سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>خاتمی : باید چشم فتنه را در آورد + تصویر

آن روزها کسی در تحلیل‌ها نمی‌گفت که کار، کار خود اصلاح‌طلبان است  

خاتمی : باید چشم فتنه را در آورد + تصویر  

 

اصلاح‌طلبان توانستند دو طرح اول خود را به خوبی پیش برده و به بسیاری از اهداف خود برسند اما ماجرای ترور حجاریان آن‌طور که پیش‌بینی شده بود درست از آب در نیامد. بنابراین سعی کردند در یک اقدام رو به جلو، نهایت استفاده از آن را ببرند. برای انجام این امر، سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت ایران، در نامه‌ای به وزیر اطلاعات نوشت:

 

پس از این‌که اصلاح‌طلبان توانستند در انتخابات دوم خرداد 76 از رقبا پیشی گرفته و پیروز شوند، برای افزایش قدرت خود و کاهش قدرت مابقی سازمان‌ها و نهادها، دست به طرح‌ریزی سناریوهای متفاوتی زدند. اصلاح‌طلبان (بخوانید براندازان) به خوبی به این نکته دست یافته بودند که باید ابتدا از نهادهای نظامی و امنیتی شروع کنند و قبل از هر اقدامی چنین نهادهایی را تضعیف کنند. که تضعیف نهادهای امنیتی منجر به تضعیف نظام خواهد شد. آنان برای این‌که سه نهاد امنیتی- نظامی جمهوری اسلامی ایران یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تضعیف کرده و در اذهان عمومی بد جلوه دهند سه سناریو طراحی کردند. سناریوی «قتل‌های زنجیره‌ای» برای تضعیف وزارت اطلاعات، سناریوی «کوی دانشگاه» برای تضعیف نیروی انتظامی و سناریوی ترور سعید حجاریان برای تضعیف «سپاه پاسداران».

اصلاح‌طلبان توانستند دو طرح اول خود را به خوبی پیش برده و به بسیاری از اهداف خود برسند اما ماجرای ترور حجاریان آن‌طور که پیش‌بینی شده بود درست از آب در نیامد. بنابراین سعی کردند در یک اقدام رو به جلو، نهایت استفاده از آن را ببرند. برای انجام این امر، سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت ایران، در نامه‌ای به وزیر اطلاعات نوشت: «اگر چشم فتنه در نیاید منشاء خسارت‌های فراوان می‌شود.» و «نباید ذره‌ای از فتنه‌ی خطرناکی که ریشه در درون دارد، غافل ماند.»


 


 

با این فرافکنی چنین در اذهان عمومی جلوه‌گر شد که ترور حجاریان کار سپاه پاسداران بوده است. به خصوص این‌که ضارب او علی‌الظاهر عضو نیروهای بسیج بود.

آن روزها اگر کسی در تحلیل‌ها می‌گفت که کار، کار خود اصلاح‌طلبان است و آنان از این طریق سعی در باج‌خواهی از نظام دارند و تصمیم گرفته‌اند با چنین اعمالی پروژ‌ه‌ی فروپاشی از درون نظام را عملی کنند، کمتر کسی بود که باور کند. اما حالا بعد از گذشت ده سال از آن روزها و ماجراها و حوادثی که پس از انتخابات سال قبل اتفاق افتاد بهتر می‌توان در مورد آن به قضاوت نشست. علی‌الخصوص آن‌که شاهد بودیم هم «سعید حجاریان» و هم ضارب وی یعنی «سعید عسگر» هر دو در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی مشغول فعالیت بودند. در حوادث پس از انتخابات مردم فهمیم ایران به خوبی دریافتند که آتش‌ فتنه از زیر کدام خاکستر بلند می‌شود و چه کسانی بر خاکستر فتنه لحظه به لحظه می‌دمند. نگاهی دقیق‌تر به تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی که آنان در این یک سال و اندی اتخاذ کرده‌اند به خوبی نشان از آن گفتار رهبر انقلاب می‌دهد که فرمودند براندازان از بیست سال پیش به فکر فروپاشی نظام بوده‌اند.»


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد