سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

<<آغاز غیر رسمی تبلیغات برای قالیباف+عکس

آغاز غیر رسمی تبلیغات برای قالیباف+عکس 

 

  

برخی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با تبلیغات و انعکاس غیر متعارف اقدامات شهرداری به دنبال احیای چهره وی و از سوی دیگر تخریب منتقدان شهردار هستند

شهردار محترم تهران که در انتخابات نهم ریاست جمهوری به عنوان نامزد انتخاباتی و با حمایت جریان خاصی پا به عرصه رقابت های انتخاباتی گذاشت، هیچ گاه فکر آن را نمی کرد که از رقیبی تازه وارد شکست بخورد.
 
هزینه تبلیغاتی گسترده، بنرهای چند متری از وی که در هر حالت و ژستی در سطح شهر توزیع و آویزان شده بود، استفاده از شعار تبلیغاتی نزدیک به محتوای شعار اصلی جبهه مشارکت، استفاده از خوش تیپی و رنگ چشم و ...، عکس های گرفته شده کنار هواپیما و ...

نوع تبلیغات و گروه مشاورانی که قالیباف در آن زمان با خود داشت، به نوعی جهت گیری شده بود که آنان خیال می کردند مردم از ارزش ها و اصول انقلاب فاصله گرفته و برای اینکه بتوانند کرسی قدرت را در اختیار بگیرند به ناچار باید رنگ و بوی غربی به خود می گرفتند که نتیجه همان شد که مردم خواستند؛ "برآمدن دولتی مردمی و البته مکتبی".

در این مطلب به دنبال چند و چون وقایع انتخاباتی و نگرش های شهردار محترم نیستیم و شاید در مجالی دیگر به تفصیل به نگرش ها و عوامل حمایت کننده از وی بپردازیم.

اما  روز گذشته عرصه رسانه اتفاق جدیدی را شاهد بود. سایت حامی قالیباف با نوشتن مطلبی با عنوان: "چطور می‌خواهند: «سر قالیباف را به سنگ بکوبند...»"فاز جدیدی برای حمله و تخریب منتقدان قالیباف را کلید زد. 

نکته جالب این مطلب، نوع انتخاب تیتر است که به نحوی هوشمندانه انتخاب شده است، گویی قرار است اتفاقی صورت بگیرد و قالیباف بشود... و بنابراین نباید انتقادی به او شود.

نگارنده متن نتوانسته خشم خود را از انتقادهایی که به قالیباف بیان شده است مخفی نگه دارد، و با ادبیاتی کاملاً زننده به منتقدین اقدامات شهرداری حمله کرده است.

گذشته از تمام این مسائل، این روزها نمونه بارز یک رپرتاژ خبری بی سابقه را شاهد هستیم. هرچند که این نوع رپرتاژ  تاکنون بی سابقه بوده اما احتمالاً در آینده تکرار خواهد شد.

خبرگزاری فارس امروز در صفحه اجتماعی خود و در یک صفحه به انتشار 4 خبر پیرامون فعالیتها و اقدامات شهرداری تهران پرداخته است که این کار برای بزرگترین و پر مخاطب ترین سایت ایرانی جایی بسی تامل و شگفتی دارد؛

این دو اتفاق نشان دهنده طراحی دقیق صورت گرفته است که طی آن یک سایت حامی قالیباف با مظلوم نمایی به  تخریب منتقدان اقدامات شهردار می پردازد و استراتژی سرکوب منتقدین را پی ریزی کرده تا مانع از هرگونه انتقاد به عملکرد شهرداری بشود و گام بعدی را خبرگزاری‌های حامی قالیباف، باید استارت بزنند و آن انعکاس خبری سخنان قالیباف در هر جا و حمایت از سازمان هایی است که زیر نظر وی باشد.

گویا همان جریان حامی قالیباف در سال 84 و انتخابات ریاست جمهوری نهم باز هم همت و تلاش خود را از هم اکنون آغاز کرده است تا مجددا چهره ای متفاوت از قالیباف را  نسبت به انتخابات قبلی معرفی کند.

 


نمونه بارز یک رپرتاژ خبری بی سابقه و البته هم اکنون بی سابقه و در آینده احتمالاً تکراری!

ghal 02.jpg
ghal 01.jpg

همت آنلاین،

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد