سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>آواز خوانی و حرکات موزون زنان در مراسم جشن جهانی نوروز+عکس

آواز خوانی و حرکات موزون زنان در مراسم جشن جهانی نوروز

 

دهم فروردین ، ساعت نزدیک ۸ شب بود که برای تماشای جشن جهانی نوروز به تالار وحدت رفتیم . اول کمی برای ورود مشکل داشتیم اما به هر ترتیب خود را به محل تالار رساندیم . بعد از کلی معطلی چشممان به جمال آقای مشایی روشن شد و مجری هم در همین لحظه مراسم را شروع کرد. همان موقع بود که با خود گفتم با حضور مشایی حتما یک اتفاق خبر ساز در این جشن خواهد افتاد .

به گزارش جهان عماریون نوشت:اما از سین برنامه برایتان بگویم : ۱- آواز محلی ۲ - آواز محلی ۳- آواز محلی ۴- آواز محلی ۵- آواز 


شما را به خدا میبینید که مسئولین برگزاری این مراسم چه برنامه های متنوعی را برای این جشن تدارک دیده اند .البته ببخشید بین این همه برنامه متنوع چند نفر هم آمدند و با بالا و پایین پریدن و پشتک زدن روی سن سعی کردند که از خوابیدن تماشاگران جلوگیری کنند . از جو تالار هم میگذرم و نمیخواهم درباره وضعیت فرهنگی ناگوار مدعووین مراسم برایتان بگویم .

اما . . .

اما نکنه بسیار عجیب مراسم که مرا به نوشتن این پست ترغیب کرد تکخوانی و اجرای یک سری حرکان موزون توسط یک زن قرقیزستانی بود که باعث تعجب تمامی حضار در جشن شده بود .ابتدا یک گروه نوازنده قرقیزستانی روی صحنه آمدند و همراه اجرای آهنگ محلی قرقیزستان یکی از نوازندگان زن این مجموعه شروع به خواندن آواز کرد .


به بهانه جشن جهانی نوروز

و پس از اتمام کار این گروه یک مرد و زن خواننده وارد صحنه شدند . تماشاچیان از طرفی تعجب میکردند و از طرفی ذوق زده بودند و با حالت خاصی آنان را تشویق کردند . بعد از شروع آهنگ ضبط شده این زن خواننده شروع به تکخوانی کرد که با تشویق های شدید حضار رو به رو شد . نکته بسیار عجیب تر اینجاست که در هنگام آواز تکخوانی مرد ، خواننده زن شروع به اجرای یک سری حرکات موزون میکرد که تعجب همگان را برنگیخت .

به بهانه جشن جهانی نوروز . . .


یا مسئولین از اجرای این برنامه ها خبر داشتند یا بی خبر بودند . سوال این جاست اگر خبر داشتند چرا جلوی چنین اجرای مفسده آوری را نگرفتند و اگر بی خبر بودند چرا نسبت به سین برنامه ها در این مراسم رسمی و مهم حساسیت به خرج نمیدهند . البته آقای مشایی در هنگام اجرای این برنامه در سالن حضور نداشتند . اما مسئولین برگزاری باید توجه بیشتری نسبت به این قضایا به خرج دهند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد