سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>دستورالعمل مشاییسم:از هاشمی انتقاد نکنید

دستورالعمل مشاییسم:از هاشمی انتقاد نکنید


پس از تغییرات مدیریتی در روزنامه ایران خبرها حکایت از توصیه و دستورالعمل غیر رسمی برای عدم انتشار هرگونه مطلبی در نقد آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندانش دارد

رجانیوز، یکی از اتفاقات مهمی که در هفته‌های اخیر صورت گرفت و در سایه این تحولات گم شد، تغییرات مدیریتی گسترده در موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران بود؛ موسسه‌ای که به عنوان روزنامه رسمی دولت فعالیت می‌کند و به اعتقاد برخی فعالان سیاسی، تغییرات مربوط به آن به عنوان پیش زمینه تغییرات وزارت اطلاعات صورت گرفت تا این رسانه مهم و تاثیرگذار به دست جریان نفوذی در دولت بیفتد.

این مساله از آنجایی قابل تامل به نظر می‌رسد که روزنامه ایران در دوران مدیریت کاوه اشتهاردی توانسته بود با رویکردی اصولگرایانه و حرفه ای تعداد مخاطبان خود را به شدت افزایش داده بود و علاوه بر تاثیرگذاری سیاسی و خبری بر فضای افکار عمومی و مسئولان کشور، تبدیل به یک بنگاه اقتصادی بسیار فعال و موفق هم شده بود؛ به طوری که هر روز یک ویژه‌نامه تمام رنگی تبلیغاتی با محوریت موضوعاتی نظیر فناوری اطلاعات، دکوراسیون داخلی، خودرو، گردشگری و... به صورت رایگان همراه با روزنامه توزیع می‌شد که نشان از اقبال تجار و اصناف نسبت به روزنامه ایران بود.

روزنامه ایران همچنین رابطه بسیار مناسبی با نهادهای انقلابی و ارزشی داشت و توانسته بود ضمن حفظ رویکرد حرفه‌ای خود، به روزنامه‌ای برای انتشار آرمان‌های نظام و انقلاب و همچنین افشاگری علیه برخی باندهای قدرت و ثروت در داخل کشور باشد؛ رویکردی که به ویژه در جریان فتنه ۸۸ به خوبی خود را نشان داد.

با این حال، تغییرات سه هفته گذشته این روزنامه و جایگزینی علی اکبر جوانفکر به عنوان سرپرست این موسسه و حذف هیت مدیره موثر این روزنامه موجب شده تا علاوه بر افت محسوس تیراژ روزنامه ایران که تا ۵۰ درصد نیز ذکر شده، این روزنامه به پایگاهی برای تبلیغ اسفندیار رحیم مشایی تبدیل شود. انتشار تصاویر متعدد اسفندیار رحیم مشایی سبب شد تا گلایه های او در مجامع عمومی و خصوصی درباره عدم انتشار اخبار رئیس دفتر جنجالی رئیس جمهور منتفی شود.

همچنین رویکرد اقتصادی این روزنامه تاحد زیادی مختل شده است؛ تا جایی که در طی این ۳ هفته، اکثر قریب به اتفاقات ویژه‌نامه‌های روزنامه ایران تعطیل شده‌اند که ضربه سنگینی را به چرخه مالی موسسه وارد کرده است.
اما آنچه سبب شده تا برخی کارشناسان سیاسی از پشت پرده ویژه این جا به جایی و تغییرات در روزنامه ایران و ارتباط آن با برخی افراد و نهادهای خاص خبر دهند، تغییر رویکرد و موضع محسوس و معنادار این روزنامه در قبال مسائل مطرح پیرامون آقای هاشمی رفسنجانی است.

درحالی که پیش از اعمال تغییرات در مدیریت این مجموعه، روزنامه ایران و رسانه‌های وابسته به آن از جمله رسانه‎‌های منتقد فعالیت‌های خانواده آقای هاشمی رفسنجانی به ویژه در جریان فتنه ۸۸ و همچنین افشاگر فساد مالی و سیاسی در مجموعه دانشگاه آزاد بود و شکایات متعددی از سوی فرزندان او به ویژه مهدی و فائزه را دریافت کرده و به دادگاه احضار شده بود و حتی با حکم غیر معمول دادگاه کاوه اشتهاردی به حبس و شلاق محکوم شده بود؛ پس از تغییر مدیریت روزنامه، خبرها حکایت از توصیه و دستورالعمل غیر رسمی برای عدم انتشار هرگونه مطلبی در نقد آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندانش دارد.

همین موضوع موجب شده تا فعالان سیاسی از ارتباط پنهان و پشت پرده تیم جریان نفوذی با اطرافیان آقای هاشمی و جریان متبوع رسانه‌ای آن خبر دهند و تغییرات اخیر در موسسه ایران را نیز در همین راستا ارزیابی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد