سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>جلسه سران نظامی سیاسی اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل

 متن کامل کنفرانس سه روزه ' مقابله با تهدید ایران'

جلسه سران نظامی سیاسی اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل  

 

 

بنیاد آمریکایی 'دفاع از دموکراسی'(FDD) از هفدهم تا نوزدهم آذر ماه 1389، کنفرانس سه روزه ای را با عنوان' مقابله با تهدید ایران' در واشنگتن برگزار کرددراین کنفرانس مشاور معاون نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در امور ایران افزود: به نظر من جنبش سبز رشد یافته است و باید به آن کمک شود تا بتواند وظیفه‌اش برای تغییر رژیم ایران را انجام دهد

حضور همزمان چهره‌های برجسته و تاثیرگذار سیاسی، اطلاعاتی، نظامی و رسانه‌ای آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در کنار عوامل وابسته به گروهک منافقین و سایر گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله نکات قابل توجه این نشست بود.
از جمله سخنرانان این نشست "رابرت مک‌فارلین" مشاور امنیت ملی دولت ریگان، "یوری لوبرانی" آخرین سفیر رژیم‌صهیونیستی در ایران، مشاور فعلی معاون نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در امور ایران و رئیس سابق سازمان دفاع موشکی این رژیم، " مایکل چرتوف" وزیر امنیت داخلی سابق آمریکا، "مایکل لدین" مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا، "امانوئل اوتولنگی" متخصص واحد مطالعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موسسه FDD، " غیث‌العمری" مسئول دیپلماسی عمومی نیروهای آمریکایی حاضر در فلسطین ومشاور سابق سیاست خارجی محمود عباس، "دیوید میلر" عضو تیم مذاکره کننده دولت‌های کلینتون و بوش در روند مذاکرات صلح خاورمیانه، سرلشکر "یعقوب امیدور" رئیس سابق شاخه تحقیقات و ارزیابی ارتش رژیم‌صهیونیستی، "تام دیلیر" مدیر سیاست‌های تحریمی و امور مالی تروریسم وزارت خارجه آمریکا، "مارک دابویتز" مدیر اجرایی FDD، "دنیل گلاسر" جانشین معاون امور مالی تروریسم و جرایم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا، "کن کاتزمن" کارشناس شناخته شده مسایل سپاه پاسداران ایران و عضو اتاق فکر سیاست‌های تحریمی کنگره آمریکا ، "اورد کیترای" مسئول سابق تهیه پیش‌نویس‌ قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و کارشناس اشاعه هسته‌ای، از جمله سخنرانان این نشست بودند.
کنفرانس مقابله با تهدید ایران، با سخنرانی "رابرت مک‌فارلین" مشاور امنیت ملی دولت ریگان در روز چهارشنبه هشتم دسامبر2010 آغاز به کار کرد و با برگزاری پنل‌ تخصصی "میادین چندگانه نبرد در جنگ دراز مدت" و سخنرانی "مارک کایرک" سناتور جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در روز دوم ادامه یافت.
دیگر پنل روز دوم این نشست، با عنوان "فهم ماهیت رژیم ایران" و با سخنرانی "ایروین کاتلر" دادستان سابق کانادا و نماینده فعلی حزب لیبرال این کشور، "مارک فیتزپتریک" مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و کارشناس اشاعه هسته‌ای موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، "مهدی خلجی" عضو ارشد بخش سیاست‌های خاور نزدیک موسسه "واشنگتن"، "امانوئل اوتولنگی" متخصص واحد مطالعات "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" موسسه FDD و "دیوید سنگر" خبرنگار روزنامه "نیویورک‌تایمز" که به جنجال‌پردازی در مورد ایران شهرت دارد، برگزار شد.
از دیگر نکات قابل توجه روز دوم نشست مقابله با تهدید ایران، می‌توان به برگزاری جلسه گفت‌وگو با "یوری لوبرانی" آخرین سفیر رژیم‌صهیونیستی در ایران، مشاور فعلی معاون نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در امور ایران و رئیس سابق سازمان دفاع موشکی این رژیم، اشاره کرد که "کلیف می" رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی نیز وی را همراهی می‌کرد.
آخرین سفیر رژیم‌صهیونیستی در ایران با تاکید بر لزوم حمایت از فتنه‌گران بعد از انتخابات سال گذشته ایران، جنبش سبز و خرابکاری را تنها راه مقابله با رژیم ایران دانست. "یوری لوبرانی" آخرین سفیر رژیم‌صهیونیستی در ایران در جریان سخنرانی خود در کنفرانس "مقابله با تهدید ایران" بر لزوم حمایت آمریکا از گروه‌های سیاسی مخالف دولت ایران تاکید کرد.
لوبرانی روز پنجشنبه نهم دسامبر در این کنفرانس با تاکید بر تقویت دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران گفت: ما، یعنی غرب، متحد بزرگی در ایران داریم، و آن هم مردم ایران هستند. وی که با حمایت از فتنه‌گران بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران، سعی در بزرگنمایی آشوبگری‌ها و نسبت دادن آن به مردم ایران داشت، افزود: در حقیقت مردم ایران، تنها مامورانی هستند که می‌توانند رژیم تهران را تغییر دهند. لوبرانی با اشاره به وابستگی جریان فتنه به قدرت‌های خارجی گفت: فقط کافی است تا این احساس را به آن‌ها بدهید که متحدانی در خارج از کشور دارند.
مشاور معاون نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در امور ایران افزود: به نظر من جنبش سبز رشد یافته است و باید به آن کمک شود تا بتواند وظیفه‌اش برای تغییر رژیم ایران را انجام دهد.
بر اساس این گزارش، در ادامه نشست مقابله با تهدید ایران، مقامات اطلاعاتی، رسانه‌ای و نظامی رژیم‌صهیونستی و آمریکا، انجام اقدامات خرابکارانه علیه ایران را نیز به عنوان راه‌حلی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران معرفی کردند.
در همین رابطه نیز "الی لیک" خبرنگار و کارشناس روزنامه "واشنگتن‌تایمز" با اشاره به برنامه موشکی ایران از "اوزی رابین" رئیس سازمان دفاع موشکی رژیم‌صهیونیستی در مرد اقدامات خرابکارانه کشورهای غربی در درون ایران پرسید که رابین در این‌باره گفت: انجام اقدامات خرابکارانه در درون ایران می‌تواند موجب کند شدن روند برنامه‌های این کشور شود.
شایان ذکر است، انجام عملیات‌های تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای ایران در کنار اقدامات خرابکارانه برخی گروهک‌های تروریستی در مناطق مرزی ایران همچون حادثه اخیر در چابهار، از جمله مواردی است که با حمایت مستقیم و اثبات شده سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی انجام پذیرفته است.
همچنین سخنرانی‌هایی نیز با موضوع "حزب‌الله، سپاه خارجی ایران" از سوی "تونی بادرن" و "ولید فارس" اعضای ارشد FDD و "دیوید گارتن‌اشتاین راس" مدیر مرکز مطالعات افراطی‌گرایی تروریسم بنیاد دفاع از دموکراسی ارایه شد.
اما دیگر پنل اختصاصی که در روز دوم نشست مقابله با تهدید ایران برگزار شد، "تعقیب روند صلح خاورمیانه" نام داشت که از جمله سخنرانان آن می‌توان به " غیث‌العمری" مسئول دیپلماسی عمومی نیروهای آمریکایی حاضر در فلسطین ومشاور سابق سیاست خارجی محمود عباس، "دیوید میلر" عضو تیم مذاکره کننده دولت‌های کلینتون و بوش در روند مذاکرات صلح خاورمیانه و "برت استفانز" سرمقاله‌نویس نشریه "وال‌استریت ژورنال" اشاره کرد.
برگزاری پنل " تحریم‌ها، حرکت بعدی چیست؟" آخرین بخش از دومین روز نشست مقابله با تهدید ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا بود که شرکت‌کنندگان آن را نیز "تام دیلیر" مدیر سیاست‌های تحریمی و امور مالی تروریسم وزارت خارجه آمریکا، "مارک دابویتز" مدیر اجرایی FDD، "دنیل گلاسر" جانشین معاون امور مالی تروریسم و جرایم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا، "کن کاتزمن" کارشناس شناخته شده مسایل سپاه پاسداران ایران و عضو اتاق فکر سیاست‌های تحریمی کنگره آمریکا و "اورد کیترای" مسئول سابق تهیه پیش‌نویس‌ قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و کارشناس اشاعه هسته‌ای، تشکیل می‌دادند.
به گزارش خبرنگار مشرق از آمریکا ، برگزاری جلسه گفت‌وگو با " مایکل چرتوف" وزیر امنیت داخلی سابق آمریکا، برنامه آغازین روز سوم نشست مقابله با تهدید ایران بود که از حضور نمایندگان رسانه‌ها در این جلسه جلوگیری شد. ریاست این جلسه را نیز "ریچارد کارلسون" سفیر سابق آمریکا در جمهوری سیشل و رئیس سابق شبکه تلویزیونی "صدای آمریکا" بر عهده داشت.
پس از برگزاری این جلسه، پنل " افزایش تهدیدات، کاهش گزینه‌ها" با موضوع "آیا باید گزینه نظامی علیه ایران به کار گرفته شود؟" با حضور سرلشکر "یعقوب امیدور" رئیس سابق شاخه تحقیقات و ارزیابی ارتش رژیم‌صهیونیستی برگزار شد.
حضور همزمان چهره‌های نظامی، اطلاعاتی و رسانه‌ای در این پنل از جمله نکات مهم آن بود. بطوریکه علاوه بر یعقوب امیدور،" ریویل مارک گریچت" مامور سابق سازمان سیا در مسایل ایران به همراه "جفری گلدبرگ" خبرنگار و نویسنده آمریکایی که به انتشار مطالب دروغین علیه ایران شهرت دارد و "کن پل‌بک" مدیر سابق امور خلیج فارس شورای امنیت ملی آمریکا و عضور بنیاد بروکینگ در این پنل حضور یافتند.
بر اساس این گزارش، در ادامه روز سوم نشست مقابله با تهدید ایران در بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی، دکتر "گری سامور" هماهنگ کننده کاخ سفید در مسایل تسلیحات کشتار جمعی و مقابله با تروریسم به سخنرانی در رابطه با ایران پرداخت.
بعد از این سخنرانی نیز آخرین پنل تخصصی نشست، با عنوان "جنگ سایبر، خرابکاری و انقلاب سبز" برگزار شد. "پیت هوکسترا" عضو برجسته مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته دائمی اطلاعات این مجلس، "رودنی جوف" کارشناس امنیت سایبر موسسه "نئو استار"، کلی می مدیر FDD و "تام جوسکلاین" عضو ارشد FDD از جمله شرکت‌کنندگان در این پنل بودند.
همچنین حضور "مایکل لدین" مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا که موضع‌گیری‌ها و شایعه‌پراکنی‌های وی در مورد ایران همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است، از جمله نکاتی بود که بر اهمیت پنل جنگ سایبر، خرابکاری و انقلاب سبز افزود.
این گزارش حاکیست، شرکت‌کنندگان در این پنل کوشیدند تا به این سوال پاسخ دهند که "سرویس‌های جاسوسی غربی چگونه می‌توانند ایران را متوقف کنند".
شایان ذکر است، سخنرانی "براد شرمن" عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته فرعی تروریسم بین‌الملل و امور خارجه این مجلس، بخش پایانی آخرین روز از نشست مقابله با تهدید ایران بود.

*سایت خبری تحلیلی مشرق با هدف معرفی برنامه های دشمنان نظام اسلامی به ویژه در زمینه جنگ نرم، اقدام به پوشش و انتشار کامل مباحث مطرح شده در این کنفرانس سه روزه در واشنگتن نمود تا محتوای آن را به صورت یک مجموعه کامل که مشتمل بر؛
1- مجموعه 16 سخنرانی و میزگرد تخصصی در قالب یازده دی وی دی با ترجمه و زیر نویس فارسی
2- ترجمه متن کامل نشست سه روزه که بصورت یک کتاب مجلد 322 صفحه ای عرضه شده است.
3- معرفی کامل بنیاد دفاع از دمکراسی شامل پیشینه، هیات مدیره و اعضا، کنفرانس های تخصصی برگزار شده در بنیاد و ...
4- معرفی مبسوط سخنرانان و مهمانان کنفرانس"مقابله با تهدید ایران"، می باشد را به علاقمندان عرضه نماید.

** محققان ، پژوهشگران ، موسسات فرهنگی، اتاق های فکر و نهادهای برگزار کننده همایش های تخصصی می توانند ضمن تماس با شماره 09193145375 تعداد نسخه های درخواستی را سفارش و در اسرع وقت دریافت نمایند. به سفارش دهندگان بیش از 10 نسخه تخفیف ویژه داده خواهد شد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد