سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>انتقاد شدید ذوالنور به عملکرد "علی لاریجانی"در جریان فتنه 88

متاسفانه هاشمی؛ستون خیمه فتنه شده است!  

 

حجه الاسلام ذوالنور در پاسخ به سؤال دیگری درباره عملکرد و مواضع آقای هاشمی رفسنجانی و اینکه آیا مجلس خبرگان در اجلاس آتی در باره تغییر در راس این مجلس تصمیمی خواهد گرفت، گفت: خبرگان رهبری خودشان تشخیص خواهند داد و عمل خواهند کرد، البته مردم می توانند از نمایندگانشان در مجلس خبرگان رهبری مطالبه داشته باشند.

به گزارش  رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سلسله نشست های بصیرت که در مسجد اهل البیت(ع) قم برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد و مواضع رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتقادم این است که دکتر لاریجانی را نمی توانیم خارج از چرخه نظام حساب کنیم، ولی ما نسبت به مواضع و عملکرد ایشان نقد و حرف داریم.

وی ابراز داشت: سران قوا، مسؤولان و شخصیت های نظام اگر مواضع شان شفاف نباشد و سکوت کنند، حداقل خسارت آن این است که مردم به کارشان نگاه می کنند و می گویند اینها چرا موضع نمی گیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: این گونه عمل کردن به عقیده من تطهیر جریان فتنه و تخریب جبهه خودی است و تخریب اصل نظام را به دنبال خواهد داشت و باید به این مساله توجه کرد.

وی گفت: بعضی از افراد جا داشت در فتنه به وسط میدان بیایند نه اینکه رهبری وسط میدان بیاید، من نسبت به مواضع برادرمان آقای لاریجانی در جریان فتنه نقد و گله دارم.

جای سرباز و فرمانده در جریان فتنه عوض شد

حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: بعضی ها در جریان فتنه در جایگاه رهبری ایستادند و به نحو کدخدامنشی عمل کردند به گونه ای که نه این طرف برنجد و نه آن طرف، جای سرباز و فرمانده در جریان فتنه عوض شد، حداقل توقع از شخصیت های نظام این است که عقب تر از رهبری نباشند.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی ها علیه افراد حاضر در صحنه موضع گرفته و آنها را متهم به تندروی و افراطی گری می کنند، در حالی که باید افراد در صحنه باشند و روشنگری کنند.

مردم می توانند درباره عملکرد هاشمی رفسنجانی از نمایندگان خود در خبرگان مطالبه کنند

حجت الاسلام ذوالنور در پاسخ به سؤال دیگری درباره عملکرد و مواضع آقای هاشمی رفسنجانی و اینکه آیا مجلس خبرگان در اجلاس آتی در باره تغییر در راس این مجلس تصمیمی خواهد گرفت، گفت: خبرگان رهبری خودشان تشخیص خواهند داد و عمل خواهند کرد، البته مردم می توانند از نمایندگانشان در مجلس خبرگان رهبری مطالبه داشته باشند.

وی ورود هاشمی رفسنجانی به جرگه پیام دهندگان را قابل تامل ارزیابی کرد و ابراز داشت: اخیرا آقای هاشمی یک حرکت جدیدی را آغاز کرده و در جرگه پیام دهندگان قرار گرفته است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحلیل خود از این روند، تصریح کرد: آقای هاشمی تریبون های متعددی از جمله مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماز جمعه را در اختیار دارد و می تواند از این طریق اعلام نظر کند.

وی خاطرنشان کرد: کسی تریبون نماز جمعه را از ایشان نگرفته است، به آقای هاشمی اعلام شده است که می تواند حضور پیدا کند و خطبه ها را ایراد نماید و منعی در این جهت نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بیانیه دادن آقای هاشمی اگرچه نوعی اعتراض است به اینکه من تریبون ندارم، اما واقعیت این است که ایشان تریبون دارد و می تواند سخنان خود را بیان کند.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: یک وجه این کار آقای هاشمی شاید رعایت مرتبه و شان باشد و بخواهد بگوید که شان من نیست که درباره مسائل عادی با مردم حرف بزنم.

وی بیان داشت: وجه دیگر این مساله نیز این است که در آستانه برگزاری اجلاسیه و انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری هستیم و با توجه به اینکه به نظر می رسد یک مقدار رای آقای هاشمی متزلزل باشد، این هشدارها دفع دخل مقدر است.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به هشدار هاشمی رفسنجانی مبنی بر تکرار مشروطه و تلاش برای حذف روحانیت، گفت: هشدار ایشان درباره تکرار مشروطه قیاس مع الفارق است و هیچ ربطی به آنچه در صحنه عمل مشاهده می شود ندارد.

وی ادامه داد: در فتنه سال گذشته فتنه گران اساس نظام، مقدسات و ولایت فقیه را هدف قرار دادند و متاسفانه آقای هاشمی هم به ستون طرفداران این خیمه تبدیل شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص نارضایتی عمومی از مواضع هاشمی رفنسجانی نیز گفت: مردم فرمایشی عمل نمی کنند بلکه در یک بستر تاریخی و تدریجی با دیدن عملکرد افراد نسبت به آنها قضاوت می کنند.

وی بیان داشت: آقای هاشمی مواضع خود را تغییر دهد، در این صورت در نگرش مردم نیز تغییر ایجاد می شود، البته این مساله اختصاصی به آقای هاشمی ندارد و شامل هر فردی می شود.

سران فتنه نخ تسبیح گروه های معاند انقلاب هستند

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به فتنه سال گذشته در کشور، بیان داشت: فتنه گران و سران فتنه خودشان هم می دانستند رای نمی آورند و اصولگرایان پیروز می شوند، از این رو بهانه و ادعای واهی تقلب را مطرح کرده و بر طبل ابطال انتخابات کوبیدند بدون اینکه حتی یک کاغذ مدرک و سند برای ادعاهای خود ارائه دهند.

وی تاکید کرد: آنها می دانستند اگر صندوق های رای شمارش شود ادعای تقلب بر ملا و دست شان رو می شود.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: در این فتنه بسیاری از شخصیت ها ورود و برخی پشتیبانی کردند، برخی هم تنها سه روز مانده به انتخابات نامه سرگشاده با کارکرد انتخاباتی و جریان سازی به مقام معظم رهبری نوشتند که البته این نامه قبل از اینکه به دست رهبری برسد سر از رسانه های بیگانه درآورده بود.

وی تدابیر و مدیریت های داهیانه رهبر انقلاب و بصیرت مردم را دو عامل اصلی شکست فتنه ۸۸ دانست و ابراز داشت: متاسفانه در این فتنه برخی از خواص و نخبگان بی بصیرت با مواضع دوپهلو بذر تردید را در جامعه افشاندند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برخی از خواص و نخبگان دوزاریشان کج است و خیلی دیر متوجه می شوند و زمانی متوجه مساله می گردند که دیر شده و کار از کار گذشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه فتنه بزرگ تری در پیش داریم، به تبین ویژگی های این فتنه پرداخت و خاطرنشان کرد: در این فتنه همه کسانی که جزو ریزش های انقلاب هستند، ضد انقلاب های تابلو دار، زخم خوردگان از انقلاب، عقده به دل گرفته ها و کسانی که در کنار امام و همراه انقلاب بوده اند و همچنین کسانی که انقلاب را سهام عام خود می دانستند و امروز می بینند سهم شان از دست رفته است، با هم در یکجا جمع می شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، نقطه تمایز فتنه آینده را حضور بدون نقاب بعضی از چهره های انقلابی دانست که نان رانت و سوابق خود را می خوردند و تاکید کرد: باید با بصیرت و روشنگری و افشای پشت پرده جریانات و بیان واقعیات از دامنه فتنه کاست و از خسارات آن جلوگیری و نظام را تضمین کرد.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه فتنه سال گذشته منکوب شده است، تصریح کرد: بارقه امیدی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده است، نه تنها نظام ما را گرما بخشید، بلکه آثار و تبعات آن امروز در کشورهای مختلف جهان آشکار و شفاف است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد