سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>دختر هاشمی به دادگاه احضار شد

دختر هاشمی به دادگاه احضار شد 

 

 

فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع سرپرست دادسرای کارکنان دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه لاریجانی رئیس قوه قضاییه عنوان کرده است جریان انحرافی دارای مفاسد اقتصادی است آیا دادستانی در این‌باره ورود پیدا کرده است، گفت: اینکه رئیس قوه قضائیه عنوان کرده است جریان انحرافی در فساد مالی غوطه‌ور است امری کلی اما از آنجایی که وی قطعا مصادیقی درباره این مدعا داشته‌اند این سخنان را به زبان آورده‌اند دادستانی به موضوع ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: درباره بررسی مفاسد اقتصادی جریان انحرافی مدعی‌العموم ورود پیدا کرده اما از آنجایی که بیم آن می‌رود برخی سرنخ‌های موجود افشا شود از شما می‌خواهم اجازه دهید بعدا درباره این موضوع اطلاع‌رسانی شود. اما بدانید دادستانی در این حوزه ورود پیدا کرده است.

* قالیباف یک بار برای پاسخگویی به دادستانی آمده است

جعفر‌ی‌دولت‌آبادی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر سرنوشت شکایت دولت از علی مطهری و قالیباف گفت: قالیباف یک بار برای پاسخگویی به برخی از اتهامات وارد شده به وی به دادستانی آمده اما از آنجایی که توضیحات ارائه شده در این جلسه کافی نبوده است رسیدگی بیشتر به پرونده به آینده موکول شده است.

* فائزه هاشمی به دادسرا احضار شد

دادستان تهران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر سرنوشت پرونده قضایی تشکیل شده برای فائزه هاشمی گفت: پس از اظهار‌نظر‌های صورت گرفته از سوی فائزه هاشمی پرونده قضایی برای وی تشکیل شد.

وی ادامه داد: براساس مستندات این پرونده این فرد به دادستانی احضار شده است.

* پرونده تالارهای کیش هنوز به دادستانی نرسیده است

جعفری دولت‌ابادی درباره ادعای مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره تشکیل دو پرونده برای سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان و همچنین تشکیل پرونده‌ای برای پروژه اقتصادی تالارهای کیش که عنوان شده بود این پرونده‌ها به دادستانی ارسال شده گفت: در موضوع تالارهای کیش هنوز پرونده‌ای به دادسرا ارسال نشده اما در بحث سازمان ورزش و سازمان ملی جوانان در قالب یک پرونده دادخواستی به یکی از شعبات دادسرا ارجاع شده است.

* پلیس براساس وظیفه ذاتی خود اقدام به جمع‌آوری ماهواره می‌کند

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به اقدامات اخیر پلیس درباره جمع‌آوری ماهواره گفت: داشتن ماهواره جرم است و پلیس براساس وظیفه ذاتی خود اقدام به جمع‌آوری ماهواره می‌کند.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر دادستانی با ناجا گزارشات خوبی ارائه شد اما به این نکته هم توجه شد که در اجرای این وظیفه ذاتی حقوق شهروندان و حریم‌های خصوصی آنها حفظ شود.

وی گفت: تأکید شده است در مواردی که جمع‌اوری ماهواره نیازمند ورود به خانه افراد است حتما حکم مرجع قضایی وجود داشته باشد.

* اگر فردی بازداشت می‌شود نشانه دشمنی با یک سازمان یا یک نهاد خاص نیست

دادستان تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شنیده شده برخی از افرادی که در بخش‌هایی از دولت فعالیت داشته‌اند بازداشت شده‌اند گفت: سوال شما اندکی کلی است و نمی‌توان پاسخ روشنی به آن داد اما متأسفانه هر گاه فردی توسط دادستانی بازداشت می‌شود این شائبه پیش می‌اید که دادستانی با نهاد و ارگانی مشکل خاصی دارد. در حالی که ما با هیچ یک از نهادها و سازمان‌ها دشمنی نداریم.

وی ادمه داد: افرادی که در پرونده‌های مختلف دستگیر می‌شوند به اتهاماتشان رسیدگی می‌شود و سپس درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جعفری دولت‌ابادی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه چرا حکم قصاص مرد اسید‌پاش که قرار بود در روز شنبه اجرا شود اجرا نشد گفت: متأسفانه به محض اینکه اجرای این حکم متوقف شد اظهار‌نظرهای مختلفی درباره آن شد و برخی توقف اجرای حکم را مسائل سیاسی و مصاحبه‌های آمنه با شبکه‌های خارجی عنوان کردند در حالی که این چنین نبود.

وی گفت: زمانی که بحث قصاص مطرح می‌شود باید اجرای حکم برابری با جرم واقع شده را داشته باشد و در این پرونده به خصوص باید تمام تلاش به کار بسته می‌شود تا تنها بینایی دو چشم مرد اسید پاش قصاص شود.

وی گفت: تمهیدات دیگری برای اجرای این حکم به درستی اندیشیده شده بود اما در روز اجرا پزشکان اجراکننده حکم عنوان کردند که نمی‌توانند به قطع همان حکم دادگاه را اجرا کنند. به همین دلیل تشخیص داده شد تا حکم اجرا نشود و پس از آنکه با پزشکان باتجربه و متخصص مشورت شد این حکم اجرا شود.

* متهمان پرونده پالیزدار خواستار بخشودگی هستند

دادستان تهران درباره آخرین وضعیت عباس پالیزدار گفت: این پرونده متهمان زیادی داشت اما تعدادی از آنها تبرئه شدند و تنها برای 3 نفر احکام حبس صادر شد که به تازگی محکومان تقاضای بخشودگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: این افراد برای اجرای حکم به دادسرا فر اخوانده شده‌اند.

* رسیدگی نهایی به پرونده مرتضوی نیازمند استعلام است

دادستان تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر سرنوشت پرونده سعید مرتضوی گفت: پرونده سعید مرتضوی رسیدگی‌های خوبی داشت اما زمانی که به دادگاه فرستاده شد دادگاه تشخیص داد صدور حکم نیازمند وجود یک استعلام از مرجعی خاص در پرونده است.

دادستان تهران گفت: پس از عنوان شدن این موضوع از سوی قاضی این پرونده بار دیگر پرونده به دادسرای تهران بازگشت و این بار موارد تازه‌ای به پرونده اضافه شد که احتمال می‌دادیم با توجه به اضافه شدن این موارد دیگر نیازی به استعلام نباشد اما بار دیگر دادگاه وجود این استعلام را ضروری دانست در حالی که مرجع صدور این استعلام عنوان کرد که نمی‌تواند به این زودی‌ها این استعلام را صادر کند.