از انقلاب، در جلسه ای که عده ای از فضلای جوان در تهران گرد هم آمده بودند، درباره فساد هایی که در جامعه ایران آن روز وجود داشت مثل سینما و تئاتر سکولار بحث می کردند و هرکسی برای مقابله با اینها راه و روشی را پیشنهاد می داد، منبرهای روشن گر، تالیف کتاب و ... اما نوبت به آیت الله بهشتی رسید، ایشان گفتند باید حکومت تشکیل دهیم، اگر بخواهیم این مفاسد برود و با آنها مقابله کنیم و ریشه ای وارد شویم، اینها را تغییر دهیم باید حکومت تشکیل دهیم و من خیلی فکرکردم درباره این که باید چه کنیم و به نظرم رسیده که 140 نفر را از خانواده های مذهبی و جوانانی که با استعداد هستند گلچین کنیم و برای آینده پرورش دهیم.

آیت الله مصباح می گفتند؛ من بسیار تعجب کردم که ایشان چقدر دقیق حساب کرده و همه جوانب تشکیل یک حکومت را بررسی کردند، تا حالا کسی اینجور با فکر سیستماتیک برای براندازی فساد برنامه نریخته بود.

قبلا روحانیت کارهایی که انجام می داد و مبارزاتی که انجام می داد در چه حدی بود و در چه حدی به آن توجه می شد و آن را با امروز مقایسه کنید، این بسط یدی که امروز بوجود آمده که نه تنها علما و مراجع بزرگ اسلام و متفکرین و متخصصین ما که در حوزه های علمیه کم شمار نیستند و در متن جامعه حضور دارند و اظهارنظر می کنند و به نظراتشان عمل می شود.

*طلاب راجع به مسائل کشور اظهارنظر کنند

طلاب نیز امروز می توانند راجع به مسائل کشور در همه ابعاد اظهارنظر کنند و توقع دارند که به این اظهار نظرها عمل شود، این فضا چگونه درست شد؟ قبلا این فضاها وجود نداشت، امروز نه تنها در داخل ایران و نظام این امر به معروف و نهی از منکر فضا دارد و بالاتر از همه رهبر معظم انقلاب در صدر همه خودشان به مسئله امر به معروف و نهی از منکر می پردازند و مطالبه می کنند، بلکه تمام متفکرین ما این فضا را دارند برای این‌که نقد کنند و بلکه در خارج از کشور نیز جمهوری اسلامی ایران که در اسلام ناب محمدی (ص) ریشه دارد، به امر معروف و نهی از منکر می پردازد.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد