سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مشروح نشست خبری وزیر اطلاعات درباره سپر امنیتی ایران

فتنه 88 یک حفره اطلاعاتی بود 

 

 

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات صبح امروز در نشست خبری با تشریح جزئیات دستگیری عوامل ترور شهید مسعود علی محمدی، موفقیت اطلاعاتی جمهوری اسلامی در غلبه بر سیستم اطلاعاتی موساد که با پشتیبانی کشورهای غربی و آمریکا فعالیت دارد را به ملت ایران غیور و مقاوم ملت ایران تبریک گفت.

به گزارش  فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات صبح امروز در نشست خبری با تشریح جزئیات دستگیری عوامل ترور شهید مسعود علی محمدی، موفقیت اطلاعاتی جمهوری اسلامی در غلبه بر سیستم اطلاعاتی موساد که با پشتیبانی کشورهای غربی و آمریکا فعالیت دارد را به ملت ایران غیور و مقاوم ملت ایران تبریک گفت.

وی در عین حال شهادت مسعود علیمحمدی و مجید شهریاری از دانشمندان برجسته کشورمان که توسط عوامل تروریست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند را به خانواده‌های آنان تسلیت گفت.

* فتنه 88 یک حفره اطلاعاتی بود

وزیر اطلاعات اظهار داشت: فتنه 88 یک حفره اطلاعاتی بود که برای دشمنان امید ایجاد کرده که به خیال خام خود می‌توانند از این فرصت جهت ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کنند که قطعا باید سران فتنه پاسخگوی این مسئله باشند.

حجت‌الاسلام مصلحی افزود: ترور دانشمند شهید مسعود علیمحمدی از جمله فرصت‌هایی بود که دشمن با این تصور که دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی سرگرم مقابل با فتنه‌گران است، صورت گرفت اما بعد از این ترور دستگاه اطلاعاتی کشورمان اقدامات قابل توجهی را برای شناسایی طراحان و عوامل این اقدام تروریستی انجام داد.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات وزارت اطلاعات استفاده از تکنولوژی اطلاعاتی علیه تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی موساد و استفاده از عوامل و نیروی انسانی کار آمد بود که در اختیار داشتیم.

* عوامل ترور شهید علیمحمدی با نفوذ در سیستم اطلاعاتی اسراییل دستگیر شدند
وزیر اطلاعات نفوذ را مهمترین دستاورد اطلاعاتی کشورمان در مواجهه با سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی با نفوذ در داخل تشکیلات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی موفقیت خوبی در اشراف اطلاعاتی بر سیستم جاسوسی رژیم صهیونیستی به دست آورد و با کمک اطلاعاتی مردم توانستیم عوامل دشمن را شناسایی کنیم.

حجت الاسلام مصلحی افزود: دستگاه اطلاعاتی با استفاده از نفوذ در سیستم اطلاعاتی موساد شبکه‌های مختلفی که این رژیم طراحی کرده و آموزش‌های قابل توجهی را به آنها داده بود شناسایی کرده و در هم کوبیده که یکی از عوامل یکی از این شبکه‌ها شب گذشته در تلویزیون به مردم معرفی شد.

* وزارت اطلاعات شبکه‌های تروریستی دیگری را نیز کشف کرده است

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی رژیمی است که بر اساس غصب، وحشت و ترور شکل گرفته و تصور می‌کند می‌تواند از این طریق به اهداف پلید خود برسد اما به حمدالله وزارت اطلاعات با نفوذ در شبکه جاسوسی این رژیم موفقیت بزرگی کسب کرد.

" دستگاه اطلاعاتی با شناسایی عوامل ترور شهید علی محمدی شبکه‌های دیگری را نیز مورد شناسایی قرار داد که بخشی از آنها دستگیر شدند و در موارد دیگری نیز دنبال بهره‌برداری‌های اطلاعاتی هستیم که انشاءالله پس از حصول نتیجه به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید. "

وزیر اطلاعات گفت: سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مناطق آلوده اطلاعاتی اطراف جمهوری اسلامی را مورد بهره برداری قرار داد که این مناطق شناسایی شده و کنار آنها پایگاه‌های اطلاعاتی قابل توجهی ایجاد کرده‌ایم.

حجت الاسلام مصلحی افزود: از این طریق شبکه‌های مختلف مرتبط رژیم صهیونیستی را شناسایی کرده و ضربه بزرگی به آنها وارد کرده ایم.

* نحوه مقابله اطلاعاتی ایران با اقدامات جاسوسی رژیم صهیونیستی
وی در پاسخ به این سؤال که آیا جمهوری اسلامی به جای طرح شکایت در مجامع بین المللی که به دلیل نفوذ صهیونیست‌ها به جای نمی‌رسد، با رژیم صهیونیستی مقابله به مثل خواهد کرد، گفت: در مقابله با اقدامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دقیقا و قطعا مقابله‌های اطلاعاتی و اقداماتی خواهیم داشت.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اسناد قابل توجهی که در اختیار ما قرار داد ثابت می‌کند رژیم صهیونیستی با هر گونه پیشرفت علمی در کشورهای اسلامی و منطقه و به ویژه در ایران مخالفت است.

حجت الاسلام مصلحی افزود: دانشمندان برجسته کشورهای منطقه در معرض تهدید و ترور رژیم صهیونیستی هستند که بر اساس وظیفه خود به این کشورها در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اهداف اطلاعاتی خود را با استفاده از مزدوران لمپن و بی ریشه و ورشکسته‌گان سیاسی و اجتماعی پی‌گیری می‌کند.

* بر اقدامات گروهک‌های تروریستی اشراف کامل داریم

وزیر اطلاعات از گروهک تروریستی ریگی، گروهک تروریستی منافقین، گروهک‌های چون کومله و دموکرات و پژاک به عنوان پیاده نظام موساد یاد کرد اما در عین حال گفت: که جمهوری اسلامی بر این گروهک‌ها اشراف اطلاعاتی دارد.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: گروه‌های که از جمهوری اسلامی ضربه‌های سنگینی خورده‌اند در کشورهای اروپایی و غربی با سران رژیم صهیونیستی و ناتو نشست‌های را برگزار و در این جلسات این مباحث را دنبال می‌کنند که چگونه می‌توان از این مزدوران در جهت مقابل با نظام اسلامی بهره برداری کرد.

" به عنوان نمونه سرکرده گروهک جندالشیطان نشست‌های مختلفی با عوامل رژیم صهیونیستی و ناتو برگزار کرده بود که آنها در این جلسات وی را تحریک می‌کردند که اقدامات خود را به جای محدود کردن در شرق کشور در شهرهای بزرگ توسعه دهند.

وی گفت: منافقین نیز در اروپا با عوامل موساد جلساتی را برگزار می‌کنند که در این نشست‌ها این موضوع مطرح شده که اقدامات خود را بر روی سایت‌های هسته‌ای کشورمان متمرکز کنند و برای ما روشن است که افراد مورد استفاده رژیم صهیونیستی مزدوران شکسته خورده در مقابل جمهوری اسلامی هستند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه جمهوری اسلامی با نفوذ در سیستم اطلاعاتی موساد موفقیت‌های بزرگی در جهت شناسایی و رصد فعالیت‌های شبکه‌های وابسته به این رژیم کسب کرده، در پاسخ به سؤالی در خصوص نوع فعالیت شبکه‌های این شبکه‌ها اظهار داشت: اقدامات این شبکه‌ها به صورت سلولی انجام می‌شود.

وی افزود: این شبکه‌ها به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که عناصر آن از اقدامات همدیگر بی اطلاع هستند و به عنوان نمونه کسی که در عملیات ترور شهید علی محمدی مسئول خرید موتور سیکلت بوده، به هیچ عنوان کسی ریموت بمب را روی این وسیله نصب کرده نمی‌شناسد و کسی که خانه برای فرد تروریست اجاره کرده هم از هویت این فرد بی خبر بوده است.

حجت الاسلام مصلحی افزود: نوع آموزش‌های که این افراد در سرزمین‌های اشغالی دیده بودند نیز نشان می‌دهد که این مجموعه فردی نیست و مجموعه ای شبکه‌ای است که هادی خارجی دارد و از نکات قابل توجه در مقابله با این شبکه، بهره برداری از تکنولوژی اطلاعاتی بومی جهت شناسایی آن است.

* بیش از 10 نفر در رابطه با شبکه‌های تروریستی مختلف دستگیر شدند

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تعداد و هویت دستگیر شدگان نیز گفت: که بیش از 10 نفر در رابطه با شبکه‌های مختلف دستگیر شدند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این روند ادامه دارد.

وزیر اطلاعات گفت: از نکات قابل توجه این است که با وجود تاکیدات رژیم صهیونیستی به مزدوران خود برای تمرکز در موضوعات مختلف ما می‌دانیم که آنها یک موضوع را دنبال نمی‌کنند.

حجت الاسلام مصلحی افزود: به عنوان نمونه هدف دشمنان ما فقط سایت‌های هسته‌ای ما نیستند بلکه آنها هر نوع موفقیت و پیروزی نه فقط در جمهوری اسلامی بلکه در منطقه را بر نمی‌تابند.

وی ادامه داد: اسناد و اطلاعات ما نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم هر نوع پیشرفت علمی را مورد هدف قرار دادند و به خیال خود از این طریق می‌خواهند به جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه ضربه بزنند.

وزیر اطلاعات بر همین اساس به کشورهای منطقه و همسایه متذکر شد که هر نوع تعامل با رژیم صهیونیستی و امکاناتی که در اختیار این رژیم قرار می‌دهند تهدیدی برای منطقه و جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام مصلحی افزود: وجود پایگاه برای اقدامات جاسوسی و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه به ضرر کل منطقه است و به عنوان نمونه اقدام رسوایی که این رژیم در قالب حرکت تجاری و بازرگانی در دبی انجام داد، نشان داد که این رژیم تنها به دنبال ترور و ناامنی است که امیدواریم کشورهای منطقه و همسایه به این موضوع توجه داشته باشند.

حجت الاسلام مصلحی در پایان از حمایت خوب مردم و همکاری آنها با دستگاه‌های اطلاعاتی در جهت شناسایی عوامل ترور علیمحمدی تقدیر و ابراز امیدواری کرد در سایه این همکاری‌ها در آینده توفیقات بزرگی کسب شود.

گفتنی است پس از نشست خبری وزیر اطلاعات، خبرنگاران از نمایشگاه بخشی از تجهیزات و اقلام مورد استفاده شبکه‌های عناصر تروریستی دستگیر شده در محل وزارت اطلاعات بازدید کردند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد