سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>جزئیات تازه ازاردوی مختلط دانشجویان در ژوهانسبورگ

جزئیات تازه ازاردوی مختلط دانشجویان در ژوهانسبورگ 

   

۴دانشجوی دختر، ۱۲ دانشجوی پسر، یک مأمور حراست و ۳ استاد دانشگاه تهران اعضای این اردوی مختلط دانشجویی را به کشور آفریقای‌جنوبی تشکیل می‌دهند.

به گزارش جهان به نقل از فارس، قرار است اردوی مختلط دانشجویان کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت سوانح طبیعی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به مقصد ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای‌جنوبی یک تا ۲ روزه آینده برگزار ‌شود.

در این سفر ۴ دانشجوی دختر، ۱۲ دانشجوی پسر، یک مأمور حراست دانشگاه تهران به نام آقای(ت) و ۳ استاد دانشکده محیط زیست اعضای این اردوی مختلط دانشجویی را تشکیل دهند.

به گفته یکی از دانشجویان شرکت‌کننده در این اردوی مختلط، این چندمین اردوی مختلطی است که دانشگاه تهران در آفریقای‌جنوبی برگزار می‌کند.

کشور آفریقای‌جنوبی تمامی هزینه این سفرها را تاکنون تقبل کرده و در این خصوص باید توجه داشت که رشته مدیریت سوانح طبیعی در مقطع کارشناسی‌ارشد تنها در دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران ارائه شده و هیچ دانشگاه دیگری در کشور این رشته را ندارد. با توجه به استراتژیک بودن این رشته تحصیلی، کشورهای بیگانه اهدافی را برای جذب دانشجویان این رشته درنظر دارند.

یکی از دانشجویانی که در گذشته در اردوی مختلط دانشجویی به ژوهانسبورگ حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: این اردوهای مختلط هم جنبه تفریحی و هم جنبه علمی دارد و حتی ماموران امنیتی کشور آفریقای‌جنوبی از دانشجویان انگشت‌نگاری می‌کنند.

اردوی مختلط دانشجویی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران ۱۲ روزه و در ایام تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد.

در این خصوص یکی از کارمندان این دانشکده به نام آقای(س) همواره برای برپایی این اردوهای خارجی تلاش‌هایی را داشته و در تمامی این سفرهای خارجی نیز حضور پیدا کرده است.

آقای (ن) که دبیر گروه این رشته تحصیلی در دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران است سابقه فعالیت سیاسی داشته و در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری دهم از اعضای ستاد موسوی بوده است.

بر اساس این گزارش، دردی ماه سال جاری نیز اعضای شورای صنفی کوی دانشگاه تهران با حضور ۱۴ دانشجوی دختر و پسر اردوی مختلطی را در جزیره کیش برپا کردند که واکنش‌هایی را در پی داشت و به خصوص اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نسبت به برگزاری این اردوهای مختلط اعتراض کردند.

پس از برگزاری این اردوی مختلط کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز واکنش نشان داد و در جمع اساتید دانشگاه رشت و در سفر استانی خود به گیلان خطاب به رؤسای دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: "برگزاری هرگونه اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها خلاف است و هیچ دانشگاهی حق برگزاری این اردوهای مختلط را ندارد. "

چندی پیش نیز حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در سخنانی از جذب دانشجویان ایرانی در هنگام سفر به کشورهای خارجی توسط سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه خبر داد.

پیگیری خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، از فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، رئیس دانشکده محیط زیست این دانشگاه، معاونت فرهنگی و دانشجوی دانشگاه تهران برای پاسخگویی به علت برپایی این اردوی مختلط دانشجویی تاکنون بدون نتیجه مانده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد