سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>وقتی غرب برای هاشمی هورا میکشد..

آفرین گویی ضد انقلاب به هاشمی رفسنجانی  

 

 

سایت متعلق به سرویس جاسوسی انگلیس گفت: "هاشمی طرف مردم ایستاد و سعی کرد حلقه واسطی باشد میان آنها و حکومت. به گفته او" آزادی زندانیان سیاسی" ،" ایجاد فضای آزاد سیاسی و مطبوعاتی" و" قانونگرایی" که در پیشنهادهای آقای هاشمی رفسنجانی مطرح شد،" کف" این مطالبات است

که همواره از سوی بزرگان نظام از جمله حضرت امام و رهبر معظم انقلاب به عنوان خط قرمز برای افراد مختلف و هشدار باش نسبت به رفتار آنان مطرح شده است. امام راحل عظیم الشان (ره) بارها تعریف‌های دشمنان و رسانه‌های آنان از افراد را مایه ضعف درونی و عملکردی افراد و جریانات ارزیابی کرده و گفته بودند وقتی دشمن از کسی تعریف می‌کند او باید به خود آمده و نسبت به کنکاش در رفتار خود اقدام کند. البته این توصیه حضرت امام (ره) برگرفته از آیه 120 سوره بقره است که خداوند می فرماید: «لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم» ای پیامبر! یهود و نصاری هرگز از تو راضی نخواهند شد مگر اینکه از آنها تبعیت کنی.
این شاخص همواره باعث تبیین حق و باطل در میان مردم نیز شده و اساسا رفتار عمومی ملت به گونه‌ای شکل گرفته که اگر دشمن کسی را مورد اعتماد و تعریف خود قرار داد اقبال عمومی به وی کاهش یافته و آن فرد یا جریان در انزوا قرار گرفته است.
فتنه سال 88 یکی از بزنگاههایی بود که مرز میان حق و باطل بارها روشن شد. رفتار ابهام آمیز برخی از خواص اما در این جریان باعث امید بستن دشمن به آنان برای ادامه فتنه انگیزی و اختلاف درونی در حاکمیت شده واین حلقه منجر به ادامه یافتن تعریفات و تمجیدها از برخی خواص شد.هاشمی رفسنجانی از جمله شاخص ترین افرادی است که دشمن برای ادامه فتنه انگیزی در داخل به وی دل بست به ویژه آنکه وی ریاست خبرگان رهبری را نیز بر عهده داشته و این خود محملی نیکو برای رویارو قرار دادن بخش مهمی از نظام – مجلس خبرگان ملت – با نظام شد.در این مجال به گوشه ای از این حمایت‌ها و تعریفات بیگانگان از هاشمی اشاره می‌شود. لازم به ذکر است که متاسفانه حجم این تعریفات و تفسیرهای تفرقه افکن از رفتار و گفتار سیاسی هاشمی بسی فراوان بوده و به واقع نقل آن مثنوی هفتاد من کاغذ می طلبد.از سوی دیگر به دلیل ضرورت انتشار این مطالب باید پیشاپیش از خوانندگان محترم نسبت به نقل برخی از قسمتهایی که مناسب با شئونات مطبوعات نبوده و اهانتهایی نسبت به بزرگان نظام در آنها صورت‌گرفته پوزش می‌طلبیم. در بخشهای زیادی از از این استفاده‌های رسانه‌ای از مواضع هاشمی، افراد اوباش و فتنه‌گران، مردم نامیده شده اند!‍ 9دی امیدوار است انتشار این گزارش، رئیس مجلس خبرگان رهبری بیشتر در رفتارسیاسی خود تأمل کند و البته امیدوار است مجلس خبرگان رهبری نیز با توجه به رسالت تاریخی‌اش این بهره‌برداری‌ها از رئیس مجلس خبرگان را در نظر بگیرد.

تمجید بی‌بی‌سی از سخنان نماز جمعه هاشمی
سخنان رفسنجانی در نماز جمعه 26 تیرماه88 که به عرصه ای برای حضور ضد انقلاب تبدیل شد مورد استقبال شدید سایت متعلق به سرویس جاسوسی انگلیس قرار گرفت:
"هاشمی طرف مردم ایستاد و سعی کرد حلقه واسطی باشد میان آنها و حکومت. به گفته او" آزادی زندانیان سیاسی" ،" ایجاد فضای آزاد سیاسی و مطبوعاتی" و" قانونگرایی" که در پیشنهادهای آقای هاشمی رفسنجانی مطرح شد،" کف" این مطالبات است. جبهه مشارکت ایران اسلامی هم با انتشار بیانیه ای از" حضور میلیونی مردم تهران" در نمازجمعه این هفته تشکر کرد و نوشت:" آنچه از زبان خطیب محترم جمعه، آیت الله هاشمی رفسنجانی جاری شد و راهکارهای ایشان می تواند نقطه شروعی باشد که حاکمیت با اجابت از آنها گامی به سوی بازسازی اعتماد از دست رفته بردارد"

خوشحالی ضد انقلاب از عدم تایید انتخابات از سوی هاشمی
صف ضد انقلاب که در پی القای ناکارآمدی نظام و ایراد اتهام به نظام و ترویج دروغ تقلب بود از ایجاد تردید هاشمی در سلامت انتخابات حداکثری دهم به شدت استقبال کرد:
هاشمی به صف سبزها پیوست (وبلاگ‌چی)
پیش بینی دیروزم درباره بلاغت سیاسی این روحانی کهنه کار درست از آب درآمد و او صف متحد مردم معترض را بر دسته از هم پاشیده کودتاچیان ترجیح داد و در خطبه‌های نماز جمعه سخنان شفاف و انتقادات سیاستمدارانه ی تلخی را مطرح کرد و ندای مردمی را که از او درخواست میکردند “ساکت نباشد” را به خوبی پاسخ داد. نحوه انتخاب مطالب در خطبه اول و دوم و سپس اشاره‌های مستقیم ایشان به زندانیان سیاسی و اعتراضات مردم و مهمتر از همه تایید نکردن سلامت انتخابات میخ‌های محکمی بر تابوت کودتای شکست خورده زد.
وی به خوبی از عهده نقش امروز خود برآمد و آزمون سختی را در دادگاه قضاوت مردم ایران با موفقیت پشت سر گذاشت.

خوشحالی بی‌بی‌سی از تردید افکنی هاشمی در مشروعیت نظام
هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه ای که اقامه کرد و از سوی رسانه‌های غیر دولتی ایران" تاریخی" توصیف شد، به انتقاد از شرایط حاکم بر کشور پس از اعلام نتایج انتخابات پرداخت. خطبه‌های رفسنجانی درباره" به خطر افتادن مشروعیت حکومت جمهوری اسلامی و درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده آنها" بود.

تحریک هاشمی به رویارویی با رهبری توسط بی‌بی‌سی
رفتار سیاسی هاشمی طی سالیان گذشته به خصوص نحوه رفتار او در جریان فتنه، ضد انقلاب را به آن واداشت تا از وی بخواهند نوک حملات خود علیه نظام وانقلاب به ویژه علیه رهبری را تیز نماید(بی بی سی): برخی از ناظران مسائل ایران می گویند که مجلس خبرگان چندان در اعمال وظایف خود جدی نیست اما از زمانی که رفسنجانی به ریاست این مجلس انتخاب شده در چندین اظهار نظر گفته است که نباید مجلس خبرگان صورتی تشریفاتی داشته باشد.
ناراحتی منافقین از لغو نماز جمعه رفسنجانی
تمسک ضد انقلاب به نماز جمعه هاشمی رفسنجانی برای ابراز وجود و ادامه اغتشاش آفرینی به گونه ای بود که عدم حضور وی در نماز جمعه باعث سرخوردگی این جریان شد:
تمام اهمیت لغو نماز جمعه هاشمی در این است که جنبش مردم چنان زنده و آماده نمایش خیابانی است که کودتاچی‌ها می ترسند، علیرغم همه آنچه که برای سرکوب این جنبش کرده اند، بار دیگر ناموفق بودنشان در خفه کردن جنبش ضد کودتائی مردم به نمایش در بیآید.
اما لغو نماز جمعه هاشمی، بیش از خواندن نماز جمعه آینده به سود او تمام می شود، زیرا مردم باز هم بیش از گذشته او را بعنوان مغضوب رهبر در جبهه خود جای می دهند. و این قدرت و پشتوانه ایست که هاشمی برای حفظ خود در ساختار جمهوری اسلامی بدان سخت نیازمند است.
درعین حال که دست او برای جلسه آینده مجلس خبرگان بازهم پر تر از گذشته شد. اجلاسی که تکلیف بسیاری از مسائل باید در آن روشن شود و یا حداقل این مسائل طرح شود. (پیک نت)

ضد انقلاب: هاشمی تنها امام جمعه عادل است
رویارویی هاشمی با انتخابات قانونی دهم ریاست جمهوری و حمایت وی از سران فتنه منجربه اتکای بیش از حد منافقین به وی و تعریف و تمجیدهای بی سابقه از وی در رسانه‌های صهیونیستی شد:
به عنوان تنها امام‌جمعه عادل و مردمی تهران، از حق خود و حق میلیون‌ها ایرانی نگذرید
سبزها نیز مشتاق شنیدن صدای کسی بودند که بعد از سال‌ها، حرف دل ملت را از پشت تریبون نمازجمعه و به عنوان خطیب این نماز سیاسی- عبادی گفت. هاشمی در آن خطبه‌های تاریخی بعد از ۳۰ سال در کنار مردم قرار گرفت و آبرو و شرف ملت را به شهوت قدرت نفروخت. آنچه «انصراف» آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور در نمازجمعه و در جایگاه خطیب جمعه نامیده می‌شود، ضایع کردن حق یک جماعت میلیونی است که بار پیش با حضور خود نشان دادند نمازجمعه‌های یک‌شکل بعد از انقلاب بازتاب‌دهنده حضور جامعه متکثر ایرانی نیست. (موج سبز آزادی)

نماز جمعه هاشمی؛ نمایش قدرت ضد انقلاب علیه نظام
رئیس مجلس خبرگان رهبری، به فاصله یک روز، دو موضع گیری جداگانه و البته همگرایانه با جنبش سبز داشت.
هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به پرسش حاضران در خصوص راه‌حل‌های برون‌رفت از وضعیت موجود تاکید کرد: «راه‌حل‌هایی که به ذهنم می‌رسید در نماز جمعه سال گذشته مطرح کردم و هنوز نیز در کلیات به آن معتقد هستم. » آن نماز جمعه که با حضور" میرحسین موسوی" و" مهدی کروبی" کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات همراه بود، به محلی برای نمایش قدرت مجدد حامیان جنبش سبز در خیابان‌های تهران مبدل شد.(خودنویس)

ضد انقلاب :چشم امیدمان به هاشمی است
بدانید که هرگونه کوتاه آمدنی در این زمینه از سوی شما، اگرچه در نیت شما شکی نیست، ولی نتیجه‌ی عملی‌اش تن دادن به ضایع شدن حق ملتی است که چشم امیدشان این روزها به کسانی چون شماست که هنوز در حاکمیت سهمی دارید. (موج سبز آزادی)

بی‌بی‌سی: هاشمی در خاستگاه رهبری سخن از عدم مقبولیت نظام میزند
رسانه دولتی انگلیس در حالی که اصرار به بازخوانی مواضع هاشمی دارد، سعی میکند تا با تمسک به سخنان او مردم را رویاروی نظام معرفی کرده و اقبال عمومی به نظام را زیر سئوال ببرد.
سئوالی که ناظران سیاسی را به تامل واداشته این است که آیا تاکید هفته پیش رییس مجلس خبرگان در شهر مشهد که خاستگاه آیت الله خامنه ای است بر اینکه" تا زمانی که مردم ما را بخواهند می مانیم و وقتی نخواهند باید کنار برویم" در حالی که برخی از اعضای بلندپایه حکومت و روحانیون معتقدند ولی فقیه نماینده خداست و مردم در انتخاب وی نقشی ندارند، زمینه را برای حذف آقای هاشمی رفسنجانی از صجنه سیاسی فراهم می کند؟

تحریک به رویارویی هاشمی و رهبری
پتانسیل هاشمی در بحران سازی و القای بحران در نظام باعث دل بستن وابستگان به بیگانگان به وی شده است به گونه ای که رسانه‌های وابسته به القای شکاف میان رهبری و هاشمی پرداختند:
هاشمی رفسنجانی درباره آیت الله خامنه ای صحبتی نکرد و یا اگر کرده، از سوی خبرگزاری‌های داخلی منتشر نشده است، اما دفاع او از اصل رهبری و ولایت فقیه چنان عام بود که خود (آیت الله) خامنه ای را هم بعنوان بخشی از توطئه علیه این اصل می تواند شامل شود. (پیک نت)
تهدید شفاف هاشمی رفسنجانی به (آیت الله)خامنه ای: مطالبی هست که به صورت کتبی گوشزد خواهم کرد (ندای میهن سبز )
هاشمی رفسنجانی در حضور جمعی از استادان این بار ازتوطئه ای صحبت میکند وهشدار میدهد که بی شک تنها مخاطبش (آیت الله)علی خامنه ای ایست.

استقبال رسانه‌های صهیونیستی از سخنان رفسنجانی
در حالیکه رسانه‌های بیگانه ضد انقلاب را منتقدین لقب داده وآشوبگری در کف خیابان را دلسوزی مینامد از سخنان هاشمی در دیدار با خانواده آشوبگران و براندازان نظام استقبال کرده وبه پوشش سخنان وی می پردازد:
هاشمی: زندان رفتن‌ها مردم را بیدار می‌کند
اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید زندانی شدن افراد «دلسوز و منتقد»، منجر به بیداری مردم می‌شود زندانی شدن چهره‌های منتقد، موجب «آگاهی» مردم می‌شود که این مسئله در مجموع «سازنده» است. بازداشت‌ها، عده قابل‌توجهی را در هدف «ثابت قدم‌تر» کرده و «شک نباید کرد که این زندان رفتن‌ها در مجموع سازنده است. » «جای دلسردی نیست، وقتی کسی وارد فعالیت سیاسی می‌شود، نباید فکر کند معادلات آن‌قدر ساده است که با چند راهپیمایی همه چیز حل می‌شود. » مطمئن باشید کسانی که در زندان یک سیلی می‌زنند، به اندازه ۱۰ سیلی باید جوابگو باشند. »(رادیو زمانه)

هاشمی، زمینه ساز حضور موسوی ، کروبی و رهنورد
شما بودید که با حق‌طلبی و شجاعت خواستید به وضعیت بازداشت‌شدگان رسیدگی و مقدمات آزادی آنان حتی‌الامکان فراهم شود. حضور شما باعث شد بزرگوارانی چون میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی هم بعد از سال‌ها در نمازجمعه حضور پیدا کنند و دوشادوش حامیان خود نمازی سبز بگزارند. (موج سبز آزادی)

سایت‌های صهیونیستی: نامه هاشمی در جمهوری اسلامی شکاف انداخت
آن نامه توانست اساساً شکاف بزرگی را در جامعه‏ی ایران یا در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند. شکافی که هنوز که هنوز است پر نشده و جمهوری اسلامی یا رهبران و زمامداران کنونی جمهوری اسلامی نتوانسته‏اند آن را پر کنند. گمان من بر این است که در سال‏های گذشته و به‏خصوص از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به این‏سو، نقش هاشمی برای حفظ تعادل در کشور و حفظ توازن قوای سیاسی و نیروهای اجتماعی، بسیار بسیار مؤثر بوده است.(رادیو زمانه)

درخواست فتنه گران از رئیس خبرگان برای قبض ید رهبری
قرار گرفتن رفسنجانی در جایگاه ریاست خبرگان منجر به دل بستن فتنه گران به وی در رویارو قرار دادن او با نظام اسلامی شد امری که با توجه به مواضع هاشمی در جریان فتنه سال88 افزونتر شد. ضد انقلاب با قلب واقعیت ،مجلس خبرگانی که قاعدتا بنابر فرموده امام باید تقویت کننده جایگاه رهبری باشد را به تحریک در مقابله با رهبری با عناوین پوششی نظیر نظارت بر رهبری وامیدارد .نامه کدیور ضد انقلاب لندن نشثین به هاشمی از همین دست است:
ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری ؛با شما به دو گونه می توان سخن گفت یکی در مقام فردی با سمت حقوقی ریاست مجلس خبرگان رهبری، بر بقای شرائط و حسن عملکرد ایشان نظارت کند.
شما در دو سال اخیر با نمونه هائی از قبیل نامه سرگشاده مورخ 19 خرداد 1388، خطبه‌های نماز جمعه تهران مورخ 26 تیر 1388 و یادداشت مورخ 6 تیر 1389 نشان دادید که نیم نگاهی به مردم و مطالباتشان دارید. کارنامه شما با همه فراز و فرودش نشان می دهد که به دو امر بنیادی انتخاب و رضایت شهروندان ایرانی از یک سو، و نظارت بر رهبری از سوی دیگر فی الجمله باور دارید، و تنها عضو هیأت حاکمه جمهوری اسلامی هستید که پذیرفته اید کشور حداقل در چهارده ماه اخیر با" بحران" مواجه بوده است و معترضان سبز ایرانی" فتنه گر" نیستند، آنها بدنبال رأی، بلکه" حقّ گمشده" خود هستند، شما و معدود نمایندگان مجلس خبرگان رهبری - که سوگند خود را نقض نکرده اید – از قبیل آیت الله دستغیب شیرازی هر چه سریعتر به وظیفه قانونی خود عمل نکنید، در پیشگاه ملت مسئول خواهید بود.
اکنون سوال این است که آیا هاشمی رفسنجانی که با توجه به مواضعش در سالهای اخیر، دشمنان امام راحل و ولایت فقیه را به طمع انداخته است، نباید در برابر خبرگان ملت پاسخگوی مواضع خود باشد؟ 

نظرات 1 + ارسال نظر
همسنگر بسیجی دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:39 http://babayi-ke-shahid-shod.blogsky.com

سلام

الهی که خواوند همراه فائزه شترسوارت واژگونت کند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد